/  / SEAT Leon z technologią ACT

SEAT Leon z technologią ACT

null
© SEAT
null

Hiszpański SEAT wprowadza do oferty swój kompaktowy model Leon, wyposażony w technologię odłączania cylindrów ACT. To rozwiązanie znane już z Volkswagena Golfa.

W gamie modelu SEAT Leon debiutuje wersja silnikowa 1.4 TSI z technologią odłączania cylindrów (ACT). Benzynowiec generuje maksymalnie moc 150 KM, natomiast moment obrotowy rośnie do 250Nm i jest dostępny już od 1500 obr./min.

Tymczasowe odłączenie drugiego i trzeciego cylindra następuje przy niskich i średnich obciążeniach silnika (1500 do 4000 obr./min.; przy prędkościach do 130 km/h) bez względu na używany w danym momencie bieg. Funkcja pozwala obniżyć zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu europejskim o około 0,5 l/100 km (-10 g/km emisji CO2) w porównaniu z nadal dostępną w ofercie jednostką 1.4 TSI o mocy 140 KM.

Funkcja ACT działa na tyle sprawnie, że kierowca zupełnie nie czuje, kiedy silnik Leona zaczyna pracować na dwóch cylindrach. Do tego motor wyróżnia się wysoką kulturą pracy.

Według danych fabrycznych, wersja SEAT Leon 1.4 TSI ACT zużywa średnio już od 4,7 l/100 km (kombi ST: 4,8 l/100 km). Kierowca rozpędza się do setki w 8,2 sekundy, a maksymalnie jest w stanie "wycisnąć" z auta 215 km/h.

Jednostka 1.4 TSI ACT współpracować może z sześciobiegową skrzynią manualną lub z 7-stoniową przekładnią DSG.

Jak udało się nam dowiedzieć, w polskiej centrali marki SEAT zastanawiają się obecnie nad pomysłem wprowadzenia Leona 1.4 TSI ACT na nasz rynek.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane