/  / Samar z wizytą w Autostadt

Samar z wizytą w Autostadt

null
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullHanomag 2/10 PSHanomag 2/10 PSMG M-TypeHorch 670Bugatti T 15nullBMW 328nullFotd TnullnullnullnullnullnullnullTatranullBorgwardBorgwardnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Samochody, ludzie i to co ich porusza – to motto przewodnie, należącego do Volkswagena zespołu obiektów muzealnych, handlowych i kulturalnych w Wolfsburgu.

IBRM Samar odwiedził niedawno słynny Autostadt w Wolfsburgu, siedzibie koncernu Volkswagen AG. Czym właściwie jest? To wybudowany kosztem 435 mln euro,  otwarty  1 czerwca 2000 roku i dostępny dla publiczności 363 dni w roku, zespół obiektów pełniących  szereg różnorodnych  funkcji. I to wszystko na 28 hektarach.

Autostadt to wielka, rozlokowana w kilku budynkach, wystawa dokumentująca przede wszystkim historię Volkswagena. Zgromadzone tu zostały auta marek wchodzących w skład grupy: Volkswagena, Audi, Lamborghini, Porsche, Seata, Skody oraz Bugatti. Możemy  także podziwiać kamienie milowe w rozwoju światowej motoryzacji, czyli produkowane na przestrzeni 100 lat samochody, wytwarzane przez ponad 60 firm. To miejsce, gdzie mamy okazję poznać proces produkcji samochodów, ich projektowania oraz wziąć udział w interaktywnych zabawach dla dzieci i dorosłych.  Do dyspozycji gości oddano rozległy  park krajobrazowy, pełny roślinności i oryginalnych zbiorników wodnych.

Klienci Volkswagena mogą tu odebrać nowo zakupione samochody. W ubiegłym roku z Autostadt wyjechało 168,5 tysiąca takich aut. Do ich składowania służą dwie 48 metrowe, szklane wieże, z których każda może pomieścić 400 samochodów oczekujących na odbiór przez klientów. Wieże zdobyły w 2014 roku światowy rekord Guinnessa w kategorii „Najszybszy automatyczny system parkowania”.

Autostadt to także miejsce, gdzie można doskonalić swoje umiejętności bezpiecznej czy terenowej jazdy. Odbywają się tu koncerty i festiwale muzyki popularnej, klasycznej i jazzowej oraz przedstawienia teatralne. Na miejscu działa 13 restauracji oraz hotel Ritz-Carlton. Zimą jeziorka i oczka wodne zamieniają się w ślizgawki.

Od oficjalnego otwarcia Autostadt, placówkę zwiedziło ponad 33 mln turystów. Zapraszamy do naszej relacji fotograficznej.

Paweł Janas
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane