/  / Rynkowe hity marca w Polsce

RANKING TOP50 | Rynkowe hity marca w Polsce

IBRM SAMAR|
null
© Skoda
null

Oto ranking 50 najbardziej popularnych modeli osobowych na polskim rynku za marzec 2014. Kolejność czołowych graczy zestawienia wynika w dużej mierze z dużego popytu na samochody z kratką, których nabycie tylko do końca marca dawało przedsiębiorcom możliwość pełnego odliczenia podatku VAT.

Według metodologii stosowanej przez firmę SAMAR, opartej na danych pochodzących z bazy CEP, w marcu polscy klienci zarejestrowali 35 573 nowe samochody osobowe oraz pojazdy osobowe z homologacją ciężarową. To aż o 41,5% więcej niż w analogicznym czasie roku poprzedniego. Na tak znaczący wzrost rejestracji wpłynęły dwa czynniki: obok trwającej akcji wyprzedażowej samochodów z rocznika 2013 silnym impulsem dla rynku było przede wszystkim "okienko kratkowe", które do końca marca pozwalało przedsiębiorcom na pozyskanie auta z pełnym odliczeniem podatku VAT.

W marcowym zestawieniu TOP-10 najpopularniejszych modeli na polskim rynku znajdziemy aż czterech reprezentantów marki Skoda. Jest to kolejno Octavia (miejsce pierwsze; 1 783 rejestracje), Fabia (miejsce trzecie; 1 127 rejestracji), Rapid (miejsce szóste; 893 rejestracje), a także Superb (miejsce siódme; 772 rejestracje).

Dwa modele Skody na czołowych miejscach "listy przebojów" za marzec rozdzielił Ford Focus, który dzięki prawie 1 230 rejestracjom utrzymał jednocześnie drugie miejsce zajmowane w rankingu za marzec ubiegłego roku. Co ciekawe, kompakt z błękitnym owalem na masce zajmuje nawet pierwszą lokatę (808 rejestracji), jeśli weźmiemy pod uwagę rejestracje nowych samochodów osobowych, ale bez uwzględnienia egzemplarzy z homologacją ciężarową.

W porównaniu z analogicznym zestawieniem rejestracji za marzec ubiegłego roku największym awansem na liście TOP-10 mogą pochwalić się samochody takie jak wspomniana wcześniej Skoda Rapid (awans o 11 oczek) i Superb (awans aż o 27 oczek), a także Opel Corsa (miejsce ósme; awans o 10 oczek). Warto podkreślić, że Corsa jest również najpopularniejszym modelem w gamie marki Opel, jeśli podliczymy wyniki sumaryczne za cały pierwszy kwartał bieżącego roku.

Wśród modeli spoza pierwszej dziesiątki widzimy znaczący wzrost popularności na polskim rynku modeli takich jak kolejno Volkswagen Tiguan (miejsce szesnaste; awans o 22 oczka), Peugeot Partner (miejsce siedemnaste; w marcu 2013 pozycja poza TOP-50), a także Opel Insignia (miejsce dwudzieste pierwsze; awans o 20 oczek) i Volvo XC60 (miejsce dwudzieste drugie; awans o 13 oczek).

W marcu 2014 pierwsza dziesiątka najczęściej rejestrowanych na polskim rynku nowych samochodów osobowych oraz osobowych z homologacją ciężarową przedstawia się następująco (dodatkowo podano lokatę zajmowaną przez dany model w zestawieniu przygotowanym za miesiąc marzec 2013):
  1.  Skoda Octavia: 1 783 sztuk | 5. miejsce w roku 2013
  2.  Ford Focus: 1 229 sztuk | 2. miejsce w roku 2013
  3.  Skoda Fabia: 1 127 sztuk | 6. miejsce w roku 2013
  4.  Volkswagen Golf: 948 sztuk | 4. miejsce w roku 2013
  5.  Volkswagen Passat: 909 sztuk | 11. miejsce w roku 2013
  6.  Skoda Rapid: 893 sztuk | 17. miejsce w roku 2013
  7.  Skoda Superb: 772 sztuk | 34. miejsce w roku 2013
  8.  Opel Corsa: 764 sztuk | 18. miejsce w roku 2013
  9.  Toyota Yaris: 762 sztuk | 3. miejsce w roku 2013
10.  Kia cee'd: 754 sztuk | 10. miejsce w roku 2013

Te i inne aktualne dane dotyczące wyników polskiego rynku samochodowego znaleźć można w sekcji MOTOTRENDY | RANKING TOP50/TOP10 na stronie samar.pl (PATRZ TUTAJ). Statystyki aktualizowane są co miesiąc, wraz z pozyskaniem nowych danych.

Na samej górze strony po przejściu do zakładki MOTOTRENDY obok nazwy miesiąca (MARZEC 2014) znajduje się pole: TYP POJAZDÓW. Użytkownik może tu określić, czy dane rynkowe mają wyświetlać się jako wyniki rejestracji wyłącznie nowych samochodów osobowych w Polsce czy łącznie samochodów osobowych oraz osobowych z homologacją ciężarową.

IBRM Samar dopuszcza możliwość wykorzystania części prezentowanego powyżej materiału jedynie za podaniem źródła oraz aktywnego linku do tego materiału.


Autor: Rafał Żaglewski
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane