/  / Rośnie zadowolenie klientów Mazdy

Rośnie zadowolenie klientów Mazdy

null
© Mazda
null

Mazda odnotowała rekordowy skok notowań na tegorocznej liście marek, które w Wielkiej Brytanii cieszą się największym zadowoleniem klientów z posiadanego auta.

W najnowszej edycji raportu według JD Power dotyczącego poziomu średniego zadowolenia kierowców w Wielkiej Brytanii z posiadanego samochodu, Mazda awansowała w rankingu producentów aż o 11 pozycji w górę. Żaden z łącznie 26 graczy sklasyfikowanych w rankingu nie odnotował tak dużego wzrostu. Aktualnie Mazda zajmuje w brytyjskim zestawieniu miejsce dziewiąte z oceną 77,8%, czyli tyle samo co Kia.

Wynik tylko nieznacznie lepszy od Mazdy uzyskały w badaniu inne marki wywodzące się z Japonii takie jak Honda (78,9%) oraz Toyota (77,9%). Dodajmy, że liderem całego zestawienia jest ex aequo dwóch graczy, czyli Jaguar i Lexus, którzy osiągnęli wynik 80,8%.

Również poszczególne modele Mazdy dobrze wypadły w badaniu zadowolenia klientów w Wielkiej Brytanii. I tak Mazda2 jest wiceliderem segmentu subkompaktów (ocena 78,3%), roadster MX-5 jest na pozycji drugiej w segmencie aut sportowych (77%), natomiast Mazda6 została sklasyfikowana na trzecim miejscu podium wśród limuzyn średniej klasy (79,1%).

Badanie poziomu zadowolenia brytyjskich kierowców z posiadanego samochodu zostało przeprowadzone wspólnie przez firmę analityczną JD Power & Associates oraz czasopismo What Car. W tegorocznej edycji ankiety wzięło udział ponad 15 500 zmotoryzowanych, którzy drogą internetową odpowiadali na pytania pogrupowane w czterech kategoriach takich jak jakość/niezawodność (22% oceny łącznej), stylistyka/osiągi/systemy pokładowe (31%), zadowolenie z obsługi serwisowej (22%) oraz koszty eksploatacyjne (25%).

W cytowanym opracowaniu z rynku brytyjskiego klienci oceniali samochody po średnio dwóch latach eksploatacji.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane