/  / Rośnie sprzedaż małych SUV-ów

Rośnie sprzedaż małych SUV-ów

Chevrolet|
null
© Chevrolet
null

Mówi się, że rozmiar nie ma znaczenia, jednak klienci z Europy Środkowej i Zachodniej coraz chętniej wybierają mniejsze, bardziej kompaktowe samochody, co potwierdza wzrost sprzedaży notowany w segmencie niewielkich aut typu SUV.

Wyniki sprzedaży w tym segmencie odbiegają od spadkowych trendów na rynku europejskim: w 2008 roku w ręce klientów trafiło 130 214 pojazdów tego typu, co stanowiło 0,7% udziału rynkowego, natomiast w ubiegłym roku sprzedaż niewielkich SUV-ów wyniosła już niemal 264 000 egzemplarzy. To przekłada się na blisko 2-proc. udział w rynku.

Wszystko wskazuje na to, że omawiany segment motorynku wciąż będzie się rozrastał. Szacuje się, że do 2018 roku sprzedaż wzrośnie niemal dwukrotnie, a udział wyniesie około 2,8%.

Prezentując nowy model Trax, Chevrolet wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów mieszkających w miastach. "Trax pozwoli Chevroletowi konkurować w segmencie niewielkich aut typu SUV i przekona do siebie nabywców, oferując wszechstronne rozwiązania konstrukcyjne, dużą oszczędność paliwa oraz właściwości jezdne typowe dla samochodu osobowego, które stanowią podstawę bezproblemowej eksploatacji w mieście - wylicza Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe.

Miejskie crossovery i coraz więcej nowości

Trax pojawi się w europejskich salonach Chevroleta wiosną tego roku, a w ofercie dostępne będą trzy jednostki napędowe: turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l, generująca 115 KM i 155 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a także turbodiesel o pojemności 1,7 l, wytwarzający 130 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

W wersjach wyposażonych w turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 oraz jednostkę wysokoprężną 1.7 oferowany będzie układ napędu wszystkich kół (AWD).

Trax mierzy 4,25 m długości i 1,77 m szerokości, dzięki czemu powinien sprawdzić się zarówno podczas eksploatacji w mieście, jak i na bocznych drogach.

Nie dziwi fakt, że Chevrolet podjął się realizacji tego projektu, ponieważ pierwszy SUV, jaki pojawił się na rynku, nosił słynne logo w kształcie muszki: firma stworzyła nowy segment aut, prezentując w 1935 roku model Suburban.

"Chevrolet słynie z wieloletniej produkcji niezawodnych i wszechstronnych SUV-ów. Model Trax będzie kontynuował tę tradycję, oferując klientom dodatkowe korzyści - podkreśla Docherty. "Trax to nowoczesna interpretacja jednego z najważniejszych zadań Chevroleta, jakim jest budowanie i sprzedawanie doskonałych SUV-ów".

Chevrolet Captiva to większy brat modelu Trax i jeden z wielu SUV-ów produkowanych przez Chevroleta. W amerykańskiej gamie producenta znajdują się modele Avalanche, Colorado, Equinox, Silverado, Suburban, Tahoe oraz Traverse.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane