/  / Rośnie lista nagród w kolekcji Mazdy CX-5

Rośnie lista nagród w kolekcji Mazdy CX-5

Mazda|
null
© Mazda
null

W Polsce od kwietnia do końca ubiegłego roku nabywców znalazły łącznie 773 egzemplarze modelu Mazda CX-5. Jak podkreśla importer, zainteresowanie CX-5 w salonach sprzedaży jest wciąż bardzo duże.

Od czasu wejścia na rynek na początku 2012 roku Mazda CX-5 na stałe zagościła na uroczystościach wręczania nagród motoryzacyjnych w Europie i na świecie. Model został uhonorowany wyróżnieniami m.in. za swoje osiągi, innowacyjne technologie, stylizację, bezpieczeństwo oraz niskie zużycie paliwa.

Najnowszą nagrodą zdobytą przez CX-5 jest przyznane mu w Paryżu (grudzień 2012) przez francuski tygodnik branżowy l'Argus de l'Automobile "trofeum SUV", które CX-5 zdobył wyprzedzając Opla Mokkę i Range Rovera. Niewiele wcześniej CX-5 ogłoszono japońskim samochodem roku 2012–2013. Publikując nadspodziewanie zgodny werdykt jury, składające się z 60 ekspertów motoryzacyjnych, doceniło produkt Mazdy przede wszystkim za technologię Skyactiv, w tym za ekonomiczny, czysty silnik Diesla Skyactiv-D oraz za wyjątkowe właściwości jezdne.

Model CX-5 zajął też pierwsze miejsce w rankingu Auto+Verkehr niemieckiej stacji telewizyjnej SWR obejmującym 23 nowe modele, wyprzedzając Volvo V40 i Hyundaia i30, które uplasowały się odpowiednio na drugiej i trzeciej pozycji. Z kolei w Austrii CX-5 zdeklasował samochody takie jak Audi A3, BMW Serii 3 i Mercedes Klasy A, zdobywając nagrodę tamtejszego automobilklubu ARBO w kategorii obejmującej samochody osobowe w cenie od 20 000 do 40 000 EUR.

Mazda CX-5 oferta modelowa w Polsce

Pozostałe wyróżnienia dla CX-5 to m.in. „Najlepszy crossover w Wielkiej Brytanii” (Auto Express), „Najlepszy SUV” na rozdaniu nagród Green Awards 2012 (WhatCar?) przed Nissanem Qashqai i BMW X3 oraz „SUV roku 2012” (hiszpański magazyn Motor Mundial).

Poza Europą, gdzie CX-5 zdobył jeszcze nagrodę 2012 European Design Award magazynu Auto Bild w kategorii SUV, Van i AWD, model ten został ogłoszony najlepszym samochodem typu SUV przez kilka wydawnictw i organizacji w Ameryce Północnej i Azji.

Europejscy konsumenci są podobnego zdania, ponieważ do końca listopada zamówili łącznie ponad 40 000 egzemplarzy CX-5. Model ten jest szczególnie popularny na rynkach północnoeuropejskich, np. w Holandii, gdzie od początku roku zdobył 11,6% udziału w rynku kompaktowych SUV-ów, w Danii (7,6%) i Norwegii (6,7%), mimo iż do sprzedaży trafił dopiero w lutym ubiegłego roku.

Mazda musiała już dwukrotnie zwiększyć prognozowaną roczną wielkość produkcji dla CX-5: początkowo ze 160 000 egzemplarzy do 200 000, a następnie do 240 000 sztuk.

"CX-5 ma kluczowe znaczenie dla wyników sprzedaży Mazdy i dla pozycji naszej marki w Europie - podkreśla Ichiro Hirose, szef europejskiego działu ds. badań i rozwoju Mazdy. "Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z rozgłosu, jakim cieszy się ten model, jednocześnie wierząc, że zasługuje on na taką uwagę".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane