/  / Renault Trafic - Crazy Frog

TEST | Renault Trafic - Crazy Frog

Renault Trafic 2016
© IBRM Samar
Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016Renault Trafic 2016

Renault Trafic w wersji osobowej jest ciekawą alternatywą dla największych vanów na rynku. Wersja przedłużana ma dodatkową zaletę w postaci przepastnego bagażnika. To samochód, w którym pojęcie "pakowny" nabiera zupełnie nowego znaczenia.

Samochód oferowany jest z dwoma rozstawami osi: 3,1 i 3,5 metra oraz w dwóch rozmiarach nadwozia – 5 i 5,4 metra długości. Do testów otrzymaliśmy dłuższą wersję z 9-cioma fotelami.  

Z zewnątrz Renault Trafic w wersji osobowej niczym nie różni się od typowego furgonu, poza przeszklonym nadwoziem. Z pewnością natomiast elementem wyróżniającym testowany przez nas egzemplarz był jaskrawo seledynowy kolor nadwozia. To dzięki niemu samochód zyskał przydomek "Crazy Frog".
Pierwszy kontakt z samochodem robi na wszystkich podobne wrażenie: „ale on duży”. Kierowca, który nie miał do czynienia z takim samochodem, może poczuć pewien niepokój i pierwsze kilometry jazdy po mieście pokonuje asekuracyjnie. Z upływem czasu, podróż Trafic-iem staje się jednak bardzo przyjemna. Zaczyna się doceniać bardzo dobrą widoczność (ponad dachami osobówek), ogromne, dzielone lusterka, pokazujące odległość od krawężnika, a także wygodny fotel zapewniający komfort na dłuższych trasach. Testowy model był wyposażony w kamerę cofania (dopłata 1 950 zł), dzięki której manewry parkingowe przestały sprawiać jakąkolwiek trudność, oczywiście za wyjątkiem znalezienia odpowiednio dużego miejsca parkingowego.



Największą zaletą auta jest przestrzeń. Ogromna przestrzeń. To jest jeden z tych samochodów, który pomieści wszystko. Przy komplecie pasażerów (9 osób), z tyłu zmieści się jeszcze, bagatela 1,8 m3 bagażu. Złożenie trzeciego rzędu zwiększa tą wartość niemal dwukrotnie - do 3,4 m3, natomiast całkowity demontaż ostatniego rzędu, daje możliwość przewiezienia 4,1 m3 bagażu. Dla porównania, uznawana za pakowaną Dacia Lodgy, przy dwóch rzędach siedzeń ma bagażnik o poj. 0,8 m3, a w specyfikacji 2-miejsowej, 2,6 m3. Renault ma też ciekawą opcję dla przedsiębiorców. Jest nią wersja Grand Passenger z dwoma rzędami siedzeń oddzielonych stałą przegrodą od przestrzeni ładunkowej, która rejestrowana jest jako samochód ciężarowy (homologacja N1), dając możliwość odliczenia pełnego VAT-u. Podsumowując: wnętrze, jest ogromne, daje możliwość konfiguracji, w opcji oferowana jest np. dodatkowa klimatyzacja tylna z nagrzewnicą (dopłata 5 000 zł). Niestety, lewe przesuwane drzwi z otwieraną szybą kosztują dodatkowe 2 600 zł. Jeżeli samochód ma służyć za auto wakacyjne, taki element się przydaje.

Czy wnętrze ma jakieś wady? Trzeba przywyknąć do trzasków w kabinie typowych dla dostawczaków oraz do słabego poziomu wykończenia, znacznie odbiegającego od tego znanego z vanów osobowych. Podczas jazdy autostradowej w kabinie jest spory hałas. Rozmowa kierowcy z pasażerem 3-go rzędu jest niemożliwa, albo wymaga zmniejszenia prędkości do ok. 100 km/h.

Napęd
Do testów otrzymaliśmy najmocniejszy silnik z oferty - diesel o pojemności 1.6 litra i mocy 145 KM. Tak wysoka moc to zasługa dwóch turbin, przy czym druga wkracza do akcji dopiero przy wyższych obrotach. Kierowca ma do dyspozycji 340 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1 500 obr/min. To idealny napęd do tego samochodu. Pomimo okazałych wymiarów i sporej masy, przekraczającej w tej wersji 1,8t, zielony dostawczak żwawo przyspiesza do prędkości autostradowej. Według danych producenta, pierwsza setka pojawia się po upływie 11 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 177 km/h. Prędkości maksymalnej nie sprawdzaliśmy, natomiast trzeba przyznać, że zarówno w ruchu ulicznym, jak i na autostradzie, Trafic daje radę. Wyprzedzanie nim nie sprawia problemów, choć czasem wymaga redukcji biegu. Pomaga w tym dobrze pracujący lewarek dźwigni.

Poziom spalania zależy zdecydowanie od zachowań kierowcy, obciążenia auta i trasy jaką pokonuje. Producent podaje, że w cyklu pozamiejskim zużycie paliwa wynosi 6 l/100 km, a średnie 7 l/100 km. Nam, w warunkach autostradowych, przy prędkości 140 km/h, z 5 osobami na pokładzie, samochód spalał ok. 11 l/100 km. Fizyki nie da się oszukać. Duża powierzchnia czołowa powoduje wzrost spalania. Jazda z prędkością 120 km/h obniża spalanie o ok. 2 l/100 km.

Czy ten samochód jest drogi? Wersja bazowa tej wielkości, z tym silnikiem, kosztuje 120 tys. złotych. Kilka opcji, takich jak dodatkowe drzwi, tylna klimatyzacja, multimedia z nawigacją, 17" felgi aluminiowe, windują cenę do 140 tys. zł, maksymalnie do 150 tys. zł. Z jednaj strony to dużo, z drugiej strony będą przedsiębiorcą można kupić wersję z dwoma rzędami siedzeń i odliczyć VAT. Konkurencja jednak nie jest tańsza, a tzw. osobowe vany, typu Ford S-max, czy VW Sharan, kosztują znacznie więcej. Po wymontowaniu 2-go i 3-ciego rzędu foteli, Trafic z powodzeniem może być wykorzystywany jako samochód dostawczy. Europaleta, kilka rowerów, pralka i inne tego typu rzeczy, nie stanowią wyzwania dla uśmiechniętego Crazy Froga. Fajnie byłoby mieć go jako drugie lub trzecie auto w rodzinie, z przeznaczeniem do zadań specjalnych.

Zalety:
- jaskrawy kolor, dzięki któremu łatwo znaleźć auto na parkingu,
- na wakacje można wziąć pół mieszkania z zawartością balkonu i sąsiadami,
- wystarczająco szybki i dynamiczny,
- doskonała widoczność za kierownicą,
- wygodna pozycja,

Wady:
- trzeba się przyzwyczaić do prowadzenia,
- hałas w 2- i 3-cim rzędzie,
- podatny na podmuchy wiatru,
- kłopotliwy demontaż foteli.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane