/  / Renault Talisman – Limuzyna po francusku

Renault Talisman – Limuzyna po francusku

null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Marka spod znaku rombu atakuje europejską klasę średnią. Oto model Renault Talisman, który na polskim rynku pojawić się ma na początku 2016.

Renault Talisman – mierzący na długość 4,85 m przy rozstawie osi 2,81 m – zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności podczas jesiennej wystawy IAA 2015 we Frankfurcie. Przyszła gama modelowa obok sedana obejmować będzie również odmianę kombi, co jest zrozumiałe z punktu widzenia popularności, jaką tego typu auta cieszą się na rynku europejskim.

Francuska limuzyna wyróżnia się dzięki takim elementom jak mocno zaakcentowana atrapa chłodnicy z umieszczonym w środku logo producenta oraz światła do jazdy dziennej, które kształtem przypominają literę "C" stykającą się niemal ze zderzakiem. Bazą dla Renault Talisman jest modularna platforma CMF, jaką stosuje w swoich modelach alians Renault-Nissan. W wersji sedan "kufer" oferuje przy standardowym ustawieniu oparć tylnej kanapy pojemność 608 dm3 (według normy VDA).

Na liście wyposażenia pojawią się w zależności od wersji np. pełne światła LED-owe, system wyboru trybu jazdy oraz nastroju wnętrza Multi-Sense, wyświetlacz typu Head-Up, podgrzewane siedzenia i oparcia z funkcją masażu, a także układ czterech kół skrętnych 4Control z aktywnym zawieszeniem.

Już w podstawowym poziomie wyposażenia Renault Talisman posiada radioodtwarzacz z wyświetlaczem 4,2". Radioodtwarzacz posiada funkcję radia cyfrowego (zależnie od rynku) zapewniającą odbiór i dźwięk w jakości cyfrowej (jakość CD). Sygnał radiowy zawiera informacje w formacie tekstowym: opis treści audio, prognozę pogody, informacje o ruchu drogowym, najświeższe wiadomości.

W drugim poziomie wyposażenia posiada multimedialny tablet R-Link 2 z poziomo ustawionym 7-calowym ekranem oraz funkcją dostępu do usług on-line. W przypadku najwyższego poziomu wyposażenia oferta R-Link 2 obejmuje pionowo umieszczony ekran o przekątnej 8,7" oraz nagłośnienie Bose Surround.


W gamie jednostek napędowych klienci będą mogli wybierać spośród takich propozycji jak benzynowe silniki z doładowaniem TCe 150 oraz TCe 200, w konfiguracji z siedmiostopniową skrzynią EDC. Po stronie diesli mamy natomiast konstrukcje dCi 110, 130 lub dCi 160, przy czym dwie pierwsze występują w połączeniu z "manualnem" lub EDC, zaś jednostka 160-konna – tylko z EDC.

Według danych producenta, w najbardziej ekonomicznej wersji Renault Talisman emitować będzie średnio od 95 g CO2/km.

Następca rynkowy Laguny nie będzie miał łatwego życia. Jego rywalami o względy klientów europejskich są takie modele jak np. Volkswagen Passat i Ford Mondeo, a także m.in. – niedawno zmodernizowany – Peugeot 508. Z drugiej jednak strony ostatnie nowości spod znaku rombu wzbudzają duże zainteresowanie w prasie motoryzacyjnej i nie tylko. Wystarczy tu wymienić chociażby Renault Twingo, crossovera Espace czy kompaktowego Kadjara, który konstrukcyjnie wiele ma wspólnego ze świetnie sprzedającym się Nissanem Qashqaiem.

Według planów generalnego importera, premiera modelu Renault Talisman na rynku polskim planowana jest wstępnie w styczniu 2016.


AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane