/  / Renault Talisman Grandtour – PIERWSZA JAZDA

PREZENTACJA | Renault Talisman Grandtour – PIERWSZA JAZDA

IBRM Samar|
null
© IBRM Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Czy Renault Talizman posiada magiczną moc? Ten w wersji Grandtour na pewno tak.

Pierwszą magiczna mocą Talismana jest jego wygląd. Stylistycznie nowe Renault odcina się od swojej poprzedniczki, czyli Laguny. Zostało wyposażone w duży, chromowany grill z umieszczonym centralnie logo marki. Najciekawszym elementem przedniej części samochodu są światła do jazdy dziennej z diodami LED sięgającymi do środkowej części zderzaka i tworzące charakterystyczny układ w kształcie litery „J”. Talisman sprawia wrażenie masywnego i rzeczywiście nie jest mały. Wersja Grandtour jest zbliżona wymiarami do sedana, ma 4865 mm długości, 1868 mm szerokości i 1465 mm wysokości.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Renault Talisman  
Skoda Superb
Wersja   Initiale Paris Laurin&Klement
Cena bazowa wersji [PLN] 151 900 152 400

Długość [mm] 4865 4856
Szerokość [mm] 1868 1864
Wysokość [mm] 1465 1477
Rozstaw osi [mm] 2809 2841
Bagażnik min/max [litry] 572/1681 660/1950
Masa własna/DMC [kg] 1540/2190 1354/1858
Średnica zawracania [m] 11,6 11,1
Zawieszenie przód McPherson McPherson
Zawieszenie tył Oś półsztywna wielowahaczowe
Rozmiar kół/opon 245/40/R19 235/45/R18
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/tarczowe tarczowe wentylowane/tarczowe

Testowany model to Initiale Paris o najdroższej wersji wyposażenia. Naprawdę może się podobać. Uwagę zwraca deska rozdzielcza z przeszyciami oraz staranie spasowanymi elementami wykończenia. Samochód został wyposażony w podgrzewane i wentylowane fotele przednie, z funkcją masażu. Zagłówki obejmują głowę, co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, szczególnie dla pasażera, który ucina sobie drzemkę w trakcie długiej podróży. Mocną stroną Talismana jest też ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. Funkcja masażu w fotelu kierowcy uruchamia się automatycznie po zmianie trybu jazdy na komfortowy. Czar pryska, gdy żeby ją wyłączyć trzeba z mozołem przebijać się przez szereg ustawień na panelu dotykowym. Ten sam problem dotyczy zresztą większości funkcji. W czasie jazdy ciężko przeskakiwać między opcjami menu na 8,7 calowym panelu i jednocześnie pozostać skoncentrowany na prowadzeniu samochodu.

W nowym Renault mamy do dyspozycji wiele innych rozwiązań poprawiających komfort użytkowania, np. Talisman sam otwiera klapę bagażnika. Wystarczy, że użytkownik przesunie stopą pod tylnym zderzakiem. Tym samym ruchem może klapę zamknąć. Tylna kanapa jest dzielona w układzie 1/3-2/3 i wyposażona w system Easy Break, umożliwiający łatwe złożenie dzięki dwóm dźwigniom umieszczonym od strony bagażnika. Pojemność bagażnika wynosi 572 dm3. Jego długość za tylną kanapą to 1 116 mm. Po złożeniu kanapy długość przestrzeni ładunkowej zwiększa się do 2 011 mm, a objętość do niemal 1 700 dm3.

W gamie silnikowej Talismana Grandtoura znajduje się 5 jednostek napędowych. Wszystkie mają po 4 cylindry, a ich pojemność skokowa nie przekracza 1620 cm3. Dwa silniki benzynowe mają odpowiednio moc 150 KM oraz 200 KM. Oba dostępne są z siedmiobiegową, automatyczna skrzynią biegów. Silniki Diesla posiadają moc: 110 KM, 130 KM lub 160 KM. Testowana wersja wyposażona była w najmocniejszy sinik o zapłonie samoczynnym i automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem i sześcioma przełożeniami. Samochód o mocy 160 KM i masie wynoszącej 1540 kg nie powinien mieć problemu z wyprzedzaniem. Jednak przy prędkości ok 60 km/h i wciśnięciu przez kierującego pedału gazu do oporu, auto zamiast wystrzelić do przodu… wydaje z głośników ryk silnika i delikatnie przyspiesza. Imponujące są natomiast wartości zużycia paliwa oraz emisji CO2, podawane przez producenta: 4,5 l/100 km i 117 g/km.

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Renault Talisman
Skoda Superb
Wersja   Initiale Paris Laurin&Klement
Cena bazowa wersji [PLN] 151 900 152 400

Budowa silnika/paliwo Diesel, R4 16V, Common-Rail Diesel, R4 16V, Common-Rail
Pojemność silnika [cm3] 1598 1968
Moc [KM/obr./min] 160/4000 150/3500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 380/1750 340/1750-3000
Skrzynia biegów 6-stopniowa skrzynia automatyczna 6-stopniowa skrzynia automatyczna
Napęd przód przód
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 9,6 9,0
Prędkość maksymalna [km/h] 215 216
Spalanie miasto [l/100km] 4,2 5,4
Spalanie trasa [l/100km] 4,5 4,2
Spalanie średnie [l/100km] 4,5 4,6


Kolejną magiczną mocą Talismana jest system skręcania tylnej osi. Dzięki funkcji 4CONTROL przy prędkościach poniżej 50 km/h w trybie Komfort (60 km/h w trybie Neutral i 80 km/h w trybie Sport), tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, z maksymalnym wychyleniem 3,5 stopnia. Powyżej tej prędkości zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Rozwiązanie to jest pomocne zarówno w czasie jazdy po zakrętach jak i w czasie zawracania, jednak średnica tego ostatniego, wynosząca 11,6 m, nie jest dużym osiągnięciem.
 
Talisman to ładny samochód zarówno z zewnątrz jak i w środku. Dzięki wygodnym fotelom i dobremu wyciszeniu wnętrza jest przyjemnym pojazdem na długie podróże. Bez problemu może toczyć bój o klientów segmentu D, którzy cenią sobie przede wszystkim komfort jazdy i wygląd auta.

Minusy:
-Niewygodna obsługa panelu dotykowego
-Słaba dynamika jazdy
 
Plusy:
-Dobra jakość wykonania wnętrza
-Dużo miejsca w środku i w bagażniku
-Skrętne tylne koła
-Bardzo dobre wyciszenie wnętrza
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane