/  / Renault Scenic 4 – Czas na duże zmiany

Renault Scenic 4 – Czas na duże zmiany

Renault Scenic 2016
© Renault
Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016Renault Scenic 2016

To bodaj najważniejsza premiera genewska wśród wszystkich nowości rodem z Francji. Renault Scenic w swoim czwartym wcieleniu przedstawia zupełnie nowy pomysł na vana, a do tego – jest bardziej "premium".

Francuski gracz przez wielu uważany jest za protoplastę segmentu minivanów w Europie. Od roku 1996 Renault Scenic doczekał się modeli trzech generacji. Łączna sprzedaż wynosi według szacunków prawie 5 milionów egzemplarzy.

Nowy Scenic czwartej generacji to tegoroczna premiera prosto z targów w Genewie (1-13 marca). W porównaniu z poprzednim wcieleniem francuskiego minivana zdecydowano się m.in. na zwiększenie prześwitu zawieszenia oraz skrócenie tylnego zwisu. Rozstaw kół również zmodyfikowano, dzięki czemu samochód sprawiać ma wrażenie mocniej osadzonego na drodze. Może ma w sobie nawet coś z crossovera?

Jak mówi Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu w Renault: "Projektując Scenica IV postawiliśmy na całkowitą zmianę. Nowy van jest zdecydowanie bardziej nowoczesny i atrakcyjny, bez konieczności rezygnacji z bogatych możliwości zmiany konfiguracji wnętrza, które w ciągu ostatnich 20 lat zbudowały sukces trzech pierwszych generacji. Postawiliśmy na nadwozie o nowych proporcjach z dużymi kołami, dla którego inspiracją był koncepcyjny R-Space".



Związki z nowym Espace
Po raz pierwszy w historii modelu Scenic przednia szyba – podobnie zresztą jak w Espace – zapewnia panoramiczny widok i znacząco poprawia widoczność za kierownicą. Uwagę zwraca też sygnatura świetlna z reflektorami w kształcie litery "C" – w bogatszych wersjach są one wyposażone w technologię LED Pure Vision.

O aspiracjach do segmentu premium w przypadku nowego Scenica świadczą takie elementy jak np. możliwość zamówienia samochodu w dwutonowej kolorystyce nadwozia, 20-calowe koła w standardzie, a także wyświetlacz przezierny typu Head-Up i 8,7" ekran multimediów z systemem R-Link 2 oraz wybór ustawień łącznie 5 trybów jazdy, które mają wpływ na reakcje jednostki napędowej, charakterystykę zawieszenia oraz nastrojowe oświetlenia wnętrza (system Multi-Sense). Te ostatnie rozwiązania wprowadzono i przy okazji premiery nowego Renault Espace.

Bezpieczne auto rodzinne
Scenic IV to również przydatne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo podczas jazdy. Francuski minivan został m.in. wyposażony w aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych AEBS (Active Emergency Braking System) – działa w zakresie prędkości od 7 do 60 km/h.

AEBS opiera się na danych pochodzących z dwóch czujników bazujących na odmiennych technologiach: przedniej kamery i radaru. Zainstalowano je we wspólnej obudowie i umieszczono na przedniej szybie, za lusterkiem wstecznym.

Scenic jako pierwszy samochód marki Renault może też zostać "uzbrojony" w asystenta utrzymywania pasa ruchu oraz system wykrywający zmęczenie u kierowcy.

Pojemne schowki
Bagażnik francuskiego minivana ma według normy VDA pojemność od 496 dm3 (572 litry). Producent znad Sekwany chwali się, że jest to jeden z trzech najlepszych wyników w omawianym segmencie. Zarazem nad poprzednikiem "kufer" nowego Scenica góruje o 26 dm3.

Renault chwali się też, że jego nowy van zasługuje na miano lidera segmentu pod względem łącznej pojemności schowków na pokładzie. Wynosi ona 63 litry.

W codziennej eksploatacji przyda się zarazem funkcja One Touch Folding. Pozwala na automatyczne złożenie tylnych siedzeń za pomocą systemu R-Link 2 lub przyciskiem umieszczonym w komorze bagażnika. Wystarczy tylko jedno naciśnięcie, a w przestrzeni ładunkowej powstaje płaska podłoga.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane