/  / Renault Megane 4 – Totalna odmiana

Renault Megane 4 – Totalna odmiana

null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Megane w swoim najnowszym wcieleniu przeszło metamorfozę. Kompakt Renault to teraz zdecydowanie bardziej sportowa stylistyka, większe rozmiary nadwozia oraz nowoczesne rozwiązania – jak układ 4 kół skrętnych czy wyświetlacz HUD.

Znakiem rozpoznawczym nowego Megane są światła do jazdy dziennej LED. Kształtem przypominają literę "C" stykającą się niemal ze zderzakiem. Z kolei linia świateł tylnych poszerza optycznie nadwozie i sprawia wrażenie, że auto pewniej trzyma się drogi.

W porównaniu z poprzednikiem nowe Megane obniżono o 25 milimetrów. Rozstaw kół jest szerszy o 47 mm z przodu i o 39 mm z tyłu. Proporcje pojazdu podkreślają jego sportową sylwetkę z dłuższym rozstawem osi (+28 mm) i krótszym tylnym zwisem.


Nowe Renault Megane i podstawowe wymiary:
- długość: 4359 mm
- wysokość: 1447 mm
- rozstaw osi: 2669 mm
- pojemność bagażnika: 434 l (VDA)

Sportowe aspiracje nowego Megane podkreśla nie tylko dynamiczna stylistyka nadwozia. W ofercie – i to już od samego początku – pojawi się wersja GT, dla której jako inspirację wybrano cechy wyczynowej gamy Renault Sport. Cechy szczególne to m.in. zmieniony układ maski, 18-calowe felgi oraz tylny dyfuzor – przejęty ze świata Formuły 1.



W momencie debiutu rynkowego Renault Megane GT będzie dostępne z silnikiem Energy TCe 205. Benzynowiec o mocy maksymalnie 205 koni współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną EDC o 7 przełożeniach.

Wyświetlacz Head-Up i 4 koła skrętne
W Renault dużo uwagi poświęcono jakości wykończenia i kolorystyce wnętrza. Deska rozdzielcza, górna część płatów drzwi oraz środkowa konsola są pokryte piankowym tworzywem, co tworzy wrażenie ciągłości powierzchni. W wyższych wersjach wyposażenia kierownica jest pokryta skórą licową Nappa. Staranne wykończenie podkreślają chromowane elementy ozdobne rozmieszczone wokół miejsca kierowcy (m.in. zegary, kierownica, nawiewy, konsola, przełączniki).

W zależności od wybranej wersji wyposażenia nowe Megane oferować będzie takie "bajery" jak np. kolorowy wyświetlacz Head-Up, nagłośnienie Bose, możliwość wyboru trybu jazdy oraz nastrojowego oświetlenia wnętrza Multi-Sense, fotel kierowcy z funkcją masażu czy system multimedialny R-Link 2 wraz z pionowym ekranem dotykowym o przekątnej 8,7 cala – zupełnie jak w nowym Espace czy limuzynie Talisman.

Na liście wyposażenia pojawi się nawet układ jezdny z czterema kołami skrętnymi – 4Control. Wcześniej mogli go poznać klienci Renault przy okazji "starej" Laguny. Technologia 4Control zwiększa dynamikę jazdy i precyzję prowadzenia na krętych drogach, jak również stabilność auta przy dużych prędkościach. Ponadto, system zapewnia znacznie większą zwrotność podczas manewrowania i parkowania.

Hybryda z dieslem w 2017
Najbardziej ekonomiczna wersja nowego Megane ze "zwykłym" napędem dysponować będzie silnikiem Energy dCi 110. Współpracuje on z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów. Według oficjalnych danych fabrycznych, średnie spalanie zaczyna się od około 3,3 l/100 km (emisja CO2: od 86 g/km).

Technologia łącząca silnik wysokoprężny z napędem elektrycznym Hybrid Assist będzie natomiast dostępna na początku roku 2017. Hybrid Assist zapewni Megane średnią emisję CO2 rzędu 76 g/km przy homologowanym zużyciu paliwa w cyklu NEDC poniżej 3 l/100 km.


AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane