/  / Renault Kadjar – Będzie hit?

Renault Kadjar – Będzie hit?

null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Zaprezentowany w Genewie, kompaktowy crossover Renault Kajar wejdzie na polski rynek pod koniec czerwca – potwierdzają dobrze zorientowane źródła. Konstrukcyjnie samochód spokrewniony jest z modelem Qashqai II, z którym dzieli m.in. płytę podłogową.

Sama nazwa modelu – czyli KADJAR – wielu polskim klientom może wydać się dziwna lub egzotyczna, jednak według Renault wybrano ją świadomie. Powstała z połączenia elementów "KAD" oraz "JAR". "KAD" pochodzi bezpośrednio od słowa "quad" – pojazdu z napędem na cztery koła. Natomiast "JAR" odwołuje się zarazem do pojęć "agile" (w języku angielskim oznacza: zwinny, zwrotny) oraz "jaillir" (pojawić się błyskawicznie).

Renault Kadjar – mierzące 4,45 m długości, 1,60 m wysokości oraz 1,84 m szerokości – w gamie francuskiej marki zajmie miejsce między Capturem a Koleosem, który w kolejnym wcieleniu (rok 2016) jeszcze nieco urośnie.

Od strony konstrukcyjnej Kadjar ma sporo wspólnego z modelem Qashqai II. Wykorzystuje np. płytę podłogową CMF-C/D, na której bazuje kompaktowy crossover z logo Nissana na masce.

"Francuz" będzie dostępny w wersji z napędem na przednią oś oraz 4x4. W tym drugim przypadku kierowca będzie mógł skorzystać z trzech różnych ustawień (Auto, Lock oraz 2WD). Prześwit samochodu to 190 mm, natomiast kąt najazdu i zejścia wynosi odpowiednio 18 oraz 25 stopni.


Trzy silniki do wyboru
Początkowo w gamie dostępnych jednostek napędowych dla Kadjara czekać będą trzy silniki do wyboru – w tym dwa wysokoprężne. To konstrukcja 1.5 Energy dCi 110, która według oficjalnych danych fabrycznych średnio spala od około 3,8 l/100 km (cykl NEDC). Drugi diesel to natomiast 1.6 Energy dCi 130, generujący maksymalnie 320 Nm momentu obrotowego. Będzie go można zamówić w połączeniu z napędem 4x2 lub 4x4.

110-konny dCi występuje standardowo z manualną skrzynią 6-biegową, ale będzie też go można skonfigurować z automatem EDC o 6 przełożeniach.

Oba wspomniane diesle spełniają normę Euro 6b dzięki wyposażeniu ich w filtr cząstek stałych oraz katalizator tlenków azotu (NOx).

Natomiast na klientów preferujących raczej "benzynę" Renault przygotowało w gamie Kadjara doładowany motor 1.2 Energy TCe 130, który rozwija do 205 Nm momentu obrotowego już od 2000 obr./min. Kierowca zmienia biegi korzystając ze skrzyni mechanicznej z 6 przełożeniami.

Wszystkie wymienione wyżej jednostki napędowe posiadają system stop&start, jak również układ pozwalający na odzyskiwanie energii podczas hamowania.

Bezpieczeństwo w podróży
Podczas prac nad modelem Renault nie zapomniano o dostępności nowoczesnych technologii, których zadaniem jest ułatwianie pracy kierowcy oraz zapobieganie potencjalnie niebezpiecznym sytuacjom w ruchu drogowym. Do Kadjara będzie więc można zamówić np. aktywny system wspomagania przy nagłym hamowaniu (AEBS), układ pomagający prowadzącemu pojazd utrzymać jeden pas ruchu (działa przy prędkości powyżej 70 km/h), jak również monitoring martwego pola lusterek oraz automatyczne rozpoznawanie znaków drogowych z ostrzeganiem o obowiązujących ograniczeniach prędkości.

Niejednemu kierowcy przyda się też m.in. system ułatwiający parkowanie Easy Park Assist czy wspomaganie podczas ruszania autem pod górę.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane