/  / Rekord zasięgu i-MIEV

Rekord zasięgu i-MIEV

Producent|
null
© Mitsubishi
null

Redaktorzy węgierskiego serwisu motoryzacyjnego Auto Pult ustanowili nowy rekord, bez ładowania pokonując za kierownicą Mitsubishi i-MiEV 219,5 km po drogach publicznych w normalnych warunkach jazdy.

Tak dobry wyniki oznacza nie tylko pobicie rekordu przez i-MiEV, które według danych fabrycznych w cyklu mieszanym oferuje 150 km zasięgu, ale również ustanowienie nowych, wyższych standardów w segmencie małych pojazdów elektrycznych. Wynik ten dowodzi również wydajności napędów elektrycznych oraz ich codziennej funkcjonalności.

Po kliknięciu na ten link w serwisie Youtube obejrzeć można relację wideo z bicia rekordu.

Okoliczności pobicia rekordu
17 czerwca dwaj dziennikarze magazynu Auto Pult wyruszyli całkowicie fabryczną wersją i-MiEV z przebiegiem 1700 km spod siedziby firmy Mitsubishi Motors Hungary (Budapeszt). Pojazd nie został poddany żadnym modyfikacjom. Jedyne przygotowania objęły pełne naładowanie zespołu akumulatorów oraz zwiększenie ciśnienia w ogumieniu 0,3 bara ponad fabryczną wartość 2,5 bara. Ten ostatni zabieg miał na celu obniżenie zużycia energii.

W czasie testu w pojeździe znajdowały się dwie osoby wraz z bagażem (łącznie 200 kg) oraz elementy wyposażenia obowiązkowego zgodne z wymogami kodeksu drogowego.

Dziennikarze dotarli do celu podróży, którym był Balaton (miejscowość Balatonmariafurdo), poruszając się w normalnych warunkach drogowych, przy wyłączonej klimatyzacji oraz okresowo również przy całkowicie wyłączonym układzie wentylacji wnętrza. 187-km odcinek został pokonany ze średnią prędkością 50 km/h.

Po drodze testerzy natknęli się na korek oraz mijali niezliczone wioski i małe miejscowości, trasa składała się m.in. z płaskich, łagodnych odcinków, a pojazd nie musiał się zmagać z silnymi podmuchami wiatru.

Na tym nie koniec
Po dojechaniu do celu dziennikarze wybrali się na 13-km przejażdżkę wzdłuż plaż Balatonu i dopiero wtedy na tablicy wskaźników pojawiła się charakterystyczna kontrolka ostrzegająca przed niskim poziomem naładowania akumulatorów. Po tym fakcie dziennikarzom udało się ostrożnie i bez przekraczania 50 km/h pokonać jeszcze kolejne 20 km. Wtedy to, po wyciśnięciu ostatniej iskry z zespołu akumulatorów pojazd zatrzymał się ostatecznie po przejechaniu 219,5 km.

Ta blisko 225-km przejażdżka elektrycznym Mitsubishi i-MiEV to w głównej mierze wynik zaangażowania obu pilotów (Janos Vajda i Peter Szabo) oraz ich kolegi (Adam Csizsek), którzy znaleźli w sobie dość motywacji do pobicia rekordu i – mimo upału i konieczności utrzymywania monotonnego stylu jazdy – doprowadzili samochód do mety, gdzie czekał już na nich „komitet powitalny” z napojami chłodzącymi.

Czekamy na Wasze opinie w komentarzach i na forum dyskusyjnym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane