/  / Raport usterkowości TUV 2014

Raport usterkowości TUV 2014

null
© Opel
null

Oto wyniki najnowszego raportu dotyczącego usterkowości, jaki opublikowali specjaliści z TUV na temat aut używanych w Niemczech. Wysokie noty uzyskały w pierwszej kolejności samochody marek niemieckich, a tuż obok plasują się Japończycy.

Oto wyniki raportu dotyczącego usterkowości, jaki opublikowali specjaliści z TUV na podstawie ponad 8 mln przeprowadzonych w swoich placówkach przeglądów rejestracyjnych samochodów. Co stało się już prawie tradycją, najlepsze notowania uzyskały produkty marek niemieckich oraz japońskich.

Przebadane auta zostały sklasyfikowane w pięciu grupach wiekowych (2 do 3 lat; 4 do 5 lat; 6 do 7 lat; 8 do 9 lat; oraz 10 do 11 lat). Jak łatwo się domyśleć, im auto starsze, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia w nim usterki:
- auta dwu-/trzyletnie: średni poziom poważnych usterek dla pojazdów w omawianej grupie wiekowej wynosi 9,1%
- auta cztero-/pięcioletnie: średni poziom poważnych usterek dla pojazdów w omawianej grupie wiekowej wynosi 14,8%
- auta sześcio-/siedmioletnie: średni poziom poważnych usterek dla pojazdów w omawianej grupie wiekowej wynosi 21,2%
- auta ośmio-/dziewięcioletnie: średni poziom poważnych usterek dla pojazdów w omawianej grupie wiekowej wynosi 28,8%
- auta dziesięcio-/jedenastoletnie: średni poziom poważnych usterek dla pojazdów w omawianej grupie wiekowej wynosi 33,3%

Badanie TUV 2014 uwzględnia modele samochodów, które zostały pogrupowane w pięciu kategoriach wiekowych na podstawie ilości wykrytych podczas przeglądów usterek stanowiących poważne zagrożenie dla kierowcy i innych użytkowników ruchu drogowego. Najlepszy wynik i Złotą Plakietkę TUV otrzymuje wytwarzany w Hiszpanii model Opel Meriva, który zajął tym samym miejsce triumfatora z roku poprzedniego, czyli Volkswagena Polo.

Poniżej znajduje się lista najlepszych modeli w każdej z pięciu kategorii wiekowych:
AUTA DWU-/TRZYLETNIE
1. Opel Meriva (4,2%); średni przebieg to 29 000 km
2. Mazda2 (4,6%); średni przebieg to 32 000 km
3. Toyota iQ (4,8%); średni przebieg to 30 000 km
4. Porsche 911 (5,2%); średni przebieg to 31 000 km
5. BMW Z4 (5,5%); średni przebieg to 32 000 km

AUTA CZTERO-/PIĘCIOLETNIE
1. Toyota Prius (7,3%); średni przebieg to 63 000 km
2. Ford Kuga (7,8%); średni przebieg to 68 000 km
3. Porsche Cayenne (8,1%); średni przebieg to 78 000 km
3. Volkswagen Golf Plus (8,1%); średni przebieg to 61 000 km
5. Volkswagen Passat CC (8,4%); średni przebieg to 73 000 km

AUTA SZEŚCIO-/SIEDMIOLETNIE
1. Toyota Prius (9,9%); średni przebieg to 89 000 km
2. Porsche 911 (11,1%); średni przebieg to 58 000 km
3. Mazda2 (12,1%); średni przebieg to 63 000 km
4. Volkswagen Golf Plus (12,4%); średni przebieg to 80 000 km
5. Mazda MX-5 (12,8%); średni przebieg to 57 000 km

AUTA OŚMIO-/DZIEWIĘCIOLETNIE
1. Porsche 911 (10,3%); średni przebieg to 76 000 km
2. Toyota Corolla Verso (14,5%); średni przebieg to 104 000 km
3. Toyota RAV4 (16,2%); średni przebieg to 99 000 km
4. Volkswagen Golf Plus (17,5%); średni przebieg to 90 000 km
5. Toyota Avensis (17,9%); średni przebieg to 113 000 km

AUTA DZIESIĘCIO-/JEDENASTOLETNIE
1. Porsche 911 (12,8%); średni przebieg to 85 000 km
2. Toyota RAV4 (18,5%); średni przebieg to 117 000 km
3. Toyota Corolla (21,5%); średni przebieg to 115 000 km
4. Toyota Yaris (22,4%); średni przebieg to 105 000 km
5. Honda Jazz (23,1%); średni przebieg to 107 000 km

Ranking edycji 2014 oparty jest na ponad 8 mln przeglądów samochodów w okresie od lipca 2012 do czerwca 2013.

Jak podkreślają autorzy opracowania, ogólny odsetek pojazdów, które z powodu poważnych usterek nie zaliczyły za pierwszym razem przeglądu w placówkach TUV, zwiększył się do niecałych 25%.


Autor: Rafał Żaglewski
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane