/  / Raport awaryjności TUV 2015

Raport awaryjności TUV 2015

null
© Mercedes-Benz
null

Dziś mamy okazję przedstawić wyniki kolejnej edycji raportu awaryjności z rynku niemieckiego – TUV 2015. W kategorii modeli najmłodszych bardzo dobrze wypadają marki znad Renu, a wśród tych najstarszych – producenci z Japonii.

Raport jakościowo-eksploatacyjny TUV 2015 uwzględnia modele samochodów, które zostały pogrupowane w pięciu kategoriach wiekowych na podstawie ilości wykrytych podczas przeglądów usterek stanowiących poważne zagrożenie dla kierowcy i innych użytkowników ruchu drogowego. Najlepszy wynik i Złotą Plakietkę TUV otrzymuje wytwarzany w Bremie model sportowy Mercedes SLK, który uzyskał najlepszy w dotychczasowej historii raportu awaryjności wynik zaledwie 2,4%.

Mercedes zajął tym samym miejsce triumfatora z roku poprzedniego, czyli Opla Merivy (aktualnie pozycja 17-ta).

Ranking TUV edycji 2015 oparty jest na ponad 8,5 mln przeglądów samochodów w okresie od lipca 2013 do czerwca 2014.

Poniżej znajduje się lista najlepszych modeli w każdej z pięciu kategorii wiekowych:
AUTA MAKSYMALNIE TRZYLETNIE
średni poziom awaryjności: 8,4%
1. Mercedes SLK (2,4%); średni przebieg to 26 000 km
2. Audi A6 (2,9%); średni przebieg to 62 000 km
3. Mercedes GLK (3,6%); średni przebieg to 55 000 km
4. Porsche 911 (3,9%); średni przebieg to 31 000 km
5. BMW Z4 (4%); średni przebieg to 36 000 km
***
129. Dacia Logan (15,7%); średni przebieg to 50 000 km

AUTA MAKSYMALNIE PIĘCIOLETNIE
średni poziom awaryjności: 13,9%
1. Mazda3 (5,4%); średni przebieg to 56 000 km
2. Porsche 911 (6,4%); średni przebieg to 46 000 km
3. Toyota iQ (6,5%); średni przebieg to 48 000 km
3. Toyota Avensis (6,5%); średni przebieg to 72 000 km
3. Volkswagen Polo (6,5%): średni przebieg to 53 000 km
***
125. Fiat Doblo (25,8%): średni przebieg to 82 000 km

AUTA MAKSYMALNIE SIEDMIOLETNIE
średni poziom awaryjności: 20,1%
1. Porsche 911 (10,5%); średni przebieg to 58 000 km
2. Mazda2 (11,2%); średni przebieg to 68 000 km
3. Volkswagen Golf Plus (11,5%); średni przebieg to 85 000 km
4. Toyota Auris (11,8%); średni przebieg to 79 000 km
5. Mercedes Klasy C (13,1%); średni przebieg to 95 000 km
5. Toyota Corolla Verso (13,1%); średni przebieg to 101 000 km
***
111. Renault Laguna (33%); średni przebieg to 125 000 km

AUTA MAKSYMALNIE DZIEWIĘCIOLETNIE
średni poziom awaryjności: 26,8%
1. Porsche 911 (11,5%); średni przebieg to 72 000 km
2. Toyota Corolla Verso (15,6%); średni przebieg to 120 000 km
3. Toyota RAV4 (16,6%); średni przebieg to 104 000 km
4. Mazda2 (17,3%); średni przebieg to 87 000 km
5. Ford Fusion (17,7%); średni przebieg to 92 000 km
***
95. Mercedes Klasy M (43,2%); średni przebieg to 152 000 km

AUTA MAKSYMALNIE JEDENASTOLETNIE
średni poziom awaryjności: 32,1%
1. Porsche 911 (14,6%); średni przebieg to 94 000 km
2. Subaru Forester (19,3%); średni przebieg to 138 000 km
3. Toyota RAV4 (20,2%); średni przebieg to 120 000 km
4. Toyota Avensis (21,1%); średni przebieg to 133 000 km
5. Honda Jazz (21,2%); średni przebieg to 109 000 km
***
78. Mercedes Klasy M (44,8%); średni przebieg to 170 000 km

Jako tegoroczną ciekawostkę, niemiecki TUV przygotował ponadto zestawienie statystycznie najmniej usterkowych samochodów w podziale na segmenty rynkowe:
- AUTA MAŁE: Mazda2
- KOMPAKTY: Audi A3
- KLASA ŚREDNIA: Mercedes Klasy C
- VANY: Opel Meriva
- SUV: Mercedes-Benz GLK

Jak podkreślają autorzy opracowania, ogólny odsetek pojazdów, które z powodu poważnych usterek nie zaliczyły za pierwszym razem przeglądu w placówkach TUV, wynosi według najnowszych danych około 23,5%. To mniej niż średnia z poprzedniego raportu o 1,4%.


Autor: Rafał Żaglewski
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane