/  / Ranking awaryjności ADAC 2016

Ranking awaryjności ADAC 2016

null
© ADAC
null

Niemiecki automobilklub na podstawie własnych statystyk przygotował ranking najmniej i najbardziej awaryjnych modeli. Wśród liderów zestawienia – Toyota Auris.

Ranking ADAC edycja 2016 powstał na podstawie łącznie około 2,4 milionów zgłoszeń kierowanych przez właścicieli aut, które uległy awarii na trasie. Są to modele z datą pierwszej rejestracji między rokiem 2006 a 2013. Przyjęto jednak pewien warunek – otóż do zestawienia ADAC wybrano tylko te samochody, które w jednym roku zostały zarejestrowane na rynku niemieckim w liczbie przynajmniej 10 000 egzemplarzy, zaś w latach kolejnych – 7 000 sztuk lub więcej.

W opracowaniu wprowadzono wskaźnik awaryjności. Odpowiada on liczbie odnotowanych awarii w przeliczeniu na statystycznie tysiąc zarejestrowanych egzemplarzy danego modelu.

Brawa dla Aurisa
Najwięcej kłopotów niemieckim kierowcom sprawiają na trasie usterki akumulatora – jest to nawet ponad 1/3 wszystkich awarii (35,7%). Na miejscu drugim według statystyk ADAC figurują natomiast problemy z układem odpowiedzialnym za sterowanie silnikiem (15,2%).

W podziale na poszczególne typy pojazdów w klasie kompaktowej zdecydowanie na plus wyróżnia się Toyota Auris. "Japończyk" – jako jedyny wśród łącznie 40 modeli całego segmentu – uzyskał bowiem najwyższą rekomendację dla siedmiu z ośmiu kategorii wiekowych (data pierwszej rejestracji: rok 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 oraz 2013).

W rubryce dla trzylatków Toyota Auris uzyskała średni wskaźnik awaryjności na poziomie tylko 1,6. To absolutnie najlepszy wynik w omawianym segmencie za wyjątkiem graczy z półki premium (Audi Q3 wystawiono bowiem notę 1,1; BMW X1 uzyskało wynik 1,2; natomiast Seria 1 – ocenę 1,5).

Oprócz Aurisa niemiecki automobilklub wysoko ocenił również takie modele jak wspomniane wyżej Audi Q3, BMW Serii 1 oraz X1, jak również Mazda3, Mercedesy Klasy A i B oraz Volkswageny Golf i Caddy. W przypadku aut starszych roczników widać natomiast problemy, z jakimi boryka się np. Opel Zafira czy Peugeot 307.

A jak w klasie średniej?
Wśród modeli klasy średniej widać w rankingu ADAC dominację modeli marek niemieckich. Przede wszystkim tyczy się to reprezentantów ze stajni Audi, BMW oraz Mercedesa. Tylko w przypadku Klasy C egzemplarze z dwóch roczników lekko odstają od reszty. Stabilnymi notowaniami w statystykach awaryjności wyróżnia się ponadto Skoda Octavia.

Z drugiej natomiast strony słabo według ADAC wypadają Fordy Mondeo i S-Max, Opel Insignia i Signum/Vectra, jak również starsze roczniki Volkswagena Sharana.

Ranking awaryjności ADAC to na rynku niemieckim jedno z najważniejszych opracowań dotyczących niezawodności pojazdów używanych. Trzeba jednak dodać, zawarte w raporcie statystyki nie uwzględniają tych przypadków, kiedy to auto unieruchomione na drodze otrzymuje pomoc serwisową nie ze strony specjalistów ADAC, lecz wezwanych na miejsce specjalistów konkretnej marki.

Więcej informacji na temat raportu awaryjności ADAC 2016 oraz wyników uzyskanych przez poszczególne modele w podziale na segmenty i roczniki znaleźć można TUTAJ
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane