/  / Range Rover Sport - luksus w terenie

PREZENTACJA | Range Rover Sport - luksus w terenie

Land Rover Range Rover Sport 2014
© IBRM Samar
Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014Land Rover Range Rover Sport 2014

Auta terenowe, których pierwotnym przeznaczeniem była jazda poza asfaltowymi drogami, przeistoczyły się z czasem w luksusowe limuzyny o właściwościach terenowych. Nie inaczej jest w przypadku nowego Range Rovera Sport, który z równą gracją i luksusem dowiezie nas do teatru jak i do letniskowego domku w środku puszczy.

Firma Land Rover choć mało popularna w Polsce, jest marką bardzo cenioną na świecie za swoją niezawodność (czego potwierdzeniem może być fakt, że ponad połowa samochodów tej marki wyprodukowanych w ciągu ostatnich 65 lat wciąż jest użytkowana). Pierwszy Range Rover Sport trafił na rynek w 2005 roku i od tego czasu jest jednym z najpopularniejszych modeli w segmencie topowych samochodów terenowych. W 2013 roku na rynku pojawił się jego następca.

Druga generacja Range Rovera Sport stylistycznie kontynuuje tradycje luksusowo-sportowego pojazdu. Największe zmiany jakie zaszły, nie są widoczne dla oka. W porównaniu do poprzednika, nowy Range Rover Sport przeszedł kurację odchudzającą (nawet o 420 kilogramów). Tak dużą utratę wagi udało się uzyskać dzięki zawieszeniu ze stopów metali lekkich (poprzedni „Sport” miał zawieszenie przejęte z modelu Discovery, które posiadało elementy wykonane ze stali). Utrata wagi spowodowała polepszenie właściwości jezdnych, a w połączeniu z nowymi silnikami znacząco zmniejszyła zużycie paliwa.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Range Rover Sport
Porsche Cayenne
Wersja HSE
S Diesel
Cena bazowa wersji [PLN] 443 700
410 900
Długość [mm] 4850 4855
Szerokość [mm] 2073 1939
Wysokość [mm] 1780 1705
Rozstaw osi [mm] 2923 2895
Bagażnik min/max [litry] 784/1761 775/1560
Masa własna/DMC [kg] 2398/--- 2215/2955
Zawieszenie przód wielowahaczawe wielowahaczowe
Zawieszenie tył wielowahaczowe
wielowahaczowe
Rozmiar kół/opon 225/35 R20 225/55 R18
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane tarczowe wentylowane

Nowe lub rozwinięte rozwiązania poprawiające właściwości trakcyjne nowego modelu Sport to m.in. adaptacyjne zawieszenie wykorzystujące amortyzatory o regulowanej sile tłumienia (CVD) i w wybranych wersjach tryb pracy Dynamic Mode systemu Terrain Response 2. Jest on połączony z dwukanałowym Dynamic Response (zapobiegającym przechyłom nadwozia), aktywnym tylnym dyferencjałem oraz systemem Torque Vectoring, przenoszącym moment obrotowy na zewnętrzne koła podczas pokonywania łuków, poprawiając trakcję i zmniejszając podsterowność. Kolejna nowość to funkcja Wade Sensing, pozwalająca na sprawdzenie głębokości podczas pokonywania brodów. Funkcja przydaje się szczególnie w kontekście maksymalnej głębokości brodzenia, która w obecnym modelu wynosi 850 mm, a więc 150 mm więcej niż w modelu poprzedniej generacji.

Wymiary, masy i objętości
Range Rover Sport, który mierzy 4.850 mm długości i 1.780 mm wysokości, zyskał parę dodatkowych centymetrów w stosunku do poprzednika (SUV jest teraz o 6,5 cm dłuższy i ponad 5 cm szerszy, a rozstaw osi wzrósł o 18 cm, do 2.923 mm). Wysokość została niemal bez zmian, co znacznie poprawiło proporcje auta. Większe nadwozie to zwykle też obszerniejsza kabina. Zintegrowany trzeci rząd siedzeń typu 5+2 dostępny jest opcjonalnie, a elektrycznie składane i dzielone w układzie 50/50 fotele całkowicie chowają się w podłodze, nie zajmując przestrzeni bagażnika który oferuje standardowo 784 litry, a po złożeniu tylnej kanapy jego objętość wzrasta do 1761.



Range Rover Sport oferuje pełen pakiet łączności, pozwalając klientom na kontakt ze światem. Connected Car to technologia pozwalająca kierowcy sprawdzić stan pojazdu poprzez aplikację zainstalowaną w telefonie, zapewnia w razie konieczności opcję śledzenia skradzionego pojazdu i pozwala na wezwanie pomocy. Możliwe jest również zainstalowanie szerokopasmowego hotspotu, umożliwiając pasażerom na korzystanie z internetu przy użyciu łącza o dużej przepustowości.

Opcjonalny kolorowy wyświetlacz Head-Up Display wyświetla kluczowe parametry jazdy oraz wskazówki nawigacji, bez konieczności odrywania wzroku kierowcy od drogi. Nowy Sport wyposażony jest w system cyfrowych kamer, które wspierają trzy funkcje wspomagające bezpieczną jazdę: Lane Departure Warning (ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu), Traffic Sign Recognition (rozpoznawanie znaków drogowych) oraz High Beam Assist (asystent świateł drogowych).

Silnik
Prezentowany egzemplarz wyposażony został w 8 cylindrowy silnik Diesla o pojemności 4,4 litra. Tak duża jednostka napędowa, wspomagana przez turbosprężarkę generuje 339 KM oraz 700Nm. Zmiana biegów odbywa się za pośrednictwem 8 biegowej skrzyni automatycznej.

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Range Rover Sport
Porsche Cayenne
Wersja HSE S Diesel
Cena bazowa wersji [PLN] 443 700 410 900
Budowa silnika/paliwo Diesel, V8 24V Common-Rail Diesel, V8 24V Common-Rail
Pojemność silnika [cm3] 4367 4134
Moc [KM/obr./min] 339/3500 385/3750
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 700/1750 850/2000-2750
Skrzynia biegów 8-biegowa automatyczna 8-biegowa automatyczna
Napęd 4x4 4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 6,9 5,4
Prędkość maksymalna [km/h] 225 252
Spalanie miasto [l/100km] 7,1 10,0
Spalanie trasa [l/100km] 5,1 7,0
Spalanie średnie [l/100km] 8,7 8,0

Bezpiecznie do celu
W Range Roverze Sport znajdziemy niemal wszystkie powszechnie stosowane systemy bezpieczeństwa oferowane w tej klasie aut: od ABS-u i „kompletu” poduszek, przez zaawansowaną kontrolę trakcji czy ESP, po systemy zapobiegające dachowaniu auta oraz mnóstwo różnych asystentów (np. zjazdu, podjazdu, itp.). Na liście opcji są m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją Queue Assist, systemem hamowania awaryjnego i aktywnymi pasami bezpieczeństwa, a także układ monitorowania martwego pola oraz czujnik zbliżającego się pojazdu. Ciekawym rozwiązaniem jest też układ wykrywanie ruchu podczas cofania (np. nadjeżdżających z tyłu aut).

Sprzedaż w Polsce
Prezentowany model sprzedaje się w kraju całkiem nieźle jak na samochód tej klasy i wysoki – w relacji do zdolności nabywczych Polaków - poziom cen. W zeszłym roku klientów znalazło 214 aut (192 trafiło do firm, 22 do osób prywatnych). Jak widać, prawie wszystkie sprzedane samochody trafiają do firm i instytucji. Klienci biznesowi upodobali sobie Range Rovery Sport ze względu na ich reprezentacyjny charakter i wysoki prestiż brytyjskiej marki.

Zalety:
-     Wysoka jakoś wykonania
-     Bardzo dobre właściwości jezdne
-     Prestiż marki

Wady:
-     Cena
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane