/  / Range Rover Evoque – Bestseller poprawiony

Range Rover Evoque – Bestseller poprawiony

null
© Land Rover
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Ponad 400 000 klientów. Przed modelem Range Rover Evoque jeszcze żaden inny pojazd producenta znad Tamizy nie osiągnął tak dobrych wyników sprzedaży – w tak krótkim czasie.

Range Rover Evoque zadebiutował w roku 2011. Najwyższy więc czas, aby model brytyjskiej marki poddać kuracji odmładzającej. Trzeba to było jednak zrobić ostrożnie i z wyczuciem, aby samochód – bądź, co bądź hit rynkowy – zyskał nowy blask, ale by jednocześnie nie stracił nic z atrakcyjności poprzednika.

Przed Państwem wersja Range Rover Evoque MY 2016. Zmiany modernizacyjne w wyglądzie stylistyki nadwozia objęły m.in. układ przedniego zderzaka i powiększone wloty powietrza. Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch typów atrapy chłodnicy – w standardowej wersji atrapy oferowane są dwie wyraźnie zaznaczone poprzeczki oraz nowy wzór siatki grilla. W bardziej dynamicznych odmianach modelu Evoque zastosowano natomiast atrapę z wzorem sześciokąta, która bardziej rzuca się w oczy.

Evoque roku modelowego 2016 jest pierwszym Land Roverem oferowanym z adaptacyjnymi reflektorami przednimi, wykonanymi całkowicie w technologii LED (opcja).

Nowy Evoque zaprasza do środka
We wnętrzu modyfikacjom poddano m.in. fotele i wykończenie drzwi. Najciekawszym elementem wydaje się jednak system informacji i rozrywki pokładowej InControl Touch z 8-calowym ekranem dotykowym. Wspomniany InControl Touch występuje standardowo w wersjach wyposażenia Pure oraz SE. Przechodzenie pomiędzy funkcjami w menu odbywa się poprzez przesuwanie poszczególnych ekranów – tak jak w przypadku smartfonów.

Wyposażony w sześć głośników system stereo może zostać rozbudowany o nawigację satelitarną z mapami przechowywanymi na karcie pamięci SD, radio cyfrowe DAB, tuner radia satelitarnego Sirius oraz wysokiej jakości odbiornik radia HD.

Nowy diesel z rodziny Ingenium
W nowej wersji Range Rover Evoque będzie do kupienia z dieslem TD4 – należącym do rodziny aluminiowych silników wysokoprężnych Ingenium, który od swojego poprzednika okazuje się lżejszy o 20-30 kg. Motor występuje w dwóch wersjach: słabsza oferuje maksymalnie 150 KM, przy czym według oficjalnych danych fabrycznych spala od około 4,2 l paliwa na 100 km.

W mocniejszej wersji omawiany diesel TD4 Ingenium rozwija natomiast do 180 KM (deklarowane średnie zużycie paliwa – od około 4,8 l/100 km).

Dla klientów preferujących modele zasilane benzyną przewidziano natomiast 240-konną konstrukcję Si4. W omawianej wersji kierowca może liczyć na przyspieszenie do "setki" w czasie około 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 217 km/h.

Według wstępnych danych deklarowanych w katalogu, benzyniak spala średnio około 7,8 l/100 km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane