/  / PZU: Sukces bezpośredniej likwidacji szkód

PZU: Sukces bezpośredniej likwidacji szkód

PZU|
null
© PZU
null

Ponad 33 500 poszkodowanych klientów PZU zdecydowało się na likwidację szkody u swojego ubezpieczyciela – mimo iż sprawca miał polisę w innym towarzystwie.

Minął rok, od kiedy PZU wprowadził bezpośrednią likwidację szkód (BLS) dla swoich klientów z OC komunikacyjnym, którzy mieli stłuczkę nie z własnej winy. PZU wycenia szkodę, organizuje naprawę samochodu lub pokrywa jej koszty bez względu na to, gdzie sprawca kolizji był ubezpieczony.

Zgodnie z przewidywaniami, bezpośrednia likwidacja szkody wiele zmieniła na rynku OC komunikacyjnym. Aż 88% klientów było zadowolonych, że skorzystali z tej właśnie ścieżki. W badaniu satysfakcji poszkodowani chwalili przede wszystkim szybkość procedury i wypłaty pieniędzy. Z zadowoleniem przyjęli sprawność obsługi i to, że sprawa była załatwiona w jednej firmie, którą znają często od kilkunastu lat.

Do tej pory PZU wypłacił około 97,5 mln zł odszkodowań w trybie bezpośredniej likwidacji szkód.

"Klienci coraz chętniej korzystają z tej ścieżki. Z miesiąca na miesiąc obserwujemy stały wzrost zgłoszeń szkód. Niektóre towarzystwa ubezpieczeń mają znacznie większy udział w zgłoszonych do nas szkodach niż ich udziału w rynku. To potwierdza, że świadomość ubezpieczeniowa klientów jest coraz większa - zauważa Radosław Bedyński, dyrektor Biura Likwidacji Szkód i Świadczeń w PZU.

Do pomysłu PZU przekonali się inni ubezpieczyciele. Po przeprowadzonej bezpośredniej likwidacji szkody przez PZU większość z nich refunduje odszkodowania bez dodatkowych uwag.


 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane