/  / Przedsmak nowego Solarisa

Przedsmak nowego Solarisa

Solaris|
null
© Solaris
nullnullnullnull

Premiera nowego Solarisa już 24 września podczas targów IAA w Hanowerze! W trakcie pierwszej publicznej prezentacji będzie można zobaczyć Urbino 12 oraz Urbino w wersji przegubowej, o długości 18 m.

Jak zapowiada producent spod poznańskiego Bolechowa, nowy Solaris będzie dostępny w sprzedaży już od dnia premiery. Rozpoczęcie produkcji pierwszych pojazdów jest planowane na początek 2015 roku, a firma posiada już zamówienia na Urbino
w premierowej odsłonie.

To zupełnie odmieniona konstrukcja autobusu: lżejsza, jeszcze bardziej trwała, oferująca atrakcyjny design. Wprowadzono w niej wiele udoskonaleń, które dotyczą wszystkich obszarów pojazdu. Równocześnie posiada wiele charakterystycznych elementów swoich poprzedników, które sprawdziły się przez ostatnich kilkanaście lat eksploatacji.
 
Lżejsza konstrukcja
Konstrukcja szkieletu nowego autobusu jest sztywniejsza, a jednocześnie lżejsza niż w poprzedniej wersji Urbino. Jest on równie trwały i wykonany z tego samego materiału o wysokiej odporności na korozję. Technologia budowy pojazdu "skin on skin" zapewnia zwiększenie efektywności procesów produkcyjnych oraz jeszcze wyższą estetykę wykończenia. Sprawia również, że autobus jest jeszcze łatwiejszy w serwisowaniu.

Nowy Solaris jest przygotowany do zainstalowania silników z normą emisji spalin Euro 6 o różnych pojemnościach, a także silników gazowych, napędów hybrydowych oraz elektrycznych, zarówno bateryjnych, jak i trolejbusowych. Z poprzednika zachowana została wysoko oceniana przez fachowców łatwość serwisowania elementów wieży silnikowej.

Podłoga w nowym wydaniu posiada blaszaną warstwę dolną, na którą przyklejana jest znana z obecnych autobusów sklejka. Blacha, która jest elementem konstrukcyjnym pojazdu, usztywnia jego nadwozie. Dzięki temu rozwiązaniu podłoga autobusu jest trwalsza i lepiej chroniona przed działaniem warunków atmosferycznych.

Odmienione wnętrze
Zmniejszenie masy własnej pojazdu pozwala na znacząco mniejsze zużycie paliwa. Odmieniona konstrukcja zapewnia lepsze rozłożenie nacisków na osie na skutek odciążenia osi napędowej. Nowa konstrukcja i sposób budowy zapewniają także zmniejszenie poziomu hałasu oraz wibracji wewnątrz pojazdu.

Autobus jest jeszcze lepiej izolowany termicznie oraz akustycznie, co zapewnia niższe koszty eksploatacyjne oraz większy komfort jazdy.

Wygoda podróżowania nowym Solarisem jest wyższa nie tylko dzięki powiększonej przestrzeni pasażerskiej, ale również dzięki zastosowaniu szerszych i wyższych drzwi. Dodatkowo, aby usprawnić wsiadanie i wysiadanie pasażerów na przystankach, w wersjach dwudrzwiowych drugie wejście zostało przesunięte ku tyłowi pojazdu. Nowy Solaris posiada zdecydowanie większą liczbę miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi.

Przyjemną jazdę zapewnia ekologiczne LED-owe oświetlenie wnętrza autobusu. Również zewnętrzne reflektory dostępne są w technologii LED.

Większa wygoda dla kierowcy
Przy projektowaniu nowego Solarisa zadbano również o poprawę komfortu pracy kierowców, którzy otrzymują kabinę umiejscowioną wyżej, co zapewnia lepszą widoczność drogi, a także ułatwia kontakt z pasażerami. Widoczność dodatkowo została poprawiona poprzez obniżony pas przedniej szyby autobusu.

Podczas konstruowania kabiny zadbano również o ergonomię miejsca pracy kierowcy. Autobus prowadzi się jeszcze pewniej dzięki zastosowaniu miechów o charakterystyce progresywnej oraz nowo dobranym amortyzatorom.

Klienci mają także możliwość wyboru tzw. amortyzatorów adaptywnych, co sprawia, że zawieszenie autobusu dynamicznie dostosowuje się do warunków drogowych i prędkości. Całość zabezpiecza pojazd przed wychyleniami podczas zakrętów, wykonywanych przy większej prędkości. Dodatkowo istnieje możliwość zainstalowania systemu kontroli trakcji ESP.

Wysokość zewnętrzna nowego Solarisa została zmniejszona przy zachowaniu tej samej wysokości wnętrza. Dzięki temu niżej usytuowany środek ciężkości sprawia, że pojazd jest wygodniejszy w prowadzeniu.

Wyrazisty i spójny design
Całkowicie nowym elementem jest również ujednolicenie wyglądu autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych oraz zharmonizowanie elementów ich wyposażenia z tramwajami. Dzięki temu przewoźnik otrzymuje pojazdy stanowiące spójną wizualnie całość. Ma to również wymiar praktyczny, gdyż pozwala przewoźnikom posiadającym w swojej flocie różne rodzaje pojazdów Solarisa na zastosowanie wielu tych samych elementów wyposażenia oraz części zamiennych.

Dodatkowo dokonano standaryzacji części zamiennych, co obniża koszty eksploatacji pojazdu.

Lekko zaokrąglone kształty obecnego Urbino otrzymały bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd. Znajdujące się na dachu pojazdu osłony zakrywają elementy wyposażenia znajdujące się na autobusie, co podnosi jego walory estetyczne. Futurystyczna linia nadwozia wskazuje na zorientowanie ku przyszłości, a jej zadaniem jest zwrócenie uwagi pasażerów na nowoczesny środek transportu publicznego.

Pierwsze zamówienia już podpisane
Jeszcze przed premierą pierwsi klienci podpisali zamówienia na nowego Solarisa. Jednym z nich jest współpracujący od wielu lat z firmą Solaris bawarski przewoźnik Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH z Glonn-Schlacht koło Monachium. Dostawa autobusu zaplanowana jest na początek roku przyszłego.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane