/  / PREZENTACJA | Seat Ibiza 1.2 (60 KM) Entry

PREZENTACJA | Seat Ibiza 1.2 (60 KM) Entry

IBRM Samar|
SEAT Ibiza 2013
© IBRM Samar
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013
SEAT Ibiza 2013

Obecna generacja Ibizy jest w wielu aspektach lepsza od poprzedniczek i wreszcie jej stylizacja pasuje do sloganu reklamowego producenta. Miejski Seat z drapieżnym, obfitującym w ostre linie nadwoziem obiecuje sporo. Oczywiście ze słabszymi silnikami hasło „enjoyneering” jest na wyrost, ale już w droższych wersjach Ibiza zapewnia sporo frajdy z jazdy.

Pierwsza generacja Ibizy debiutowała w Paryżu w 1984 roku. Design nakreślony przez Giorgetto Giugiaro z Italdesign i pomoc firm Karmann oraz Porsche pozwoliły pierwszej Ibizie zadebiutować w udany sposób – samochód sprzedano do 1993 roku w liczbie 1.342.001 sztuk. Auto miało wiele wspólnego z Fiatem Ritmo i sprzedawane było jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Druga generacja modelu, po przejęciu marki przez koncern Volkswagen, została opracowana przez inżynierów z Niemiec. Jako ciekawostkę warto dodać, iż auto na bazie pierwszego wcielenia Ibizy jeszcze niedawno było produkowane w Chinach przez markę Nanjing Automobile Group. Nazwa Ibiza pochodzi od hiszpańskiej wyspy.
Obecna IV generacja Ibizy (typ 6J) debiutowała jesienią 2008 roku, wcześniej w Genewie pokazano publiczności model koncepcyjny „Bocanegra” (dziś ta nazwa wykorzystana została w topowym wariancie). Trzydrzwiowa Ibiza sprzedawana jest z przydomkiem SC. Wersje usportowione (FR, Cupra, Bocanegra) dołączyły latem 2009 roku. Nowością jest wariant kombi: Ibiza ST (wcześniej kombi oferowano jako Cordoba Vario). Jego sprzedaż rozpoczęto w 2010 roku, co zbiegło się z wprowadzeniem nowych silników z rodziny TSI oraz TDI. Ibiza stała się niejako poligonem doświadczalnym koncernu VW. Na niej przetestowano kilka rozwiązań technicznych. Z ważniejszych warto wymienić płytę podłogową PQ25, która do popularnego VW Polo i premiowego Audi A1 trafiła nieco później.
Seat Ibiza IV otrzymał wiele nagród, między innymi: „Złotą Kierownicę” w Niemczech, tytuł najlepszego auta w klasie w Holandii, Hiszpanii i Portugalii. W Polsce tygodnik Auto Świat przyznał jej tytuł „Auto nr. 1”.
Za niepowtarzalny design Ibizy odpowiedzialny jest Luc Donckerwolke, który wcześniej zajmował się opracowywaniem sportowych bolidów włoskiej egzotycznej marki luksusowej. Praca Belga została doceniona w konkursie Red Dot (nagrodą „Red Dot Award” odznaczoną Ibizę SC, a 5-drzwiowy hatchback otrzymał wyróżnienie „Red Dot Best of the Best”). W 2012 roku debiutowała w Genewie odświeżona Ibiza.

Gdzie jest produkowany?
Najważniejszy model hiszpańskiego producenta, którego przez 29 lat sprzedano w liczbie ok. 6 milionów sztuk wyjeżdża z zakładów w Martorell w Hiszpanii. W ostatnich latach rocznie fabrykę opuszczało  około 170-200 tys. tych małych aut.

Segment i konkurenci
Seat Ibiza reprezentuje klasę małych aut (segment B). Do jego najważniejszych rywali zalicza się Citroena DS3, Forda Fiesta, Mazdę 2, Opla Corsa, Peugeota 208, Renault Clio, Suzuki Swift oraz Toyotę Yaris. Konkurencję wewnątrz koncernu VW stanowią Skoda Fabia i Volkswagen Polo.

Kto kupuje prezentowany model?
Ibiza to najlepiej sprzedający się model Seata, jednak w Polsce cieszy się umiarkowanym powodzeniem. W 2012 roku wszystkie warianty Ibizy sprzedały się w liczbie 597 sztuk (155 trafiło do firm, osoby prywatne kupiły 442 auta). Od początku tego roku do końca listopada firmy nabyły 76 sztuk miejskiego Seata, a klienci indywidualni 196 (łącznie sprzedano w Polsce 272 auta).

Podstawowe informacje
Seat Ibiza to miejskie, subkompaktowe auto oferowane w trzech wariantach nadwoziowych. Ibiza występuje jako 5-drzwiowy i 3-drzwiowy hatchback (ten drugi o nazwie SC, od SportCoupe) oraz – rzadkie w tej klasie - kombi oznaczone symbolem ST. Natomiast Cordoba (występująca jako sedan, kombi i coupe) nie jest kontynuowana. Hatchbacki różnią się nie tylko liczbą drzwi, ale też nieznacznie wymiarami i pojemnością bagażnika. Prezentujemy 5-drzwiowego hatchbacka.
Stylizacja nadwozia Ibizy hatchback jest atrakcyjna, to jedno z najładniejszych aut klasy supermini. No cóż, specjalnie nie ma co się dziwić skoro Seaty obecnie projektuje stylista, który pracujący wcześniej dla Lamborghini. Dynamiczna sylwetka ze sportowymi rysami podoba się jak rzadko który samochód tej klasy. Ibiza została zaprojektowana znacznie odważniej niż Fabia czy Polo. Jej nadwozie powinno przypaść do gustu szczególnie młodszej klienteli, którą Seat właśnie ma „na celowniku”.
W czasie faceliftingu (w 2012 roku) samochód otrzymał jeszcze bardziej ostre rysy. Przeprojektowany pas przedni z nowymi reflektorami, grillem o strukturze „plastra miodu”, zmodyfikowanym zderzakiem oraz zmieniona maska to elementy które rzucają się w oczy. Nieco trudniej dostrzec zmiany w światłach przeciwmgielnych, które lekko przeprojektowano. Nowe tylne lampy otrzymały diody elektroluminescencyjne.
Stylizacja wnętrza nie robi już tak dobrego wrażenia, ale też nie ma dramatu. Zaprojektowana mniej fantazyjnie kabina, jest przestronna - zwłaszcza z przodu - i solidnie wykonana. Deska rozdzielcza wręcz ascetyczna, nie jest przeładowana. Designerskim smaczkiem są zegary. Prędkościomierz i obrotomierz osadzono, podobnie jak we włoskich Alfach, w oddzielnych tubach.
Choć koncern VW oferuje równolegle Ibizę, Fabię i Polo należące do tej samej klasy, to jednak modele te nie wchodzą sobie w drogę. W największym koncernie w Europie podział marek wielkoseryjnych jest jasny. Auta osobowe Volkswagena i Skody są skierowane do nabywców stawiających głównie na komfort, natomiast Seat specjalizuje się w usportowionych samochodach o dynamicznym wyglądzie. Z kolei Audi i Porsche to luksusowe marki (segment premium), a więc skierowane do jeszcze innej klienteli. Pojazdy Seata od momentu przejęcia firmy promowano hasłem „niemiecka jakość, hiszpański temperament”. Szefowie VW Group postawili sobie za cel uczynienie z Seata marki sportowej, czegoś na wzór Alfy Romeo. Choć typowo rodzinne vany czy nieco udziwnione Toledo poprzedniej generacji marnie pasowały do tych założeń, to jednak obecna gama modeli budzi już większe emocje. Modele Seata jak Ibiza, Leon czy Exeo oferują więcej sportu i co ważne, wciąż za niewygórowane pieniądze.
Seat gdy został wcielony do niemieckiego koncernu w 1990 roku otrzymał nową jakość. Od momentu gdy jest marką Audi Brand Group, hiszpańskie pojazdy stają się coraz bardziej „dopieszczone” technicznie i dostają coraz lepsze materiały wykończeniowe. Dobrym przykładem tego jest Ibiza w której z generacji na generację jakość wykonania i stylizacja ulega znacznej poprawie. Obecne czwarte wcielenie pod względem solidności wykonania, staranności montażu i jakości użytych materiałów prawie nie ustępuje, klasowemu prymusowi, Volkswagenowi Polo.
W testach branżowych Ibiza punktuje nie tylko za wykonanie, ale też za właściwości jezdne. Relatywnie duży rozstaw osi i spory rozstaw kół oraz dobrze zestrojone zawieszenie wraz z precyzyjnym układem kierowniczym dbają o ponadprzeciętnie dobrą stabilność na prostej i w zakrętach. Specjaliści podkreślają, iż zawieszenie, które pozwala na dynamiczną jazdę jest też wystarczająco komfortowe.
Inne zalety Ibizy to duży wybór nowoczesnych i wydajnych silników, w tym z rodziny TSI i TDI. Na niskie koszty utrzymania wpływa także wysoka niezawodność (Seat w rankingach notuje lepsze pozycje niż przed laty). Niską awaryjność Ibizy doceniono m.in. w brytyjskim Reliability Index of Warranty Direct oraz niemieckim Auto Bild (najlepszy wynik w historii w testach wytrzymałości na dystansie 100 tys. km).
Prezentowana 5-drzwiowa Ibiza oferowana jest w kilkunastu wariantach napędu i w pięciu wersjach wyposażeniowych (Entry, Reference, Style, FR i Cupra). Opisywane auto jest nieźle wyposażone, w relacji do ceny. Możliwości jego doposażenia – na tle rywali – wypadają dobrze.

Wymiary, masy i objętości
Dzięki nowej płycie podłogowej Ibiza urosła w każdym z trzech kierunków. Wymiary zewnętrzne (4.061 x 1.693 x 1.445 mm) oraz rozstaw osi równy 2.469 mm pozwoliły wygospodarować relatywnie dużo miejsca w kabinie dla podróżujących z przodu, z tyłu jest już mniej przestrzeni (szczególnie mało jest na kolana). Z przodu, na nogi i nad głową pojazd oferuje podobną ilość miejsca co wiele kompaktów.
Masa własna prezentowanej wersji to 1.049 kg. Ładowność wynosząca 491 kg jest spora, jak na ten segment.
Bagażnik oferuje 292 litry pojemności (jeden z największych w tej klasie), to więcej niż kilka lat temu oferowały niektóre auta segmentu C. Składając oparcie kanapy uzyskamy dodatkowe litry, łącznie będzie ich 938.

Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Ibizie wypada przeciętnie. W najtańszej wersji Entry klient otrzymuje tylko system ABS z asystentem hamowania oraz cztery poduszki powietrzne (czołowe i boczne chroniące również głowę). W droższych wersjach (a w tańszych za dopłatą; z wyjątkiem odmiany Entry) producent wyposaża Ibizę w nadokienne poduszki kurtynowe, natomiast układy ASR, EBA, XDS i ESC zarezerwowano wyłącznie dla odmian z najmocniejszymi silnikami (FR i Cupra).
Hiszpańskie auto otrzymało kilka elementów wyposażenia, które już trochę spowszechniały, choć w omawianym segmencie nadal wielu rywali ich nie oferuje. I tak do Ibizy można zamówić biksenonowe reflektory, system adaptacyjnego doświetlania zakrętów, czujniki ciśnienia powietrza czy Hill hold control wspomagający ruszanie pod wzniesienia. Niektóre z tych pozycji oferowane są tylko w droższych wersjach.
Niezależna organizacja europejska Euro NCAP przyznała Ibizie pięć  gwiazdek (najwyższa nota) w crash-testach. Bezpieczeństwo małego Seata w szczegółowej punktacji oceniono na 82% (ochrona dorosłych pasażerów) oraz na 71% (w kategorii safety assist).

Napęd
Seat oferuje swój najpopularniejszy model w kilkunastu wariantach napędu, rzadko który producent zapewnia tak szeroki wybór. Dostępne są jednostki benzynowe wolnossące i turbodoładowane TSI (wtrysk bezpośredni) oraz diesle (z wtryskiem bezpośrednim w technice common-rail). Wszystkie mają trzy lub cztery cylindry w rzędzie.
W ofercie znajdziemy głównie małolitrażowe jednostki, które przede wszystkim mają być oszczędne. Natomiast najmocniejsze silniki czynią z Ibizy dziarskiego hatchbacka i w relacji do osiągów również delikatnie obchodzą się z paliwem. Spektrum mocy jednostek napędowych wynosi od 60 do 150 KM, a w specjalnym wariancie Cupra pod maską pracuje silnik 1.4 TSI „podkręcony” do 180 KM.
Producent oferuje dwie wersje, które powinny zainteresować kierowców którym zależy na możliwie najniższych kosztach eksploatacji. Odmianę nazwaną Ecomotive napędza 3-cylindrowy, 1,2-litrowy turbodiesel który średnio spala tylko 3,4 l/100 km oleju napędowego. Kolejny wariant, który nie zrujnuje naszej kieszeni to 1.6 (82 KM, cztery cylindry) napędzany benzyną i gazem LPG (w cyklu mieszanym zużywa 5,9 litra benzyny lub 7,4 gazu na 100 km).
Napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem manualnych (5- lub 6-biegowych) lub automatycznych, dwusprzęgłowych 7-stopniowych przekładni DSG.
W poniższym zestawieniu znajdują się podstawowe wersje z manualnymi skrzyniami biegów (z wyjątkiem 1.4 TSI) i bez układów start-stop.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.2 o mocy 44 kW/ 60 KM i momencie równym 108 Nm. Bazowa wersja z silnikiem wolnossącym 1.2 zużywa w cyklu mieszanym 5,4 l/100 km benzyny (emisja CO2 wynosi 125 g/km). Hiszpański „maluch” osiąga maksymalnie 155 km/h, a setkę uzyskuje w 15,9 s.
1.2 o mocy 51 kW/ 70 KM i momencie równym 112 Nm. Z tą jednostką Ibiza spala w cyklu mieszanym 5,4 l/100 km (emisja CO2 wynosi 125 g/km). Przy identycznym poziomie zużycia paliwa poprawiły się osiągi. „Setkę” pojazd uzyskuje w 13,9 s, a prędkość maksymalna równa jest 163 km/h.
1.6 o mocy 60 kW/ 82 KM i momencie równym 145 Nm. Odmiana z instalacją gazową zużywa w cyklu mieszanym 5,4 l/100 km benzyny lub 7,4 l/100 km LPG (emisja CO2 wynosi odpowiednio: 137 i 120 g/km). Przyjazny dla kieszeni pojazd osiąga maksymalnie 174 km/h, a setkę uzyskuje w 12,2 s.
1.4 o mocy 63 kW/ 85 KM i momencie równym 132 Nm. Kolejny wolnossący benzynowiec zapewnia niezłe osiągi i niedużo spala. Ibiza zużywa w cyklu mieszanym 5,9 l/100 km (emisja CO2 wynosi 139 g/km). Setkę Seat załatwia w 11,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 177 km/h.
1.2 o mocy 63 kW/ 85 KM i momencie równym 140 Nm. Ibiza z turbodoładowanym silnikiem 1.2 TSI zużywa w cyklu mieszanym 5,1 l/100 km benzyny (emisja CO2 wynosi 119 g/km). Auto osiąga maksymalnie 180 km/h, a setkę uzyskuje w 11,3 s.
1.2 o mocy 77 kW/ 105 KM i momencie równym 175 Nm. Miejski pojazd zużywa średnio 5,1 l/100 km (emisja CO2 wynosi 119 g/km). Setkę Seat załatwia w 9,8 s, a prędkość maksymalna równa jest 190 km/h.
1.4 o mocy 110 kW/ 150 KM i momencie równym 220 Nm. Największy, 150-konny benzynowiec zapewnia dobre osiągi i relatywnie niewiele spala. Sprzęgnięto go standardowo z automatyczną skrzynią preselekcyjną. Ibiza 1.4 TSI DSG zużywa w cyklu mieszanym 5,9 l/100 km (emisja CO2 wynosi 139 g/km). Setkę Seat robi w zaledwie 7,6 s, a prędkość maksymalna równa jest 212 km/h.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych benzynowych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu Seata Ibizy prezentowane są w Katalogu Modeli.

Silnik wysokoprężny – zestawienie podstawowych informacji:
1.2 o mocy 55 kW/ 75 KM i momencie równym 180 Nm. Trzycylindrowy turbodiesel jest przede wszystkim oszczędny. Z jednostką 1.2 TDI Seat zużywa w cyklu mieszanym tylko 3,8 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 99 g/km). Maksymalna prędkość sięga 168 km/h, a setkę uzyskuje w 13,9 s.
1.6 o mocy 66 kW/ 90 KM i momencie równym 230 Nm. Turbodiesel zapewnia dobre osiągi i jak niemal każdy diesel jest oszczędny. Z jednostką 1.6 TDI Ibiza zużywa średnio 4,2 l/100 km (emisja CO2 wynosi 109 g/km). Maksymalna prędkość to 178 km/h, a setkę auto uzyskuje w 11,8 s.
1.6 o mocy 77 kW/ 105 KM i momencie równym 250 Nm. Mocniejszy wariant jednostki 1.6 TDI zapewnia lepsze osiągi (setka w 10,5 s oraz prędkość maksymalna równa 188) i zużywa w cyklu mieszanym tylko 4,2 l/100 km (emisja CO2 wynosi 109 g/km).
2.0 o mocy 105 kW/ 143 KM i momencie równym 320 Nm. Największy i najmocniejszy diesel napędza wersję FR. Auto to połączenie bardzo  dobrych osiągów z niewielkim apetytem na ON. Z jednostką 2.0 TDI, Seat Ibiza zużywa średnio tylko 4,6 l/100 km (emisja CO2 wynosi 119 g/km). Maksymalna prędkość wynosi 210 km/h, a od 0 do 100 mk/h miejski pojazd rozpędza się w zaledwie 8,2 s.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych wysokoprężnych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu Seata Ibizy prezentowane są w Katalogu Modeli.

Grupa emisyjna
Opisywana Ibiza 1.2 Entry 60 KM zużywa w cyklu mieszanym 5,4 litra benzyny na 100 km. W mieście „konsumuje” 7,1; na trasie 4,4. Emisja CO2 w wysokości 125 g/km stawia samochód w klasie emisyjnej C.

Koszty
W Polsce jeśli chodzi o „maluchy” koncernu VW, najlepiej wypromowano Skodę Fabia, natomiast Polo i Ibiza pod względem sprzedaży zeszły na drugi plan. Ibiza jest samochodem trochę niedocenionym. Jest droższa od Fabii, ale ma przecież kilka niewątpliwych zalet nad bestsellerem z Czech.
Solidna, ładna i dobrze jeżdżąca Ibiza w prezentowanej (hatchback 5D) najtańszej wersji 1.2 Entry kosztuje 41.400 zł. Z kolei najdroższy wariant z silnikiem 2.0 TDI CR i wyposażeniem FR wyceniono na 75.600 zł. Specjalny wariant Cupra (najmocniejszy silnik, sportowe zawieszenie, najbogatsze wyposażenie, nadwozie 3-drzwiowe) kosztuje 77.700 zł.


Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane