/  / PREZENTACJA | Lexus LS 460 (370 KM) Elite

PREZENTACJA | Lexus LS 460 (370 KM) Elite

IBRM Samar|
Lexus LS 2013
© IBRM Samar
Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013Lexus LS 2013

LS to najdłużej produkowany model tej japońskiej luksusowej marki. Ta iście królewska limuzyna największe uznanie zdobyła na rynku północnoamerykańskim. W Europie nie sprzedaje się tak dobrze, ale i konkurentów ma tu wyjątkowo silnych.

W 1983 roku Eiji Toyoda, prezes koncernu Toyota postawił przed  kierownictwem firmy zadanie zbudowania „najlepszego na świecie samochodu luksusowego”. W ciągu sześciu lat 1400 inżynierów i 2300 techników, budując po drodze 450 prototypów, stworzyło Lexusa LS 400. Samochód miał swoją premierę w 1989 roku. Dwa lata później Lexus uzyskał status najlepiej sprzedającej się w USA importowanej marki luksusowej. Pieczołowitość, z jaką potraktowano zadanie wytłumienia hałasu i drgań, zaowocowała stworzeniem luksusowej limuzyny o wyjątkowo wyciszonej i komfortowej kabinie.
Zaprezentowana w 1994 roku druga generacja LS podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej w zakresie poziomu wyciszenia i komfortu, jakie cechowały poprzednika. Zwiększenie rozstawu osi zaowocowało powiększeniem kabiny i bagażnika. Wprowadzono także szereg nowinek technicznych jak wielostrefowa klimatyzacja czy wielofunkcyjny wyświetlacz dotykowy ze sterowaniem głosowym.  
Najistotniejsze zmiany, jakie wprowadzono w debiutującej w roku 2000 trzeciej generacji LS, obejmowały bardziej atrakcyjną stylizację nadwozia, jeszcze wyższe standardy jakości wykonania oraz wprowadzenie jednostki napędowej V8.
Rok 2003 zaznaczył się wprowadzeniem przełomowego rozwiązania – układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), wyposażonego w czujnik radarowy.
Czwarta generacja modelu LS, która pojawiła się w roku 2006 przeniosła linie nadwozia oraz wnętrze flagowej limuzyny na  nowe wyżyny funkcjonalności i przytulności, dzięki wdrożeniu nowej myśli wzorniczej L-finesse. W roku 2007 na rynek trafił  Lexus LS 600h z napędem hybrydowym po raz pierwszy zastosowanym we flagowym modelu tej marki.
Od momentu debiutu w roku 1989 na świecie sprzedano ponad 730 tysięcy sztuk tego auta. Co ciekawe, większość z nich nadal jeździ po drogach.

Gdzie jest produkowany?
Produkcja tej luksusowej limuzyny odbywa się w miejscowości Aichi w Japonii.

Segment i konkurenci
Lexus LS należy do segmentu F czyli reprezentuje samochody
klasy luksusowej. Jego konkurentami na polskim rynku są Audi A8, BMW serii 7, Jaguar XJ, Mercedes klasy S oraz Porsche Panamera. W USA flagowy Lexus rywalizuje głównie z autami Cadillaca i Lincolna.

Kto kupuje prezentowany model?
W zeszłym roku Lexus sprzedał w kraju 15 flagowych limuzyn (13 trafiło do firm, 2 do osób prywatnych). Do końca września tego roku sprzedano 22 auta (17 zakupiły firmy, 5 nabyły osoby prywatne).

Podstawowe informacje
Lexus LS to luksusowa limuzyna oferowana w dwóch wariantach: standardowym i przedłużonym. Obecnego Lexusa LS wyróżniają zmiany nadwozia, odzwierciedlające kolejną fazę rozwojową charakterystycznej dla firmy inii wzorniczej L-finesse.
Kluczowym elementem nowego wzornictwa jest agresywna linia przodu, która nadaje autu mocniejszy, bardziej majestatyczny wygląd. W ramach kontynuacji linii wzorniczej zapoczątkowanej przez serię GS, górny segment osłony chłodnicy o kształcie odwróconego trapezu zespolony jest z rozszerzającym się ku dołowi jej dolnym fragmentem.
W LS zwiększona została sztywność konstrukcji nadwozia oraz wprowadzono szereg rozwiązań w jeszcze większym stopniu ograniczających drgania i poprawiających komfort jazdy. Zastosowane po raz pierwszy w marce Lexus spawanie laserowe spoiną śrubową pozwala uzyskać ścisłe przyleganie elementów na całej długości łączenia – w przeciwieństwie do łączeń zgrzeinami punktowymi. Do większej sztywności nadwozia przyczyniło się również zastosowanie klejonych łączeń poszycia.
Po raz pierwszy w historii marki, LS może być wyposażony w pełny komplet diodowych świateł zewnętrznych, włącznie z przeciwmgielnymi o pionowych kloszach i najmniejszymi na świecie soczewkami bezpryzmatycznymi o średnicy zaledwie 30 mm, charakterystycznie ułożonymi w literę L listwami świateł do jazdy dziennej.
Wewnątrz auta deska rozdzielcza podzielona została na dwie odrębne strefy: górną wyświetlania z 12,3-calowym  wyświetlaczem ciekłokrystalicznym, umieszczonym w idealnej dla oka odległości, oraz dolną operacyjną, zapewniającą dostęp do elementów sterujących. Przełączniki mają połączone funkcje i zredukowano ich liczbę, dzięki czemu środkowy panel przycisków jest bardziej zwarty. Najbliższe otoczenie kierowcy zyskało  mniejszą, trójramienną kierownicę z poprawionymi możliwościami regulacyjnymi.
Czym jeszcze się wyróżnia LS wśród limuzyn tej klasy? W najdroższym Lexusie w sposób kompleksowy udoskonalone zostało wyciszenie silnika, hałasów pochodzących od drogi i szumu rozcinanego powietrza, by w ten sposób przewyższyć wzorcowe standardy ustanowione przez poprzednią generację auta.
Zastosowane w LS, po raz pierwszy wśród modeli Lexusa, koła o obniżonej hałaśliwości przyczyniają się do wyjątkowego wyciszenia kabiny w okolicy przednich foteli, a stopień wyrazistości rozmowy na wysokości siedzeń tylnych obecnie sięga niemal 100% przy prędkości jazdy 100 km/h, co czyni pojazd najcichszym w swojej klasie.
Do najważniejszych innowacji w limuzynie należy z pewnością kompleksowy układ klimatyzacji Climate Concierge, będący nowością w skali światowej. Każdemu z podróżujących modelem LS zapewnia niespotykane dotąd możliwości uzyskania komfortu cieplnego. Sterownik klimatyzacji łączy wszystkie zalety wielostrefowej automatycznej klimatyzacji z możliwością integralnego sterowania podgrzewaniem i chłodzeniem siedzeń oraz podgrzewaniem kierownicy. Układ klimatyzacji ma też dodatkową funkcję Nanoe. Funkcja działa automatycznie, gdy układ klimatyzacji jest włączony. Powoduje ona uwalnianie do kabiny tzw. cząsteczek nanoe – ujemnie naładowanych jonów otoczonych cząsteczkami wody o średnicy 20 do 50 nanometrów. Przywierając do zawieszonych w powietrzu drobin i molekuł, jony nanoe wykazują połączone działanie oczyszczające i dezodoryzujące. Eliminują zapachy również z siedzeń i podsufitki, tworząc bardziej czyste środowisko w kabinie.
Zwieńczeniem eleganckiego wnętrza samochodu jest system kompleksowego sterowania oświetleniem kabiny. Diodowe oświetlenie jasnokremowymi lampkami oraz dynamicznym diodowym podświetleniem deski rozdzielczej, włącza się na powitanie zbliżającego się kierowcy, jeszcze zanim samochód zostanie otwarty. Po raz pierwszy w Lexusie dostępnych jest pięć przełączalnych trybów jazdy: ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT S i SPORT S+, których kierowca używa zgodnie ze swoimi preferencjami i warunkami na drodze.
Lexus LS oferowany jest w czterech wersjach wyposażeniowych (Elite, F Sport, F Sport+, Superior) i z dwoma napędami do wyboru. Liczba wersji napędu, jak i możliwości doposażenia limuzyny są skromniejsze w porównaniu z konkurencyjnymi autami europejskich luksusowych marek.

Wymiary, masy i objętości
Mierzący 5.090 mm długości nowy LS jest o 30 mm dłuższy od poprzednika. Przy tak samo dużym rozstawie osi 2.970 mm wydłużono w nim przedni i tylny zwis nadwozia (odpowiednio o 10 i 20 mm).
Masa limuzyny, bez kierowcy, wynosi 1.940 kg.
Pojemność bagażnika to 510 litrów czyli jest przeciętna, jak na gabaryty samochodu.

Bezpieczeństwo
Dla japońskiej marki premium kwestie bezpieczeństwa miały zawsze znaczenie fundamentalne. Flagowy model oferuje szeroki zakres ochrony pieszych, dzięki udoskonalonemu układowi wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (A-PCS) z funkcją aktywnego przeciwdziałania kolizji. Jest to najnowocześniejszy w branży motoryzacyjnej układ bezpieczeństwa czynnego, który w razie ryzyka kolizji reaguje w sposób automatyczny. Gdy układ wykryje pojazd, pieszego lub inną przeszkodę z przodu, kierowca jest odpowiednio alarmowany, aby podjął stosowne działania w celu uniknięcia kolizji. Jeżeli względna prędkość zbliżania się samochodu do przeszkody z przodu przekracza 40 km/h, następuje samoczynne uruchomienia hamulców z maksymalną siłą w celu jak największego wytracenia prędkości i zminimalizowania skutków zderzenia.
Jedną z ważniejszych cech Lexusa LS jest funkcja adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi (AHS). Podczas jazdy nocą układ automatycznie przełącza pomiędzy światłami mijania, drogowymi oraz ekranowaniem świateł. Za pomocą kamery ulokowanej w górnej części szyby czołowej układ wykrywa pojazdy znajdujące się z przodu i uruchamia wbudowane w reflektory specjalne przesłony, częściowo ekranujące wiązką światła. W trybie ekranowania, reflektor automatycznie zmienia kierunek ustawienia, dopasowując zakres oświetlenia do warunków ruchu dla jezdni jednopasmowej i wielopasmowej, a także do zakrętów.
Lexus LS nie został przebadany do tej pory przez Euro NCAP.

Napęd
Lexus LS oferowany jest tylko w dwóch wersjach napędu: 460 i 600h. Pierwsza z nich oferowana jest w dwóch wariantach mocy (370 lub 387 KM). Druga, hybrydowa łączy zalety silników spalinowych i elektrycznych i jest ciekawą alternatywą dla popularnych w Europie turbodiesli.
Napęd standardowo przenoszony jest na tylną oś (dla wersji 460 przewidziano opcjonalny napęd AWD). Niezależnie na którą odmianę klient się zdecyduje otrzyma automatyczną skrzynię o 8 przełożeniach.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
4.6 o mocy 272 kW/ 370 KM i momencie równym 473 Nm. Lexusa LS 460 Elite rozpędzić można do 250 km/h, a setka pojawia się na prędkościomierzu po 6,3 sekundy. Z tym silnikiem limuzyna w cyklu mieszanym spala 11,4 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 263 g/km).
4.6 o mocy 285 kW/ 387 KM i momencie równym 493 Nm. Wersja mocniejsza LS 460 osiąga maksymalnie 250 km/h, a setkę „robi” w 5,7 sekundy. Z tym silnikiem auto średnio zużywa 10,7 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 249 g/km).

Podstawowe dane dotyczące dostępnych benzynowych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu Lexusa LS prezentowane są w Katalogu Modeli.

Napęd hybrydowy – zestawienie podstawowych informacji:
5.0 o mocy 327 kW/ 495 KM i momencie równym 520 Nm. Napęd hybrydowy pozwala na rozpędzenie auta do prędkości 250 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera 6,1 sekundy. Oszczędna hybryda spala średnio 8,6 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 199 g/km).

Podstawowe dane dotyczące hybrydowego napędu wykorzystywanego w Lexusie LS prezentowane są w Katalogu Modeli.

Grupa emisyjna
Prezentowany Lexus LS 460 (370 KM) w cyklu mieszanym zużywa 11,4 litra benzyny na 100 km, w mieście 16,8 a na trasie 8,4. Emisja CO2 w wysokości 263 g/km stawia pojazd w klasie emisji G.

Koszty
Za prezentowany, najtańszy wariant Lexusa LS 460 Elite zapłacimy 468.900 zł. Ceny topowej wersji 600h L Superior zaczynają się od 715.750 zł. Jeśli porównamy je z cenami konkurentów okaże się, że w omawianym segmencie japoński samochód należy do najdroższych.


Robert Steinbarth  
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane