/  / Prawdziwy obieżyświat z tego Forda

Prawdziwy obieżyświat z tego Forda

IBRM SAMAR|
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Hiszpania, Polska, a teraz ...? Ford Ka znów się przeprowadził. W swoim najnowszym wcieleniu maluch spod znaku błękitnego owalu przypłynie do europejskich salonów aż z odległej Azji.

Za każdym razem, gdy na europejski rynek wprowadzano nowe Ka, zmieniano jednocześnie i miejsce produkcji tego samochodu. Nie inaczej stało się w przypadku trzeciej generacji fordowskiego malucha.

Ford Ka zadebiutował w roku 1996 – czyli dokładnie 20 lat temu. Łączna sprzedaż modelu na rynku europejskim wynosi do dziś około 1,9 mln egzemplarzy. W roku ubiegłym osiągnięto wynik na poziomie niecałych 50 000 sztuk.

Ford Ka to prawdziwy obieżyświat. Samochody pierwszej generacji, które trafiały do europejskich salonów, wytwarzano w fabryce koncernu w hiszpańskiej Walencji. Samochód bazował na płycie podłogowej Fiesty. W gamie modelowej Ka doczekało się nie tylko "zwykłej" odmiany 3-drzwiowej, ale również wersji otwartej StreetKa oraz usportowionego SportKa.

Jestem z Polski
Ka drugiej generacji ujrzało światło dzienne w roku 2008. Ta akurat wersja powstała już w oparciu o zupełnie inną konstrukcję. Konstrukcję, która posłużyła do zbudowania Fiata 500. I dlatego też produkcję nowego Ka ulokowano w Tychach – obok wspomnianej wyżej "pięćsetki", jak również Lancii Ypsilon oraz ówczesnego Fiata Pandy.

Produkcja Ka w tyskich zakładach formalnie zakończyła się w ostatnich dniach maja bieżącego roku. W sumie polską fabrykę opuściło ponad 510 000 egzemplarzy.

Teraz Indie
Kilka tygodni temu Ford zaprezentował nową generację swojego miejskiego auta na rynek europejski. W porównaniu z poprzednikiem samochód wyraźnie urósł (mierzy prawie 4 metry długości), zmienił układ karoserii na 5-drzwiową, a dodatkowo przeszedł i modyfikację nazwy – od teraz nazywa się Ford Ka+.

Dodany na końcu znak graficzny ma w zamyśle producenta podpowiadać potencjalnym klientom, że gracz ze stajni Forda będzie teraz pozycjonowany wyżej – pod względem rozmiarów nadwozia zdecydowanie bliżej mu do Fiesty niż do Ka poprzedniej generacji.

Egzemplarze Ka+ trafiające do europejskich salonów powstawać będą w Sanand w Indiach. To ta sama fabryka Forda, która produkuje siostrzany model Figo Aspire (czyli wersja sprzedawana na rynku indyjskim).


AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane