/  / Poznaj najlepsze opony zimowe na sezon 2014/2015

Poznaj najlepsze opony zimowe na sezon 2014/2015

Motointegrator.pl|
Continental WinterContact TS850P
Continental WinterContact TS850PMichelin Alpin 5Goodyear UltraGrip 9Vredestein Snowtrac 5

Producenci opon nie próżnują. Z każdym kolejnym rokiem przygotowują coraz bardziej zaawansowane modele opon zimowych o jeszcze lepszych parametrach. Wraz z Motointegrator.pl sprawdzamy najważniejsze nowości na zimę 2014/2015.

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, polscy kierowcy coraz bardziej świadomie podchodzą do kwestii opon, na jakich porusza się ich samochód.

Dla ponad jednej trzeciej ankietowanych osób, to opony są najistotniejszym elementem odpowiadającym za bezpieczeństwo jazdy, a aż 92 proc. zadeklarowało użytkowanie opon adekwatnych dla pory roku.

Za tym trendem starają się nadążać producenci opon, co roku prezentując nowe, udoskonalone modele. Najczęściej są to ulepszone wersje modeli obecnych na rynku, które w nowym wydaniu (podobnie jak w przypadku samochodów) z zewnątrz zmieniają się nieznacznie, ale cechują się znacznie lepszymi parametrami. Dzięki bardziej zaawansowanym mieszankom oraz wyszukanym wzorom bieżników, opony zimowe znanych producentów segmentu premium spełniają coraz wyższe standardy bezpieczeństwa i potrafią sprostać z coraz większą skutecznością zróżnicowanym warunkom zimowym.

Dobra opona zimowa, czyli jaka?
Eksperci Motointegrator.pl często spotykają się z niesłusznym podejściem kierowców, którzy twierdzą, że opona zimowa to taka, która powinna dobrze sprawdzać się jedynie na śniegu i lodzie. Tymczasem opony zimowe najwyższej klasy są projektowane tak, aby zapewnić najlepsze właściwości jezdne w zróżnicowanych warunkach, jakie panują w zimie na kontynencie europejskim. Obecnie największy nacisk w rozwoju ogumienia zimowego kładziony jest więc na wszechstronność opony zimowej, która ma przede wszystkim gwarantować pewne prowadzenie na mokrej nawierzchni przy niskich temperaturach, jednocześnie zapewniając trakcję na śniegu i suchym podłożu.
Przyjrzyjmy się bliżej nowościom na sezon zimowy 2014/2015, które w największym stopniu spełniają powyższe kryteria.

Continental WinterContact TS850P
Na nadchodzącą zimę do samochodów klasy średniej oraz wyższej, Continental proponuje model o nazwie WinterContact TS850 P (zdj.nr. 1). To ewolucja znanego i wielokrotnie docenionego w testach ContiWinterContact TS850, który w przyszłości ma zastąpić modele ContiWinterContact TS 830 P i Continental ContiCrossContact Winter. Największe zmiany w TS850 P względem poprzednika to asymetryczny wzór bieżnika oraz udoskonalona mieszanka. Producent zapewnia, że udało się dzięki temu poprawić prowadzenie na śniegu i suchej nawierzchni, skrócić drogę hamowania i ulepszyć zachowanie opony na drogach nieutwardzonych. Opona dostępna jest w rozmiarach od 16 do 20 cali. Równocześnie Continental proponuje model WinterContact TS 850P SUV dedykowany większym i cięższym SUV-om, który cechuje się większymi blokami bieżnika oraz podwyższonym indeksem nośności.

Michelin Alpin 5
Michelin na sezon zimowy 2014/2015 przygotował model Alpin 5 (zdj. nr. 2). To już piąta generacja opony z uznanej linii Alpin, która w testach wielokrotnie dowiodła swoich kompetencji w trudnych zimowych warunkach. Według danych Michelin, Alpin 5 w porównaniu do Alpin 4 cechuje się  udoskonalonymi właściwościami na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni, m.in. skróconą o 5 proc. drogą hamowania. Lepsze parametry osiągnięto dzięki bardziej zaawansowanej konstrukcji bieżnika, zwiększeniu ilości lameli o 16 proc. oraz nowemu ukształtowaniu poprzecznych kanałów. Dla optymalizacji osiągów w niskich temperaturach w składzie mieszanki wykorzystano olej słonecznikowy. Opona oferowana jest w rozmiarach od 15 do 17 cali.

Goodyear UltraGrip 9
Goodyear na zimę 2014/2015 proponuje model UltraGrip 9 przeznaczony do samochodów małych i średnich. UltraGrip 9 (zdj. nr. 3) to następca popularnego i uznanego UltraGrip 8. W porównaniu z wcześniejszą generacją, opona Goodyear UltraGrip 9 wyróżnia się udoskonalonym zachowaniem na śniegu i lodzie. Lamele i krawędzie nowego wzoru bieżnika opracowano tak, aby jak najbardziej dopasowywały się do kształtu stopki opony, czyli powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią. W stosunku do poprzedniego modelu ulepszono również skład mieszanki opony. UltraGrip 9 wyróżnia się specjalną mieszanką plastyczną, w skład której wchodzi m.in. olej roślinny oraz żywica. Dzięki temu poprawiła się przyczepność opony w typowych warunkach zimowych panujących w Europie. UltraGrip 9 dostępna jest w rozmiarach od 14 do 16 cali.

Vredestein Snowtrac 5
Popularna ze względu na swoją umiarkowaną cenę i wysoką jakość marka Vredestein oferuje z kolei następną generację sprawdzonego bieżnika Snowtrac. Snowtrac 5 (zdj. nr. 4) cechuje się agresywnym wzorem bieżnika kierunkowego z unikalnymi nacięciami geometrycznymi w środkowej strefie, które tworzą ciągły rowek centralny. Takie rozwiązanie zwiększa według producenta stabilność oraz precyzję działania układu kierowniczego, a co za tym idzie – komfort prowadzenia samochodu. Przez zastosowanie długich lamelek o nierównoległym układzie Snowtrac 5 lepiej radzi sobie na śniegu i lodzie. Ponadto całkowita głębokość lameli została zwiększona o ponad trzydzieści procent w porównaniu z modelem Vredestein Snowtrac 3. Innowacyjna mieszanka o wysokiej zawartości krzemionki zapewnia lepszą przyczepność na śniegu i lodzie oraz niższe opory toczenia. Opona Snowtrac 5 występuje w rozmiarach od 14 do 16 cali.

Swoje zimowe bieżniki udoskonalają również producenci opon z segmentu budżetowego. Dayton proponuje model DW 510 EVO – następcę popularnego i cenionego wśród kierowców DW 510. Opona ta dedykowana jest do małych aut miejskich o niewielkiej mocy i występuje w rozmiarach od 13 do 17 cali. Kierunkowy bieżnik skutecznie radzi sobie z odprowadzaniem wody i błota, a specjalna mieszanka zapewnia optymalne parametry opony w niskich temperaturach, wykazując jednocześnie wysoką odporność na zużycie.

Więcej przydatnych i użytecznych informacji o oponach wraz z wynikami testów znajdziecie na Motointegrator.pl
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane