/  / Pożegnanie z V-ósemką

Pożegnanie z V-ósemką

null
© Porsche
nullnullnullnullnull

Pod maskę nowej wersji modelowej Porsche Cayenne GTS – w miejsce wolnossącej jednostki V8 – trafił 3,6-litrowy silnik V6 biturbo. Kierowca może liczyć teraz na 440 KM oraz moment obrotowy rzędu maksymalnie 600 Nm.

Cayenne GTS brzmi donośnie nie tylko z nazwy. Jego 3,6-litrowy silnik V6 biturbo stanowi ukierunkowane na osiągi rozwinięcie nowej jednostki zastosowanej w Cayenne S. W porównaniu z poprzednikiem zasilanym wolnossącą V-ósemką charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa i lepszymi parametrami: jego moc wzrosła o 20 KM, do 440 KM, a maksymalny moment obrotowy o 85 Nm, do 600 Nm. Równocześnie zapotrzebowanie na benzynę spadło według oficjalnych danych fabrycznych o około 0,9 l/100 km.

Nowe Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,2 sekundy, a z pakietem Sport Chrono kierowca może liczyć na wynik około w 5,1 s. (co jest lepszym wynikiem o 0,5 lub 0,6 sekundy względem poprzedniego modelu). Wóz osiąga prędkość maksymalną równą 262 km/h.

Standardowo model dysponuje sportowym układem wydechowym, zapewniającym typowe dla rodziny GTS brzmienie.

W standardowej wersji nowe Cayenne GTS ma prześwit niższy o 24 mm, a z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym – o 20 mm. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje również wysokowydajne hamulce z Cayenne Turbo z tarczami o średnicy 390 mm z przodu i 358 mm z tyłu oraz polakierowanymi na czerwono zaciskami.
 
Jednocześnie w gamie zmodernizowanego Porsche Cayenne debiutuje podstawowa odmiana z wolnossącym silnikiem 3.6 V6, osiągającym moc 300 KM. Wyposażony w niego samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s. (lub 7,6 s. z opcjonalnym pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna omawianej wersji wynosi tak jak poprzednio 230 km/h.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane