/  / Porsche świętuje 50. urodziny 911-ki specjalną edycją modelu

Porsche świętuje 50. urodziny 911-ki specjalną edycją modelu

Porsche|
null
© Porsche
nullnullnull

Porsche świętuje 50 lat sukcesów modelu 911 podczas wystawy IAA Motor Show we Frankfurcie. Zaprezentowany zostanie tam specjalny jubileuszowy model oparty na 911 Carrera S.

Tak jak pierwszy model 911, ten z wyjątkowej edycji 50th Anniversary Edition to coupe z sześciocylindrowym silnikiem typu boxer i napędem na tylną oś. Jego osiągi, aktywne sportowe zawieszenie i wyjątkowe nadwozie odgrywają istotną rolę, ponieważ jubileuszowy model 911 posiada szeroką sylwetkę, która zarezerwowana jest dla modeli Carrera 4 z napędem na wszystkie koła.

Specjalna edycja ograniczona jest do 1963 sztuk samochodów. To wyjątkowa liczba, która oznacza rok, w którym odbyła się światowa premiera 911.

Premiera jubileuszowego modelu 911 odbędzie się podczas najbliższej wystawy motoryzacyjnej we Frankfurcie, która rusza 12 września. Również tam swój debiut w 1963 r. miał pierwszy model 911. Od czasu premiery, początkowo jako typ 901, ta ikona samochodu sportowego wzbudza emocje pośród fanów motoryzacji na całym świecie i uważana jest za punkt odniesienia dla wszystkich samochodów sportowych.

Nieprzerwanie od 1963 r. kolejne modele z tej serii dynamicznie się rozwijały, nie tracąc wyjątkowego charakteru 911-ki.

Wynikiem 50-letniej ewolucji, która obejmuje również niezliczone wygrane podczas wyścigów, jest samochód, który obrazuje ducha marki Porsche. Jego DNA widoczne jest we wszystkich modelach Porsche.

Porsche 911 Carrera S z limitowanej edycji ma moc 400 KM i posiada cechy, które przyczyniły się do sukcesu 911 trwającego już od 50 lat. Jedną z nich jest system Porsche Active Suspension Management (PASM), który został zaprojektowany, aby zapewnić jak najlepszą przyczepność w zakrętach, które samochód pokonuje niezwykle precyzyjnie i dynamicznie. Dźwięk sportowego układu wydechowego wywołuje emocje.

Wyjątkowe, 20-calowe koła swoim wyglądem nawiązują do legendarnych kół Fuchs, dostępne są w kolorze czarnego matu z polerowanymi ramionami. Chromowane listwy na przednich wlotach powietrza, żeberka na kratce komory silnika i panelu między tylnymi światłami podkreślają charakterystyczny wygląd modelu z edycji limitowanej.

Kolejny wyjątkowy element wyposażenia to Porsche Dynamic Light System (PDLS) z bi-ksenonowymi reflektorami i dynamicznymi światłami doświetlającymi zakręty.

Jubileuszowy model 911 dostępny jest w dwóch kolorach: ciemniejszy Graphite Grey i jaśniejszy Geyser Grey metallic. Dodatkowo dostępny jest również kolor czarny.

Każdy samochód na tylnej pokrywie posiada dwukolorowy emblemat "911 50" z trójwymiarowym efektem, który pojawia się również w formie trzykolorowego haftu na zagłówkach oraz dwukolorowego logo na obrotomierzu i aluminiowych listwach progowych.

Herb i indywidualny numer seryjny zostały również umieszczone na panelu z uchwytami na kubki. Inne zewnętrzne cechy charakterystyczne specjalnego modelu to ramy szyb wykończone polerowanym aluminium i sportowe lusterka zewnętrzne.

Elementy nawiązujące do pierwszego modelu 911 znajdują się również wewnątrz samochodu: zielone cyfry na tarczach zegarów, białe wskazówki i srebrne śruby. Zupełnie jak 50 lat temu. Kolejną wyjątkową cechą są środkowe panele skórzanych foteli, które wykonane są z tartanu w dekorze pepitki na wzór lat 60-tych.

Tapicerka samochodu jest skórzana w kolorze Agate Grey lub czarnym, z ozdobnymi szwami, również w kontrastowych kolorach. Kierowca i pasażer jadący z przodu mogą doświadczyć typowej dla modeli 911 wygody podróżując w sportowych fotelach, które posiadają 14 stopniową regulację, lub w sportowych fotelach plus z 18 stopniową regulacją.

Drążek zmiany biegów pochodzi z Porsche Exclusive i wykonany został ze szczotkowanego aluminium w ten sam sposób jak panele dekoracyjne na desce rozdzielczej, w drzwiach i konsoli centralnej.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Porsche 911 50th Anniversary Edition jedynie 4,5 s (4,3 s z PDK), a jego prędkość maksymalna to 300 km/h (298 km/h z PDK).

Zużycie paliwa według norm NEDC w cyklu mieszanym wynosi 9,5 l/100 km (8,7 l z PDK), równa się emisji CO2 na poziomie 224 g/km (205 g/km z PDK).

Jak planuje producent, modele z edycji limitowanej trafią do sprzedaży 23 września.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane