/  / Porsche świętuje 30. urodziny modelu 959

Porsche świętuje 30. urodziny modelu 959

Porsche|
null
© Porsche
nullnull

Rozgrywany w dniach 7-9 sierpnia wyścig klasycznych aut na torze Nürburgring - 43. AvD-Oldtimer Grand Prix (OGP) - będzie okazją do uczczenia 30. urodzin legendarnego Porsche 959.

Z tej okazji producent zorganizuje wystawę samochodów wyścigowych i supersportowych Porsche. Będzie wśród nich zwycięskie 959 z Rajdu Paryż-Dakar 1986, „cywilny” egzemplarz modelu oraz jego duchowi następcy: Carrera GT i 918 Spyder. Obok pojawi się prototyp 919 Hybrid, który niedawno wywalczył dla Porsche 17. zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W sobotę o godzinie 14 na gości namiotu Porsche Classic czeka kolejna atrakcja - słynny kierowca Jacky Ickx udzieli tam wywiadu, a następnie rozda autografy swoim fanom.

Na miejscu zespół ekspertów Porsche Classic zaoferuje właścicielom zabytkowych modeli Porsche pomoc w zakresie napraw i doboru odpowiednich części. Oddział ma obecnie w ofercie ponad 52 tys. oryginalnych części i akcesoriów, takich jak nowy system nawigacji Porsche Classic. Opracowany specjalnie dla Porsche, łączy on najnowocześniejszą technologię z klasycznym designem i pasuje do wszystkich klasycznych modeli z otworem montażowym 1DIN. Na stoisku wystawowym Porsche, obejmującym powierzchnię ponad 14 tys. m kw., będzie też można obejrzeć układ napędowy odkrytego ostatnio egzemplarza 901 z 1964 roku oraz pojazdy z kolekcji Muzeum Porsche. Na imprezie nie zabraknie również pokazu oferty oddziałów Porsche Exclusive i Tequipment oraz ciężarówki prezentującej akcesoria z aktualnej kolekcji Porsche Driver’s Selection.

30 lat supersportowego Porsche 959
30 lat temu rozpoczął się triumfalny pochód modelu 959 trasami najbardziej wymagających rajdów i wyścigów świata. Supersportowy wóz, stworzony jako platforma najnowszych technologii, był w chwili premiery najszybszym samochodem świata. Jego produkcję ograniczono do 292 egzemplarzy. Za sprawą innowacyjnego, sekwencyjnego turbodoładowania z systemem chłodzenia powietrza doładowującego zamontowany z tyłu 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 2,85 l osiągał moc 450 KM. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadała 6-stopniowa skrzynia biegów i elektronicznie sterowany napęd na cztery koła, przetestowany w Porsche 953, triumfującym w Rajdzie Paryż-Dakar w 1984 r. Poza rajdową wersją 959, która zwyciężyła w tym samym rajdzie 2 lata później, oddział Porsche Classic zaprezentuje też jeden z drogowych egzemplarzy modelu. Podobnie jak Carrera GT i 918 Spyder, dowodzi on nieustannego zaangażowania Porsche w utrzymanie idei supersportowych aut jako platform służących do testowania najnowszych technologii.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane