/  / Porsche Macan S Diesel w Genewie

Porsche Macan S Diesel w Genewie

PORSCHE|
null
© Porsche
nullnullnullnull

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie debiutuje nowy Porsche Macan S Diesel, zasilany 3-litrowym turbodieslem o mocy 258 KM. Podobnie jak w przypadku wersji S oraz Turbo, jednostka współpracuje z przekładnią PDK – po raz pierwszy połączoną z silnikiem wysokoprężnym.

Od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy oraz średnio nawet 6,1 l oleju napędowego na 100 km – Macan S Diesel potrafi godzić sprzeczności. Jego silnik generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 580 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min., pozwalając na dynamiczne przyspieszenie w każdej sytuacji.

Aby uzyskać zgodność z normą Euro 6, układ kontroli spalin zaopatrzono w zintegrowany katalizator SCR, współpracujący ze standardowym katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych.

Przekładnia PDK w standardzie
Wszystkie wersje Macana są seryjnie wyposażone w przekładnię PDK. Do jej zalet należy wysoka wydajność, błyskawiczna zmiana przełożeń bez przerw w dostawie siły napędowej oraz komfort. Taki sposób zmiany biegów okazuje się atutem również poza utwardzonymi drogami, zwłaszcza podczas wjeżdżania na wzniesienie i zjeżdżania z niego.

Nowości wystawy Genewa 2014

Skrzynia jest zaopatrzona w funkcję stop-start oraz "żeglowania". Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, PDK automatycznie odłącza aktualne przełożenie, a pojazd zaczyna toczyć się na biegu jałowym.

W praktyce funkcja ta zapewnia do 1 l/100 km oszczędności, zależnie od stylu jazdy.



Tryb Sport w standardzie, pakiet Sport Chrono w opcji
Macan S Diesel jest seryjnie uzbrojony w tryb Sport. Wciśnięcie przycisku zmienia ustawienia elektroniki zarządzającej pracą silnika oraz skrzyni: jednostka reaguje bardziej spontanicznie, a przekładnia PDK zmienia biegi później i szybciej.

Dodatkową poprawę osiągów zapewnia opcjonalny pakiet Sport Chrono, wyróżniający się jeszcze bardziej sportowymi nastawami zawieszenia, silnika oraz skrzyni. Towarzyszy im emocjonujący dźwięk układu wydechowego.

Rozbudowane wyposażenie, unikalne opcje
Szeroki zakres standardowego wyposażenia Macana S Diesel obejmuje m.in. wielofunkcyjną kierownicę z manetkami do zmiany biegów, wysokiej klasy nagłośnienie oraz elektrycznie sterowaną tylną klapę. Na życzenie dostępne są kolejne dodatki takie jak zawieszenie pneumatyczne (Macan oferuje je jako jedyny model w klasie).

Lista opcji zawiera także układ Porsche Torque Vectoring Plus, zapewniający zmienny rozdział momentu obrotowego między tylnymi kołami w połączeniu z elektronicznie sterowaną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, oraz cieszące się popularnością wśród klientów dynamiczne światła drogowe. Stanowią one element układu Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), który dostosowuje zasięg oświetlenia do natężenia ruchu.

Nabywcy mają też do wyboru wysokiej jakości opcjonalne systemy audio firmy Burmester i Bose.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane