/  / NOWOŚĆ | Porsche Macan wreszcie jest!

NOWOŚĆ | Porsche Macan wreszcie jest!

null
© Porsche
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Na początku kwietnia przyszłego roku klienci będą mogli odebrać pierwsze egzemplarze nowego modelu Porsche Macan. Ten ciekawie zapowiadający się kompaktowy SUV o sportowym duchu będzie wytwarzany z zachowaniem największej dbałości o precyzję wykonania i jakość produktu.

Wprowadzając do produkcji dynamiczny model Macan, niemiecki koncern chce poszerzyć swoją obecność w segmencie SUV, cieszącym się wielkim popytem na całym świecie. Macan, jako lekki, łatwy w prowadzeniu i posiadający typowe cechy Porsche, sprzyjać będzie dalszej ekspansji firmy w omawianym segmencie.

W momencie premiery rynkowej Porsche Macan będzie dostępny w trzech następujących wersjach do wyboru:
- Macan S
silnik 3-litrowy V6 biturbo 340 KM
- Macan S Diesel
3-litrowy turbodiesel V6 258 KM
- Macan Turbo
silnik 3,6-litrowy V6 biturbo 400 KM

Według zapowiedzi producenta, model Porsche Macan S Diesel będzie charakteryzował się średnim zużyciem paliwa na poziomie między 6,1 a 6,3 l/100 km w cyklu mieszanym (według NEDC), co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie między 159 a 164 g/km. Osiągi? Kierowca omawianej wersji będzie w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 6,3 sekundy (6,1 sekundy w aucie z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), natomiast prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.



Warto podkreślić, że wspomniana wyżej 400-konna jednostka 3.6 V6 to zupełna nowość w całej gamie marki Porsche. Pracując pod maską modelu Macan Turbo, omawiany silnik zapewnia kierowcy przyspieszenie 0-100 km/h w czasie zaledwie 4,8 sekundy, natomiast w przypadku wersji wyposażonej w pakiet Sport Chrono może to być nawet 4,6 sekundy. A prędkość maksymalna? W tym wypadku to 266 km/h.

Nowości rynkowe 2014

Niemiecki producent zapowiada, że Porsche Macan Turbo będzie spalał w cyklu mieszanym średnio około 8,9-9,2 l/100 km (według NEDC), przy emisji CO2 na poziomie 208-216 g/km.

Skrzynia PDK standardowo
Po raz pierwszy w nowej linii modelowej Porsche wszystkie warianty Macana standardowo wyposażone są w 7-biegową skrzynię biegów o wysokich osiągach Porsche Doppelkupplung (PDK). Do zalet konstrukcyjnych tej skrzyni należą dynamiczne osiągi przy ruszaniu, niezwykle szybka zmianę biegów bez przerywania siły pociągowej, krótkie czasy reakcji, niskie zużycie paliwa oraz wysoki komfort zmiany biegów.

Jak w prawie wszystkich pojazdach Porsche wyposażonych w PDK są dwie prowadnice drążka skrzyni biegów: po prawej stronie wymagany poziom przełączania włącza się za pomocą typowej dźwigni biegów Porsche, natomiast za pomocą prowadnicy po lewej stronie biegi można przełączać ręcznie lub za pomocą standardowych łopatek na kierownicy.

Trzy rodzaje podwozia w Porsche Macan
Dla nowego Porsche stworzono trzy wersje podwozia. Konstrukcja ze sprężynami stalowymi spełnia najwyższe wymagania standardów dotyczących osiągów, przyjemności z jazdy, możliwości jazdy terenowej i komfortu. Spójna filozofia lekkiej konstrukcji zawarta w aluminiowych osiach i elementach podwozia ma swój wkład w dynamikę jazdy i komfort.

Oś przednia ma konstrukcję opartą na układzie pięciu wahaczy, natomiast oś tylną tworzą wahacze w układzie trapezowym. Na tylnej osi oddzielny układ sprężyn i amortyzatorów na nośniku koła poprawia komfort jazdy i reakcję amortyzatorów poprawiającą właściwości jezdne.

Taki układ jest także odpowiedzialny za dużą szerokość ładunkową bagażnika.

Druga wersja podwozia Macan stanowi połączenie konstrukcji ze sprężynami stalowymi i systemu PASM, który jest standardem w sztandarowym modelu Macan Turbo. System PASM można wybrać jako opcję dla Macan S oraz Macan Diesel S.

Połączenie konstrukcji ze sprężynami stalowymi i PASM pozwala pojazdowi jeszcze skuteczniej spełniać wysokie standardy dla długodystansowego komfortu, osiągów i elastyczności. Ten wariant podwozia oferuje znacznie lepsze rozłożenie amortyzacji zawieszenia w trzech programach PASM (Comfort, Sport i Sport Plus) za naciśnięciem jednego przycisku.

Trzecią wersją podwozia Porsche Macan, niespotykaną w tym segmencie pojazdów jest opcjonalne zawieszenie pneumatyczne obejmujące system poziomowania, regulację wysokości i PASM. Ten wariant podwozie również spełnia najwyższe wymagania dotyczące komfortu, sportowego zachowania i osiągów.

W porównaniu do konstrukcji ze sprężynami stalowymi Macan z zawieszeniem pneumatycznym jest o 15 mm niższy na normalnym poziomie, a związane z tym obniżenie środka ciężkości oferuje zarówno zwiększenie dynamiki jazdy, jak i poprawę komfortu.

Zawieszenie pneumatyczne utrzymuje stałą pozycję pojazdu automatycznie, bez względu na rozłożenie obciążenia. Prześwit można dostosować do trzech różnych poziomów ustawienia: wysoki (High Level I), normalny (Normal Level) i niski (Low Level).

Przy ustawieniu High Level I prześwit jest większy o 40 mm ponad normalny, przy czym maksymalny prześwit wynosi 230 mm. Opcję tę włącza się za pomocą przycisku off-road i można z niej korzystać przy prędkościach od 0 do 80 km/h.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane