/  / Porsche Cayman S - urodzony sportowiec

PREZENTACJA | Porsche Cayman S - urodzony sportowiec

Jakub Kurkowski|(2015-04-09 14:40)
Porsche Cayman S 2014
© IBRM Samar
Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014Porsche Cayman S 2014

Porsche Cayman powstał, aby zapełnić lukę pomiędzy Boxsterem, a 911-ką. Sama nazwa modelu nawiązuje do gatunku aligatorów słynących ze swojej zwinności. Tej cechy nie można odmówić Caymanowi S, zwłaszcza w połączeniu z 325-konnym silnikiem i skrzynią PDK.

Na rynku jest już druga generacja tego modelu. W porównaniu do poprzednika obecny Cayman jest większy, a zarazem lżejszy. Samochód mierzy 4380 mm długości (+39 mm) oraz 1801 szerokości mm (bez zmian).

Symfonia na sześć cylindrów
6-cylindrowa jednostka typu boxser o pojemności 3.4 litra, znana z innych modeli Porsche, została zamontowana centralnie. Zastosowanie zmiennych faz rozrządu oraz bezpośredniego wtrysku paliwa pozwoliło na uzyskanie 325 KM (gdyby dla kogoś ta wartość była zbyt mała, to Porsche oferuje również 340-konną wersję GTS). Inżynierowie Porsche zdecydowali się na zastosowanie suchej miski olejowej, by zapewnić odpowiednie smarowanie silnika w każdych warunkach. Cayman S wyposażony w tę jednostkę napędową jest w stanie przyspieszyć do pierwszej „setki” w ciągu 4,9 sekund. Prędkość maksymalna, jak podaje producent, wynosi 281 km/h.

Porsche przyzwyczaiło miłośników marki do swych ponadprzeciętnych właściwości jezdnych. Nie inaczej jest w przypadku Caymana S, choć trzeba otwarcie przyznać, że samochód wymaga od kierowcy więcej uwagi, a to głównie za sprawą tylnego napędu oraz silnika umieszczonego centralnie. Nad bezpieczeństwem czuwa rozbudowany system ESP, który można dezaktywować.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Porsche Cayman
Mercedes SLK
Wersja S 350
Długość [mm] 4 380 4 134
Szerokość [mm] 1 801 1 810
Wysokość [mm] 1 294 1 301
Rozstaw osi [mm] 2 475 2 430
Prześwit [mm] 212 204
Bagażnik [litry] 425
225
Masa własna/ dopuszczalna masa całkowita [kg] 1 350 / 2 400 1 540 / 2 410
Rozmiar kół/opon 235/40 R19
265/40 R19
235/40 R19
265/40 R19
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/ tarczowe wentylowane tarczowe wentylowane/ tarczowe wentylowane


PDK, dwusprzęgłowa magia
Za zmianę kolejnych przełożeń odpowiedzialna jest dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia PDK, która może pracować w kilku trybach pracy. Po wybraniu trybu S, skrzynia działa zaskakująco szybko. Kolejne biegi zmieniane są wtedy w okamgnieniu, co przy pełnym wykorzystaniu 325-konnego silnika powoduje wgniatanie w fotel. A wszystko to dzieje się przy akompaniamencie świetnie brzmiącego 6-cylindrowego boxstera. Układ wydechowy został tak zestrojony, by dawał znać o sobie dopiero przy wyższych partiach obrotowych.

Perfekcyjne wykonanie
W Caymanie cieszy oko każdy detal, a jakość wykonania i spasowania jest znakomita, nie wspominając o pozycji za kierownicą, która jest idealna nawet dla osób o wzroście powyżej 1,8 metra. Centralnie umieszczony obrotomierz, kierownica obita alcantarą czy dodatkowe wskaźniki monitorujące prace silnika, to tylko niektóre ze smaczków tworzących wyścigową aurę tego modelu.


DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Porsche Cayman
Mercedes SLK
Cena bazowa wersji [PLN] 334 839
255 400  

Budowa silnika/paliwo Benzynowy, Boxer 6cyl
Benzynowy, V6
Pojemność silnika [cm3] 3 436
3 498
Moc [KM/obr./min] 325/7400  306/6500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 370/4500 310/3500
Skrzynia biegów 7-stopniowa skrzynia automatyczna
7-stopniowa skrzynia automatyczna
Napęd na tył
na tył
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 4,9
5.6
Prędkość maksymalna [km/h] 281 250
Spalanie miasto [l/100km] 11,4 9,9
Spalanie trasa [l/100km] 6,3 5,5
Spalanie średnie [l/100km] 8,2 7,1


Porsche Caymana S traktować należy raczej w kategorii samochodu weekendowego. Pojemność bagażnika, a raczej bagażników ( z przodu 150l, tylny 275l.) jest na tyle duża, że można spokojnie zapakować bagaże na podróż, choć pewnym utrudnieniem może być nieregularny kształt tylnego kufra. Brakuje jedynie schowków we wnętrzu samochodu.

O Caymanie S ciężko napisać inaczej niż w samych superlatywach. Fenomenalna jakość wykonania jest widoczna w każdym detalu. Peany można również wznosić na cześć nowej skrzyni PDK, która zmienia biegi błyskawicznie. Nawet samo patrzenie na ten model powoduje szybsze bicie serca. Niestety, to samo uczucie towarzyszy, gdy spojrzymy na salonową cenę modelu, która oscyluje wokół 335 tys PLN.

Zalety

-Jakość wykonania

-Ponadprzeciętne osiągi

Wady

-Wysoka cena
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane