/  / Porsche Boxster idzie w downsizing

Porsche Boxster idzie w downsizing

null
© Porsche
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Sportowy model marki z Zuffenhausen przeszedł face-lifting. Oprócz nowej nazwy Porsche zafundowało Boxsterowi również istotne zmiany w ofercie silnikowej.

Boxster od teraz nazywa się oficjalnie Porsche 718 Boxster. Oznaczenie "718" odwołuje się do przełomowego samochodu sportowego z 1957 roku, który odnosił sukcesy w wyścigach długodystansowych. Ale nowy Boxster ma z nim więcej wspólnego.

4-cylindrowa rewolucja
Poprzedni Boxster figurował w ofercie z wolnossącymi silnikami benzynowymi o 6 cylindrach. Jednak w swojej nowej odsłonie wyścigówka z Zuffenhausen oferuje klientom 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Wersja 718 Boxster dysponuje 2-litrowcem o mocy 300 KM, zaś Porsche 718 Boxstera S "uzbrojono" w konstrukcję 2,5-litrową o mocy 350 koni.

Dla porównania, poprzedni model pozbawiony turbo wyciągał z 6-cylindrowej jednostki 2.7 maksymalnie 265 KM. Wersja Boxster S miała natomiast pod maską wolnossący silnik 3.4 o mocy 315 koni.

Konstruktorom Porsche udało się jednocześnie podnieść maksymalny moment obrotowy, który wynosi teraz odpowiednio 380 (+100 Nm) lub 420 Nm (+60 Nm), jak to ma miejsce w przypadku Boxstera S.

Mniejszy apetyt na paliwo
Koncepcja turbodoładowania Porsche służy poprawie osiągów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. W przypadku wersji 718 Boxster 4-cylindrowy silnik połączony z przekładnią PDK na każde 100 km w cyklu NEDC potrzebuje według producenta około 6,9 l (o 1 litr mniej).

Natomiast 2,5-litrowy bokser napędzający odmianę 718 Boxster S ze skrzynią PDK zużywa teoretycznie od około 7,3 l/100 km (-0,9 l/100 km).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane