/  / Porsche Boxster GTS – czy to aby nie 911?

PREZENTACJA | Porsche Boxster GTS – czy to aby nie 911?

Porsche Boxster GTS 2014
© IBRM Samar
Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014Porsche Boxster GTS 2014

Często można spotkać się z opinią, że Boxster jest „porszakiem dla ubogich” lub - w szowinistycznej wersji – „dla kobiet”. Czy można tak powiedzieć o wersji GTS, która rozpędza się do 100 km/h poniżej 5 sekund?

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Z połączenia słów boxer oraz roadster. To pierwsze odnosi się do układu cylindrów w silniku – w tego typu jednostkach cylindry są w pozycji horyzontalnej, a nie wertykalnej, jak w większości popularnych samochodów. Sytuacja z drugim członem jest nieco bardziej skomplikowana. Trudno o jednoznaczną definicję tego, czym jest roadster. Z pewnością jest to samochód stworzony do dawania przyjemności z jazdy – powinien mieć sportowy charakter oraz nadwozie typu kabriolet. Sporną kwestią jest to, czy warunkiem koniecznym są tylko dwa miejsca oraz napęd na tylną oś. Ten ostatni element przecież nieodłącznie wiąże się z czerpaniem radości z prowadzenia auta… Mimo że na rynku pojawiają się znakomite „przednionapędowce” – na przykład Peugeot RCZ - to frajda z tego, co się dzieje po wciśnięciu gazu w zakręcie w klasycznym Porsche jest niepowtarzalna. Tak, Boxster prowadzi się znakomicie i spełnia wszystkie warunki bycia roadsterem.



Środek ciężkości > sztywność nadwozia?

Co ciekawe, inżynierowie Porsche nie są przekonani, że Cayman prowadzi się lepiej. Część z nich mówiła, że większą korzyść od sztywności nadwozia może dawać autu minimalnie niżej położony środek ciężkości. Mimo zaawansowanych systemów bezpieczeństwa Porsche Boxster fizyki nie oszuka - na pewno lepiej chronić pasażerów, szczególnie przy koziołkowaniu, będzie Cayman. Należy podejrzewać, że kupców znajdą oba modele, w zależności od indywidualnych preferencji.

„Uważaj, żeby nie być lepszym od 911-ki”

Projektanci Porsche dokładnie pilnują, żeby żaden model nie mógł równać się z ich topowym produktem. Boxster GTS jest minimalnie wolniejszy od najsłabszej 911-ki. Wiadomo, że różnic pomiędzy tymi modelami jest sporo – dwa dodatkowe miejsca, lepsze osiągi i prestiż stoją po stronie większego brata ze stajni niemieckiego producenta. Niestety, dopłata za te różnice wynosi przeszło 150 tysięcy złotych. Czy warto wydać więcej na 911-kę, każdy musi ocenić sam. Na pewno warto zapomnieć o stereotypowej opinii o Boxsterze. GTS jest po prostu świetny.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane