/  / Porsche 911 Carrera – Tylko turbo

Porsche 911 Carrera – Tylko turbo

null
© Porsche
nullnullnullnullnullnullnullnull

Bazowe wersje Porsche 911 napędzają teraz silniki typu bokser 3.0 z turbodoładowaniem. Kierowca będzie mógł liczyć na jeszcze lepsze osiągi, a przy tym – na niższe zużycie paliwa.

Przy okazji zmian modernizacyjnych w modelu Porsche 911 zdecydowano się na bardzo ważny krok – w miejsce dotychczas stosowanych jednostek wolnossących 3,4 (Carrera) oraz 3,8 litra (Carrera S) producent z Zuffenhausen wybrał 6-cylindrowy silnik biturbo 3.0. Wspomniany motor rozwija moc 370 KM, a pod maską Carrery S – 420 KM. W obu przypadkach jest to o 20 koni więcej niż dotychczas.

Równocześnie podniesiono maksymalny moment obrotowy – o 60 Nm (odpowiednio do 450 i 500 Nm). Można z niego skorzystać w zakresie od 1700 do 5000 obr./min.

Marka z Zuffenhausen podkreśla, że mimo wprowadzonych zmian 911 zachowało typowy dla Porsche pomruk pracującego silnika. Równocześnie, z maksymalną prędkością obrotową równą 7500 obr./min. nowe silniki zdecydowanie wkraczają poza standardy reprezentowane przez "zwykłe" jednostki turbo.

Mniej pali, szybciej jeździ
Według zapewnień producenta, nowe wersje silnikowe są od swoich poprzedników oszczędniejsze nawet o prawie 12%. I tak wersja 911 Carrera z przekładnią PDK zużywa teraz średnio od około 7,4 l/100 km (o 0,8 l/100 km mniej niż dotychczas), a 911 Carrera S z PDK – 7,7 l/100 km (-1 l/100 km).

Przy okazji poprawiono też osiągi: wersja 911 Carrera Coupe ze skrzynią Porsche-Doppelkupplung i pakietem Sport Chrono przyspiesza do setki w 4,2 sekundy. Z kolei odmiana 911 Carrera S z PDK oraz pakietem Sport Chrono potrzebuje na to zaledwie 3,9 s.

Jednocześnie wzrosła prędkość maksymalna obu modeli: 911 Carrera może się teraz rozpędzić do 295 km/h (+6 km/h), zaś 911 Carrera S – do 308 km/h (+4 km/h).

Prostsze sterowanie multimediami
W kabinie uwagę zwraca nowy, montowany seryjnie system multimedialny Porsche Communication Management. Współpracuje on z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali, reagującym na gesty znane ze smartfonów. Za jego pośrednictwem użytkownik może na przykład wprowadzać komendy.

Urządzenia mobilne można teraz łączyć z PCM za pośrednictwem Wi-Fi.

Po raz pierwszy wszystkie wersje Carrery otrzymują nowe zawieszenie PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem. Dodatkowo poprawia ono stabilność w szybko pokonywanych zakrętach.

W codziennej eksploatacji Porsche 911 przyda się hydrauliczny system podnoszenia zawieszenia z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach przedniej osi. Za naciśnięciem przycisku układ ten w ciągu 5 sekund zwiększa prześwit z przodu pojazdu o 40 mm, chroniąc tym samym podwozie przed uszkodzeniami – np. na stromym wyjeździe z garażu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane