/  / Popularny "dostawczak" Fiata po zmianach

Popularny "dostawczak" Fiata po zmianach

FIAT|
null
© Fiat
nullnullnull

Włoska marka prezentuje model Fiat Ducato szóstej generacji. W gamie silnikowej przygotowano jednostki MultiJet II o mocy od 115 do 180 KM, dostępne również ze skrzynią Comfort Matic. Nowy Ducato może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 ton.

Spośród nowości w stylistyce Ducato na pierwszy plan wysuwają się dwa różne kolory kraty chłodnicy, dolna część zderzaka, nowe obręcze kół 16", nowe reflektory ze światłami w technologii LED oraz zderzak przedni, 3-częściowy mający na celu obniżenie kosztów ewentualnej naprawy.

Wewnątrz nowy Ducato proponuje trzy wersje wykończenia (Classic, Techno i Lounge). Ich cechą charakterystyczną są nowe fotele, których poziom komfortu plasuje się u szczytu gamy oraz nowy uchwyt na kubki zintegrowany z konsolą. Nowy Ducato wnosi do segmentu wielofunkcyjny uchwyt urządzeń mobilnych, umieszczony na środku wszystkich desek rozdzielczych dostępnych w gamie, który może być wykorzystany jako uchwyt do urządzeń takich jak smartfon, tablet, a także zwykłych notatników.

Według danych fabrycznych, nowy Fiat Ducato na przejechanie 100 kilometrów potrzebuje średnio od 5,8 l oleju napędowego, przy emisji CO2 utrzymującej się na poziomie 158 g/km (cykl NEDC). To zasługa silników MultiJet II Euro 5+ z gamy: 2.0 MultiJet 115 KM o maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (pięciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 130 KM, o maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 150 KM o maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 3.0 MultiJet 180 KM o maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów).

We wszystkich silnikach MultiJet 2.3 oraz 3.0 dostępna jest skrzynia biegów Comfort Matic o udoskonalonej konfiguracji.



Nowy Ducato może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 ton, z obciążeniem na oś tylną do 2,5 ton oraz ładownością do 2,1 ton w wersji furgon.

We wszystkich wersjach nowego Ducato w standardzie oferowany będzie system elektronicznej kontroli stabilności jazdy (ESC), udoskonalony dzięki systemowi przeciwdziałającemu dachowaniu, co pozwala zmaksymalizować komfort i zabezpieczyć ładunek przed nieprzewidzianymi ruchami pojazdu. Fiat wyposażony jest w elektroniczny system kontroli ładunku (LAC), asystent ruszania pod górę (Hill Holder), system kontroli trakcji (ASR) oraz w system wspomagania nagłego hamowania (EBA).

Aby zagwarantować łatwiejsze manewrowanie pojazdem i zwiększyć komfort jazdy, w silnikach MultiJet 2.3 oraz 3.0 seryjnie będzie oferowany Servotronic, natomiast na żądanie będą montowane dodatkowe systemy wspomagające jazdę, takie jak Traction+ (wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia), asystent pasa ruchu oraz system automatycznego rozpoznawania znaków drogowych.

Nowości pojawiają się również w zakresie teleinformatycznym, gdzie nowy model oferuje w standardzie technologię Bluetooth oraz odtwarzacz MP3 we wszystkich dostępnych modelach radioodtwarzaczy, a w najwyższej wersji z gamy – kolorowy ekran dotykowy 5", kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz tuner radia cyfrowego DAB.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane