/  / Popis możliwości nowego Mitsubishi

Popis możliwości nowego Mitsubishi

Mitsubishi|
null
© Mitsubishi
null

Mitsubishi Outlander PHEV pokonał w normalnych warunkach eksploatacyjnych dystans 830 kilometrów na jednym pełnym zbiorniku paliwa i po jednym ładowaniu akumulatora, bez ładowania z gniazdka po drodze.

Mitsubishi Outlander PHEV posiada trzy silniki (dwa elektryczne i jeden benzynowy) o łącznej mocy systemowej 203 KM. Pracując w trybie "elektrycznym" auto ma według danych fabrycznych zasięg do 52 km, natomiast jako hybryda jest w stanie pokonać trasę do 824 kilometrów.

Firma Mitsubishi Switzerland chciała sprawdzić, czy podany przez producenta zasięg tego modelu w trybie hybrydowym (824 km) jest możliwy do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach eksploatacji. W tym celu przedstawiciele szwajcarskiego oddziału Mitsubishi przeprowadzili długodystansowy test, wykorzystując Outlandera PHEV z pełnym zbiornikiem paliwa (45 litrów) i w pełni naładowanym akumulatorem.

Za kierownicą testowego Outlandera PHEV zasiadł Felix Egolf, pionier hypermilingu (odmiana ekologicznej jazdy samochodem) i były kapitan Airbusa A330/A340, który zdobył już w imieniu Mitsubishi Switzerland kilka rekordów w zakresie zużycia paliwa.

Test przeprowadzono w dniach od 12 do 14 maja na trasie wiodącej z siedziby Mitsubishi Switzerland w Harkingen, przez Bazyleę i Wogezy do Metz, a następnie przez południową część terytorium Luksemburgu do Belgii, przez Ardeny do Eindhoven w Holandii i ostatecznie do siedziby holenderskiego importera Mitsubishi w Amstelveen w pobliżu Amsterdamu.

Trasa była częściowo górzysta, a autostrady stanowiły 38%.

Po dotarciu do celu licznik przebiegu wskazywał 729 km, a licznik zasięgu 90 km. W związku z tym Outlander PHEV udał się do Amsterdamu na sesję zdjęciową, a następnie do Utrecht, gdzie komputer pokładowy poinformował o przejechaniu łącznie 830,2 km.

W tym miejscu odbyło się też pierwsze tankowanie auta: do baku dolano dokładnie 45,14 litra paliwa, co oznacza średnie zużycie 5,44 l/100 i dodatkowo około 1 kWh/100 km.

"Test został zdany celująco: zasięg podawany przez producenta (824 km) jest możliwy do osiągnięcia w praktyce. W trasie, poza miastem należy jedynie pamiętać o zasadach ekojazdy i odpowiednio wykorzystywać zalety technologii Plug-in-Hybrid, czyli na przykład ładować akumulator podczas jazdy (Charge) lub oszczędzać energię (Save), a także korzystać z systemu odzysku energii podczas hamowania. Przyszłość rozpoczyna się tu i teraz! - podsumował tę próbę szwajcarski kierowca testowy Outlandera PHEV.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane