/  / Polskie floty lubią VW Golfa

Polskie floty lubią VW Golfa

null
© Volkswagen
null

Według członków Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych, Volkswagen Golf to najlepszy na polskim rynku model flotowy w segmencie C. W wyścigu po nagrodę Golf pokonał w swojej grupie 8 innych pretendentów.

"Kupujący Volkswagena Golfa mają wybór pomiędzy różnymi rodzajami nadwozia: jako klasyczny hatchback, kombi (Golf Variant), van (Golf Sportsvan) oraz cabrio, które można wyposażyć w różne silniki TSI i TDI o mocy od 85 do 300 KM. Większość z nich można połączyć z napędem na 4 koła lub skrzynią DSG - wylicza Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen. "W teście flotowym oceniany był Golf Variant z silnikiem wysokoprężnym o mocy 105 KM".

Profesjonalny Test Flotowy SKFS składał się z trzech etapów i trwał łącznie 10 miesięcy. Część teoretyczna rozpoczęła się w lutym. W tym roku – po raz pierwszy w historii projektu – auta do testu nominowano na podstawie zestawienia przygotowanego przez partnera merytorycznego projektu – Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Zestawienie obejmowało po 15 najczęściej kupowanych samochodów przez klientów instytucjonalnych w Polsce w każdym z segmentów. W teście udział brały pojazdy w podobnej wersji wyposażenia.

Kapituła PTF, którą tworzy 15 osób z szeregów SKFS, określiła także rodzaj nadwozia oraz napędu pojazdów, jakie mają wziąć udział w teście.

Łącznie do drugiego etapu, czyli części praktycznej testu, zakwalifikowało się 49 pojazdów w pięciu segmentach: A, B, C, D oraz małe auta dostawcze. Przez trzy dni ponad 90 managerów flot testujących pojazdy wypełniło około 600 arkuszy ocen samochodów na podstawie analiz i własnych doświadczeń z jazdy.

"Ocena fleet-managerów jest tylko składową, przeliczaną na punkty w procedurze wyłaniania aut szytych na miarę polskich flot. Na wynik końcowy wpływa także koszt zakupu danego modelu, koszty serwisowania pojazdów, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. Zestawienie wszystkich kryteriów oceny pojazdów, przeliczenie ich na punkty według wag określonych w regulaminie projektu jest najbardziej czasochłonnym i wymagającym niezwykłej precyzji etapem PTF SKFS 2014 - wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane