/  / Podsumowanie rejestracji kratek w pierwszym kwartale

RYNEK | Podsumowanie rejestracji kratek w pierwszym kwartale

CEPiK|
null
© Volkswagen
null

W pierwszym kwartale tego roku, w Polsce zarejestrowano 96 853 samochody osobowe, co jest najlepszym wynikiem od 2000 roku. Największy wpływ na ten rezultat miały oczywiście przepisy pozwalające odliczyć pełny VAT od samochodów z tzw. kratką. W ciągu trzech miesięcy Polacy zarejestrowali 22 100 takich aut, co stanowi 22,8% rejestracji samochodów osobowych. Sprawdzamy, które marki najlepiej wykorzystały okienko derogacyjne.

Marzec był gorącym okresem dla przedsiębiorców odbierających samochody z kratką, które stanowiły w tym czasie 31,1% rejestracji samochodów osobowych (11 068 sztuk). Jak pokazują dane dzienne, w poniedziałek 31 marca, ostatnim dniu obowiązywania korzystnych przepisów, urzędy komunikacji zarejestrowały 750 samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Poniżej przedstawiamy rankingi najpopularniejszych marek i modeli z kratką w pierwszym kwartale 2014 roku.

Ranking najpopularniejszych marek (rok/marzec):
1. Volkswagen – 4537/1828 sztuk,
2. Skoda – 4076/2435 sztuk,
3. Toyota – 2242/677 sztuk,
4. Ford – 1524/1524 sztuki,
5. Volvo – 1405/563 sztuki,
6. BMW – 1318/560 sztuk,
7. Hyundai – 1260/828 sztuk,
8. Peugeot – 1169/776 sztuk,
9. Audi – 1121/456 sztuk,
10. Kia – 1044/935 sztuk.

Najbardziej rzuca się w oczy dominacja grupy Volkswagena. Doliczając do Volkswagena, Skody i Audi jeszcze luksusową markę Porsche, wynika że łączna sprzedaż kratek grupy VW wyniosła 9 885 sztuk, tj. 44,7% wszystkich sprzedanych kratek.

Ranking najpopularniejszych modeli (rok/marzec):
1. Volkswagen Passat – 1860/699 sztuk,
2. Volkswagen Tiguan – 1595/490 sztuk,
3. Skoda Octavia – 1346/991 sztuk,
4. Skoda Superb – 1062/484 sztuki,
5. Volvo XC60 – 987/375 sztuk,
6. Ford Focus – 983/421 sztuk,
7. Toyota Auris – 777/55 sztuk,
8. Skoda Fabia – 699/447 sztuk,
9. Peugeot Partner – 652/486 sztuk,
10. Skoda Rapid – 609/336 sztuk.

Pierwsze cztery pozycje zajęły modele z grupy Volkswagena. Co czwarty klient decydujący się na zakup auta z kratką wybierał pomiędzy Passatem, Tiguanem, Octavią i Superbem. Bardzo dobry wynik XC60 to z pewnością zasługa kampanii reklamowej, którą Volvo rozpoczęło jako pierwsza marka na polskim rynku.

Ranking najpopularniejszych marek premium (rok/marzec):
1. Volvo – 1405/563 sztuki,
2. BMW – 1318/560 sztuk,
3. Audi – 1121/456 sztuk,
4. Infiniti – 155/45 sztuk,
5. Porsche – 151/69 sztuk,
6. Lexus – 84/24 sztuki,
7. Mercedes – 42/10 sztuk,
8. Land Rover – 3/1 sztuka.

Łącznie zarejestrowanych zostało 4 279 samochodów marek premium z kratką, tj. 19,4% wielkości rynku. Co ciekawe, większość z nich, dokładnie 78,7% stanowiły modele typu SUV i to nie wliczając do tego takich modeli uterenowionych jak Volvo XC70 czy Audi A4 i A6 Allroad. Wielkim przegranym jest Mercedes, który poza dostawczym Citanem, nie miał w ofercie żadnego modelu osobowego z homologacją ciężarową. Wynik kratek znalazł także swoje odbicie w rejestracjach premium ogółem, gdzie zajmuje dopiero czwarte miejsce.

Ranking najpopularniejszych modeli marek premium (rok/marzec):
1. Volvo XC60 – 987/375 sztuk,
2. BMW X5 – 531/231 sztuk,
3. BMW X3 – 456/175 sztuk,
4. Audi Q5 – 433/203 sztuki,
5. Audi Q3 – 246/82 sztuki,
6. BMW X1 – 183/87 sztuk,
7. Porsche Cayenne – 151/69 sztuk,
8. Infiniti QX70 – 150/45 sztuk,
9. Volvo XC70 – 114/47 sztuk,
10. Volvo V40 – 109/54 sztuki.

Fotel lidera w tym rankingu bezsprzecznie należy do Volvo XC60. Podsumowując modele marek premium, warto wskazać, że wysoką sprzedaż zanotowały dwa drogie modele terenowe, które często są klasyfikowane jako premium - Jeep Grand Cherokee (230 sztuk, z czego aż 211 sztuk w marcu, potencjalnie 6 pozycja) i Volkswagen Touareg (149 sztuk, potencjalnie 10 pozycja). W zestawieniu TOP10 nie zmieściły się dwa Audi - A6 (108 sztuk) i A5 (105 sztuk).
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane