/  / Piękna Alfa 4C ściąga dach

Piękna Alfa 4C ściąga dach

null
© Alfa Romeo
nullnullnullnullnull

W Genewie przygotowano prezentację nowej wersji Alfa Romeo 4C Spider. Ten ciekawie zapowiadający się kabriolet pełen włoskiego stylu wejdzie do produkcji na początku przyszłego roku.

Przykuwającą uwagę cechą Alfy 4C Spider jest trójwarstwowy, błyszczący biały lakier, który dzięki swojej głębi nadaje kształt nadwoziu, podkreślając wypukłości i misternie wymodelowane opływowe powierzchnie. W aucie zamontowano płócienny, miękki dach oraz karbonową ramę przedniej szyby, która odgrywa podwójną rolę: zapewnia sztywność konstrukcji i poprawia właściwości aerodynamiczne.

Poszukiwanie nowych rozwiązań stylistycznych widać również w reflektorach w obudowie z włókna węglowego, charakterystycznych obręczach kół ze stopów lekkich o zróżnicowanych wymiarach (18" przód  i 19" tył), wykonanych z jednolitego bloku aluminium oraz dużych, niestandardowych oponach Pirelli.

Nowy model Alfa Romeo 4C Spider ma długość około 4 m i rozstaw osi nieprzekraczający 2,4 m. Wymiary te podkreślają kompaktowy charakter samochodu, akcentując zarazem jego elastyczność. Dzięki wysiłkom projektantów auto osiąga maksymalny poziom efektywności aerodynamicznej, odnotowując ujemny współczynnik siły nośnej "Cz", który przyczynia się do zwiększenia stabilności przy większych prędkościach.

Nowości wystawy Genewa 2014

Co więcej, dzięki zaawansowanym badaniom właściwości aerodynamicznych udało się ograniczyć zawirowania powietrza w przedziale pasażerskim przy otwartym miękkim dachu, co przekłada się na wysoki komfort jazdy nawet przy dużych prędkościach.



Model Alfa Romeo 4C Spider ma większa masę w wyniku zastosowania wzmocnienia konstrukcji wymaganego przez przepisy dotyczące bezpieczeństwa pojazdów z otwieranym dachem. Jednak z uwagi na to, że niewielka masa jest jedną z najważniejszych zalet pierwotnego modelu, projektanci skutecznie ograniczyli ciężar, wykonując elementy dodatkowe takie jak pałąki wzmacniające, spojlery i rama szyby przedniej z włókna węglowego.

Szklaną tylną szybę zastąpiono przedłużeniem nadwozia wykonanym z kompozytu (SMC), w którym zamontowano zagłówki i pałąki. Należy podkreślić, że kompozyt SMC o niskiej gęstości (jedynie 1,5 g/cm3) jest znacznie lżejszy od stali (~7,8 g/cm3) i aluminium (~2,7 g/cm3), a przy tym jest również bardziej plastyczny. Ponadto, w odróżnieniu od aluminium nie ulega odkształceniom podczas drobnych stłuczek i jest niezwykle odporny na działanie czynników chemicznych i atmosferycznych. Skutecznie rozprasza również dźwięk, poprawiając komfort akustyczny.

W wersji Alfa 4C Spider, która został przedstawiona podczas pokazu przedpremierowego, zastosowano nowy dwustopniowy centralny układ wydechowy z rurą wydechową wykończoną tytanem i włóknem węglowym firmy Akrapovic. Do najbardziej charakterystycznych elementów należy zawór sterowany elektrycznie za pomocą technologii bezprzewodowej: wystarczy nacisnąć dedykowany przycisk na desce rozdzielczej, aby całkowicie otworzyć zawór wydechowy, poprawiając osiągi i nadając silnikowi drapieżne, niepowtarzalne brzmienie.

Alfa 4C Spider, pod maską której drzemie czterocylindrowy benzynowiec z turbodoładowaniem o pojemności 1750 cm3, gwarantuje kierowcy przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane