/  / Pięćdziesiąt twarzy Toyoty ProAce

Pięćdziesiąt twarzy Toyoty ProAce

Toyota ProAce 2016
© IBRM Samar
Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016Toyota ProAce 2016

Czy możliwe jest stworzenie auta uniwersalnego? Nie, ale trzeba próbować. Z takiego zapewne założenia wyszła Toyota przy projektowaniu dostawczego modelu ProAce drugiej generacji. Efekt: dwie linie modelowe, dwa rozstawy osi, trzy długości, cztery nadwozia, pięć silników oraz niezliczona ilość konfiguracji, opcji, dodatków i akcesoriów. Dla każdego coś miłego, każdemu według potrzeb.

ProAce jest obecny na europejskim rynku od 2013 roku. Jego powstanie to efekt współpracy japońskiej Toyoty, francuskiego PSA i włoskiego Fiata. W 2016 roku pojawiła się druga generacja modelu, tym razem wyprodukowanego już bez udziału Fiata.

Producent deklaruje, że nowa Toyota ProAce ma sprostać potrzebom zarówno przedsiębiorców jak i osób prywatnych. Już sama próba połączenia całkiem odmiennych wymagań użytkowników firmowych i indywidualnych musi budzić zainteresowanie.
Jak Toyota poradziła sobie z takim problemem? Postawiła na różnorodność. Przede wszystkim zaoferowała dwie linie: osobową o nazwie VERSO oraz dostawczą -VAN. Co więcej, ProAce jest dostępny w trzech wersjach długości karoserii: Compact (kompaktowa), Medium (średnia) i Long (długa). Wersja Compact ma długość 4,6 m, rozstaw osi 2,9 m i może pomieścić 9 osób lub 4,6-5,1 m3 ładunku. Wersja Medium ma długość 4,9 m i rozstaw osi 3,2 m. Wersja Long również ma rozstaw osi 3,2 m, ale została przedłużona. Zwiększyło to pojemność przestrzeni ładunkowej i całkowitą długość auta do 5,3 m. Wszystkie wersje mają szerokość 2,2 m i wysokość 1,9 m.


Dla dużych rodzin
ProAce w linii VERSO występuje w trzech wersjach wyposażenia: Business, Family oraz VIP. Wersje Business i Family są dostępne z karoseriami Compact, Medium lub Long, natomiast klasa VIP tylko z karoseriami Medium i Long.

Wersja Business jest przeznaczona głównie dla osób prowadzących działalność gospodarczą, używających samochodu, jednocześnie jako pojazd rodzinny i dostawczy. Do wyboru są konfiguracje 8 lub 9-osobowe. Odmiana Family jest, według producenta, skierowana do użytkowników „ceniących aktywny wypoczynek”. Konfiguracja 8 siedzeń obejmuje „fotele kapitańskie” z przodu oraz montowane na szynach, przesuwane i wyjmowane siedzenia w drugim i trzecim rzędzie, co zapewnia praktyczne konfigurowanie wnętrza. Pasażerowie w drugim rzędzie mają do dyspozycji składane stoliki.

Jak sama nazwa wskazuje, wersję VIP stworzono z myślą o przewożeniu ważnych osobistości. W tej konfiguracji ProAce oferuje m.in. przyciemniane szyby oraz z 6 lub 7 siedzeń. Te w drugim i trzecim rzędzie są montowane na szynach. Można je wyjmować i przesuwać. Dodatkowo, siedzenia w drugim rzędzie są obracane. Między siedzeniami w drugim rzędzie zamocowano składany stolik. Auto może być wyposażone w „fotele kapitańskie” w przednim i środkowym rzędzie, bądź w trzy rzędy - po dwa takie fotele w każdym. Wersja VIP, jako jedyna, umożliwia obrócenie siedzeń w środkowym rzędzie do tyłu (niezależnie od konfiguracji).

Dla firm dużych i małych
Toyota ProAce VAN Compact jest najkrótszym modelem w segmencie MDV (Medium Duty Van). Tak naprawdę balansuje pomiędzy segmentem CDV (Car-Derived Van) i MDV. Dzięki pomysłowemu rozplanowaniu wnętrza, zapewnia przestrzeń ładunkową jak MDV, przy rozmiarach typowych dla mniejszej klasy. Model ma standardowo trzy siedzenia w kabinie pasażerskiej oraz przestrzeń ładunkową o długości 2,1 m i szerokości 1,6 m, co pozwala na przewożenie ładunku o objętości 4,6 m3.


Seria ProAce VAN obejmuje modele: Furgon, Kombi (maksymalnie 9 siedzeń), Kombi Van oraz Platforma z możliwością konwersji (dostępne od I kw. 2017 r.) oraz dwie wersje wyposażenia. Podstawowa - Life - posiada centralny zamek, elektryczne szyby przednie, gniazdko 12 V na desce rozdzielczej, fotel kierowcy z podłokietnikiem, tapicerkę materiałową i pełną przegrodę przestrzeni bagażowej, układ stabilizacji toru jazdy ESC, system wspomagający pokonywanie podjazdów HAC oraz system odcięcia paliwa w przypadku uderzenia i czujnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa oraz system Start&Stop dostępny z niemal wszystkimi rodzajami silników.

W porównaniu do Life wersja Active została wzbogacona o klimatyzację oraz system audio ze zintegrowanym wyświetlaczem, Bluetooth i wejściem USB. Fotel kierowcy ma regulację wysokości i odcinka lędźwiowego. Przegroda przestrzeni ładunkowej jest w tej wersji przeszklona, a materiałowa tapicerka ma elementy winylowe, co zwiększa jej trwałość i ułatwia czyszczenie.

Tylko diesle
Toyota ProAce VAN jest dostępna z pięcioma silnikami, w tym 1,6- i 2-litrowymi jednostkami Diesla. Silnik 1,6 o mocy 95 KM (70 kW) współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Według producenta zużycie paliwa to w tym przypadku 5,5-5,6 l/100 km.

Mocniejszy silnik 1,6 o mocy 115 KM (85 kW) i momencie obrotowym 300 Nm współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną spala 5,1-5,2 l/100 km.

Do dłuższych wersji nadwozia rekomendowane są dwa turbodiesle 2,0-litrowe o mocy 122 KM (90 kW) i 150 KM (110 kW), charakteryzujące się wysokim momentem obrotowym odpowiednio 340 Nm i 370 Nm. Obie jednostki współpracują z 6-biegową manualną skrzynią biegów i zużywają 5,3-5,5 l/100 km. Wariant 2-litrowej jednostki o mocy 177 KM (130 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną i jest najmocniejszym silnikiem w ofercie ProAce VAN. Zużycie paliwa tej jednostki wynosi 5,7–5,9 l/100 km.

W osobowej wersji PROACE VERSO do wyboru są cztery silniki Diesla (brak jednostki 122-konnej) Mogą współpracować z przekładniami ręcznymi, lub automatycznymi. Wszystkie silniki spełniają wymagania normy Euro 6. Wyposażono je w katalizatory, obniżające emisję tlenków azotu. Zbiornik AdBlue o pojemności 22,4 l zapewnia optymalne funkcjonowanie systemu przez ok. 15 tys. km.

Opcja dla każdego
Bogaty wybór wersji to nie wszystko, czym Toyota pragnie trafić do obu grup klientów (tych firmowych i tych prywatnych). Firma "upakowała" w aucie liczne opcje i akcesoria, które umożliwiają przystosowanie pojazdu do specyficznych potrzeb. Wśród nich są np.: bezkluczykowy system dostępu, automatyczne reflektory i wycieraczki, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylna kamera. Możliwe jest zwiększenie ładowności auta, jego prześwitu oraz sprawności w terenie. W ofercie są także 17-calowe felgi z lekkich stopów oraz zderzaki, boczne listwy, klamki i lusterka lakierowane w kolorze nadwozia (pakiet Look).

Na liście dodatków z zakresu bezpieczeństwa są boczne poduszki powietrzne, reflektory ksenonowe i światła przeciwmgielne. Co więcej, dostępne są dwie opcje pakietu bezpieczeństwa aktywnego Toyota Safety Sense. Pierwszy z nich obejmuje takie systemy jak: Lane Departure Alert (ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu), Road Sign Assist (rozpoznawanie znaków drogowych) oraz Automatic High Beam (automatyczne przełączanie świateł drogowych). Drugi pakiet zawiera Forward Collision Warning (ostrzeganie przed kolizją), Adaptive Cruise Control (adaptacyjny tempomat), Autonomous Emergency Braking (autonomiczne hamowanie awaryjne), Blind Spot Monitor (monitorowanie martwego pola), Driver Attention Alert (ostrzeganie o osłabieniu uwagi kierowcy), Intelligent Speed Adaptation (inteligentne dostosowywanie prędkości) oraz Adaptive Front Lighting (adaptacyjna regulacja oświetlenia przedniego).

Trudna konkurencja
Toyocie ProAce przyszło konkurować w dość zatłoczonym segmencie z wieloma modelami, często o uznanej pozycji na rynku (np. VW Multivan, Renault Trafic, Ford Tourneo). A konkurenci nie zasypiają gruszek w popiele i również prezentują nowe auta (jak np. bliźniaki Toyoty: Citroen Spacetourer i Peugeot Traveller, czy Fiat Talento). Czym zatem ProAce może powalczyć o serca i portfele klientów? Poza opisaną wyżej różnorodnością i bogactwem odmian, atutem Toyoty jest z pewnością wysoka jakość wykonania oraz komfort jazdy, zarówno w linii VERSO, jak i VAN. Prywatni użytkownicy docenią szczególnie wersję VERSO Family w wielkości Medium, która stanowi znakomite rozwiązanie problemów transportowych dużych rodzin. Tym bardziej, że importer oferuje ciekawe finansowanie i 3-letnią gwarancję.

Rozpiętość cenowa ProAce jest równie duża jak wielość oferowanych kombinacji modelu. Dla każdego coś miłego, każdemu według potrzeb. Najtańszy ProAce Furgon Life kosztuje ok. 90 tys. zł. Cena VERSO zaczyna się od 134,4 tys. zł (wersja Business), a najtańsze auto w specyfikacji Family to wydatek co najmniej 141,4 tys. zł. Koszt topowej odmiany VIP z 177-konnym silnikiem i automatyczną przekładnią biegów przekracza zaś 200 tys. zł.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane