/  / Peugeot 508 ulepszony

NOWOŚĆ | Peugeot 508 ulepszony

Peugeot|
null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Peugeot 508, zaliczany do klasy średniej-wyższej, doczekał się liftingu. 508-ka po modernizacji to m.in. nowa stylistyka przodu i grilla, 7-calowy ekran dotykowy, kamera cofania oraz dostępność silników spełniających normę Euro 6.

Nowa atrapa chłodnicy stanowi niezwykle istotny element stylistyczny modelu 508. Poprowadzony bardziej pionowo nowy grill, z centralnie od tej pory umieszczonym logotypem lwa, stanowi ukłon w stronę słynnych poprzedników z serii "5" i pozwala na wprowadzenie jednolitej stylistyki przodu nadwozia.

Na styl przedniej partii 508-ki ogromny wpływ ma również wygląd lamp. Światła do jazdy dziennej, mijania, drogowe, kierunkowskazy oraz lampy przeciwmgłowe wykonano w 100% w technologii LED. Światła do jazdy dziennej tworzą diodową sygnaturę świetlną w kształcie przecinka (sedan i kombi) lub śladów pazurów (RXH).

W 508-ce mieniono również pokrywę silnika, poprowadzoną teraz bardziej horyzontalnie. W przypadku sedana element ten dodatkowo równoważy linię całego nadwozia. W wersji tej zmieniono również stylistykę tylnej części karoserii. Zmodyfikowano kształt zderzaka, który obecnie mocniej wyróżnia się na tle płaszczyzn bagażnika i lepiej spełnia swoją funkcję.

W 508 sedan przeprojektowano również tylne lampy, dzięki czemu wkomponowują się one bardziej poziomo w bryłę pojazdu. Opalizujące światło potrójnych czerwonych pazurów nie tylko identyfikuje model, ale także stanowi ciekawe rozwiązanie technologiczne.

Co w kabinie?
Zmianom uległo również wnętrze Peugeot 508. Na desce rozdzielczej znalazło się miejsce dla 7-calowego ekranu dotykowego, który umożliwia intuicyjną obsługę większości systemów pokładowych. Dzięki temu panel środkowy nie jest nadmiernie przeładowany przyciskami, a w konsoli środkowej udało się wygospodarować przestrzeń na nowy, zamykany schowek.

Kierowca widzi przed sobą panel instrumentów, który stylistyką i precyzją wykonania nawiązuje według francuskiego producenta do najwyższej klasy zegarmistrzostwa. Dodatkowo kierujący ma do dyspozycji wysuwany, kolorowy wyświetlacz HUD, na którym pojawiają się podstawowe informacje dotyczące jazdy i nawigacji.

Do listy wyposażenia można teraz dopisać dwa nowe systemy: monitor martwego pola oraz kamerę cofania, z której obraz wyświetlany jest w kolorze na ekranie dotykowym.

Peugeot 508 może się też pochwalić rozbudowanym systemem komunikacji opartym na technologii łączności sieci komórkowej, który oferuje teraz nową generację usług komunikacyjnych Peugeot Connect Apps. Dzięki ergonomii ekranu dotykowego dostęp do aplikacji jest niezwykle prosty, a ich obsługa intuicyjna.

Kierowca na bieżąco otrzymuje porady ułatwiające codzienną jazdę, takie jak informacje o najbliższych dostępnych miejscach parkingowych, cenach paliw na pobliskich stacjach, o ruchu drogowym, warunkach atmosferycznych, informacje turystyczne z Michelin Guide lub TripAdvisor, dane teleadresowe oraz dane aplikacji Coyote (zależnie od kraju).

Gama silnikowa
Wraz z wersją modelu Peugeot 508 po liftingu na rynku zadebiutuje nowy silnik benzynowy 1.6 THP 165 KM S&S, który spełnia wymogi normy Euro 6. Jednostka ta może współpracować z sześciostopniową przekładnią manualną lub nową sześciostopniową skrzynią automatyczną EAT6.

165-konny silnik zastępuje motor 1.6 THP (156 KM, Euro 5) i umożliwia ograniczenie poziomu emisji CO2 nawet do 129 g/km (6-stopniowa przekładnia manualna), podczas gdy najlepszy wynik notowany przez silnik poprzedniej generacji wynosił 144 g/km.

Wśród silników wysokoprężnych królować będą jednostki z rodziny BlueHDi, czyli motor 2.0 BlueHDi (150 KM, 6-stopniowa przekładnia manualna), który w wersji sedan i kombi emituje zaledwie 105 g CO2 na kilometr, oraz nowa jednostka 2.0 BlueHDi (180 KM, przekładnia automatyczna EAT6), która w wersji sedan emituje 111 g CO2 na kilometr.

Wersja RXH oraz wersje sedan mogą być wyposażone w technologię Hybrid4. Dzięki popularyzacji tego układu napędowego w modelach 3008, 508 oraz 508 RXH firma Peugeot może pochwalić się drugim miejscem pod względem sprzedaży pojazdów z napędem hybrydowym na rynku europejskim.

Układ Hybrid4 składa się ze 163-konnego, dwulitrowego silnika wysokoprężnego HDi oraz 37-konnego motoru elektrycznego przy tylnej osi. Obie jednostki napędowe mogą pracować równolegle lub wymiennie, o czym kierowca jest informowany na bieżąco. Dostępne są cztery tryby jazdy: bezemisyjny, elektryczny tryb (ZEV), tryb napędu na wszystkie koła (4WD) oraz tryb dynamiczny (Sport) i automatyczny (Auto).

Według danych producenta, hybrydowa wersja Peugeot 508 zapewnia średni poziom zużycia paliwa na poziomie od 3,3 litra na 100 km w cyklu mieszanym (emisja CO2 od 85 g/km).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane