/  / Peugeot 508 RXH w zbliżeniu

Peugeot 508 RXH w zbliżeniu

Peugeot|
null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

508 RXH reprezentuje nową pozycję rynkową marki Peugeot w segmencie pojazdów luksusowych. Wyróżnia się tradycyjną dla firmy tożsamością, przejawiającą się w oznaczeniu modelu z umieszczoną centralnie cyfrą zero, oraz trzema literami, które charakteryzują pojazdy specjalistyczne.

W ten sposób powstał pobudzający wyobraźnię hybrydowy model typu All Road o zindywidualizowanym charakterze. Nowy Peugeot poszerza gamę 508 o oryginalną stylistykę nadwozia potwierdzającą ekskluzywne przeznaczenie auta.

Peugeot 508 RXH jest jedną z premier szykowanych z myślą o wystawie motoryzacyjnej IAA Frankfurt 2011. Tu sprawdź, jakie nowości przygotowały inne marki.

Elegancka stylistyka
Peugeot 508 RXH wyróżnia się stylem na tle pozostałych przedstawicieli rodziny 508. Elegancki i wytworny charakter tego modelu pozycjonuje go w segmencie aut premium, łącząc technologię z nieporównywalną przyjemnością prowadzenia, która pozwala doświadczyć wyjątkowych przeżyć podczas jazdy.

Przy rozstawie kół większym o 40 mm oraz nadwoziu wyższym o 50 mm w stosunku do 508 SW, nowy Peugeot wyróżnia się indywidualną osobowością stylistyczną, która jednocześnie zachowuje cechy typowe dla całej gamy 508, czyli stonowanie i elegancję. Zastosowanie 18-calowych kutych obręczy aluminiowych (model Archipel), które nigdy wcześniej nie były oferowane w gamie pojazdów tego typu, pozwoliło projektantom na uformowanie płynnej formy kół o wewnętrznej średnicy zwiększonej o 10 mm w porównaniu z tradycyjnymi obręczami. Wynikiem tego zabiegu jest dodatkowe podkreślenie dynamiki i elegancji nadwozia.

Profil auta podkreśla szara, satynowana listwa biegnąca wzdłuż dolnej części nadwozia. Poczynając od podstawy przedniego zderzaka, linia ciągnie się ponad nadkolami, poprzez panele progowe, łącząc się dalej z tylnym zderzakiem. Zastosowanie satynowanego wykończenia potwierdza przynależność francuskiego kombi do świata ekskluzywnych konstrukcji, a wrażenie to dodatkowo potęgują chromowane wstawki i oznaczenia „HYbrid4”, które ozdabiają panele progowe oraz przednie i tylne listwy ochronne. Ich doskonała integracja odzwierciedla spójną koncepcję stylistyczną nadwozia modelu 508 RXH.

Indywidualna osobowość samochodu została uwidoczniona w przedniej części nadwozia, która stała się bardziej ekspresyjna przy zachowaniu cech nowego stylu marki. Szerszemu i wyższemu nadwoziu towarzyszy powiększona osłona chłodnicy wraz z rzucającą się w oczy dolną krawędzią. Całość sprawia wrażenie elementu unoszącego się w powietrzu. Efekt ten osiągnięto poprzez stylistyczne nawiązanie do przemysłu lotniczego, a w szczególności do obudowy silnika w samolocie odrzutowym. Oprócz funkcji ozdobnej, grill odgrywa także ważną rolę aerodynamiczną, gdyż powietrze napływające na osłonę chłodnicy jest dzięki temu odpowiednio rozprowadzane.

Eleganckie linie nadwozia modelu 508 RXH nadają mu indywidualną tożsamość wizualną. To pierwszy samochód marki Peugeot wykorzystujący słynny motyw pazura w przedniej części nadwozia: światła do jazdy dziennej LED rozświetlają się bowiem tworząc trzy „pazury lwa”, które są widoczne zarówno w dzień, jak i po zmroku. Ten unikalny i dynamiczny znak rozpoznawczy modelu uzupełniają oryginalne kierunkowskazy zawierające po 7 pomarańczowych diod LED, które zostały umieszczone w zintegrowanych przednich osłonach reflektorów.

Podobnie jak w modelu 508 SW, linie nadwozia harmonijnie podążają w kierunku opadającej tylnej części karoserii, tworząc wrażenie konstrukcji mocno osadzonej na drodze. Duży, przeszklony dach panoramiczny stanowi przedłużenie przedniej szyby, natomiast wyprofilowane aluminiowe relingi płynnie komponują się z nadwoziem, podkreślając luksusowy charakter auta. Podobny efekt wywołują gładkie powierzchnie o wysokiej jakości wykończenia oraz tylne światła, które po zapaleniu się tworzą jasny, czerwony pas. Wszystko to pozwoliło na stworzenie samochodu spełniającego oczekiwania najbardziej wymagających klientów przy zachowaniu charakterystycznej dla marki elegancji, wytrzymałości i jakości wykonania.

Wyrafinowane stylistycznie wnętrze i najnowsze technologie
Styl deski rozdzielczej komponuje się z koncepcją stylistyczną całego nadwozia, koncentrując się na uzyskaniu wrażenia wysokiej jakości, czystej formy oraz elegancji.

Przejrzystość i prostotę stylu, a jednocześnie wyjątkową funkcjonalność, najlepiej odzwierciedla pokrętło wyboru trybów pracy układu HYbrid4 oraz dźwignia zmiany przełożeń. Design elementu nazwanego Manettino łączy cechy tradycyjnej dźwigni i komputerowej myszki, przyczyniając się do podkreślenia atmosfery zaawansowanego technologicznie wnętrza.

Białe podświetlenie wnętrza Peugeot 508 RXH (m.in. tablicy przyrządów oraz wyświetlaczy) daje poczucie wszechogarniającej elegancji, a także potwierdza pieczołowite wykończenie nawet najdrobniejszych detali. Wszystkie te cechy demonstrują potencjał najnowszych modeli marki Peugeot.

Elementy wykończeniowe i dekoracyjne wnętrza zostały harmonijnie zespolone z kabiną pasażerską, dając wrażenie stonowanej elegancji. Wykorzystanie naturalnych materiałów i kolorów potęguje ekskluzywny charakter modelu 508 RXH. Na desce rozdzielczej zastosowano szczotkowane aluminium oraz wykończenie ciemnym lakierem (pierwsza tego typu kombinacja we wnętrzu samochodu). Specyficznym motywem dekoracyjnym wnętrza są przeszycia tapicerskie w ciemnym odcieniu miedzi. Niektóre elementy kabiny wykończono także kolorem Calern Brown, który jest zarezerwowany wyłącznie dla modelu 508 RXH.

Wybór jasnej tapicerki, będącej połączeniem skóry i alcantary, a także zastosowanie innowacyjnych materiałów z laserowymi nadrukami, tworzy dwutonowy motyw stylistyczny, potęgujący elegancki wizerunek auta. W zależności od indywidualnych preferencji, klienci mogą zdecydować się na tapicerkę skórzaną lub półskórzaną.

Pojemny i elegancki bagażnik
Podobnie jak wnętrze modelu, bagażnik 508 RXH został zaprojektowany z dużą precyzją i przy wykorzystaniu materiałów, które świadczą o wysokiej jakości produktu. Aluminiowe szyny oraz cztery solidne, chromowane haki stanowią elegancką dekorację funkcjonalnej podłogi bagażnika, natomiast osłona progu ładunkowego zapewnia ochronę podczas dalekich wypraw, do których nowy Peugeot jest wręcz stworzony.

Pojemność bagażnika modelu 508 RXH to 423 litry do poziomu tylnej półki (lub 400 dm3 zgodnie ze standardem VDA 210). Regularne kształty przestrzeni ładunkowej, w połączeniu z elektrycznie sterowaną klapą bagażnika oraz schowkami zlokalizowanymi pod płaską podłogą (o pojemności 11 litrów), zapewniają łatwą eksploatację. Możliwe jest także podzielenie bagażnika na kilka przedziałów za pomocą specjalnych poprzeczek działowych dostępnych jako elementy akcesoryjne, które mocuje się do aluminiowych szyn wewnątrz bagażnika.

Dodatkowo, przestrzeń ładunkowa może zostać łatwo powiększona poprzez złożenie tylnych siedzeń (dzielonych w proporcjach 1/3-2/3) jednym ruchem.

Wyższy poziom zaawansowania dzięki ekskluzywnemu wyposażeniu
Peugeot 508 RXH oferowany jest w jednej, bogato wyposażonej wersji, która uwidacznia luksusowy charakter modelu. Wyposażenie obejmuje m.in. kolorowy wyświetlacz Head-Up (HUD) z funkcją wyświetlania informacji z systemu nawigacji satelitarnej, asystenta świateł drogowych, system otwierania i rozruchu bez kluczyka, automatyczny elektryczny hamulec postojowy, opcjonalny system audio JBL, reflektory ksenonowe czy usługę Peugeot Connect.

Komfort
Priorytetami podczas prac nad kabiną pasażerską Peugeot 508 RXH były jakość wykończenia oraz komfort jazdy. Oprócz dużej przestrzeni dla pasażerów siedzących na wszystkich fotelach (a w szczególności z tyłu, gdzie podróżujący mogą cieszyć się wyjątkowo dużą ilością miejsca na nogi oraz przeszklonym dachem panoramicznym) bogate wyposażenie zapewnia wyjątkową przyjemność podróżowania. Wystarczy wymienić choćby takie elementy, jak czterostrefowa klimatyzacja, elektrycznie sterowana funkcja masażu odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, elektrycznie sterowane fotele kierowcy i pasażera z regulowaną długością siedziska czy laminowane tylne szyby redukujące hałasy dobiegające z zewnątrz.

Wzór pod względem właściwości jezdnych
Zawieszenie i konstrukcja kół mają duży wpływ na komfort we wnętrzu 508 RXH. Przednia oś to konstrukcja typu pseudo McPherson, natomiast z tyłu zastosowano wielowahaczową oś o modularnej konstrukcji, typowej dla technologii HYbrid4. Poprzez przemyślane zintegrowanie architektury hybrydowej oraz uwzględnienie innego rozkładu masy, inżynierom Peugeot udało się zachować właściwości jezdne znane z modelu 508, będące doskonałym połączeniem komfortu, lekkiej pracy układu kierowniczego oraz stabilnego prowadzenia. 508 RXH jest pojazdem najnowszej generacji, który zapewnia przyjemność jazdy dzięki podwoziu zestrojonemu w sposób typowy dla Peugeot oraz hybrydowej technologii Diesla.

Technologia HYbrid4
Wprowadzenie do oferty modelu 508 RXH z technologią HYbrid4, łączącą silnik elektryczny z jednostką wysokoprężną, było logicznym posunięciem ze względu na potrzebę uzyskania wyjątkowego poziomu funkcjonalności:
- wysokie osiągi połączone z doskonałymi właściwościami jezdnymi,
- swoboda bezpiecznego poruszania się po wszystkich drogach dzięki napędowi na cztery koła,
- prostota użytkowania dzięki czterem trybom jazdy (Zero Emission Vehicle, 4WD, Sport, Auto) oraz automatycznemu ładowaniu akumulatorów,
- cicha praca dzięki możliwości jazdy tylko w trybie elektrycznym (ZEV).

Najnowocześniejsza technologia zwiększająca przyjemność jazdy
Technologia HYbrid4 otwiera nowe możliwości w tym segmencie aut za sprawą obniżonego średniego zużycia paliwa (4,2 litra/100 km) oraz emisji CO2 poniżej 109 g/km. Dodatkową zaletą jest bezgłośna jazda w bezemisyjnym trybie elektrycznym, który doskonale sprawdza się podczas eksploatacji w mieście.

Podczas przyspieszania 508 RXH korzysta jednocześnie z silnika wysokoprężnego oraz jednostki elektrycznej, co skutkuje natychmiastowym wzrostem mocy (funkcja Boost zapewnia lepsze osiągi i wyższą moc w trybie jazdy Sport).

Samochód dysponuje całkowitą mocą maksymalną o wartości 147 kW (200 KM), na którą składa się 120 kW (163 KM), generowane przez wysokoprężny silnik 2,0 l HDi FAP oraz 27 kW (37 KM) wytwarzane przez jednostkę elektryczną. Moment obrotowy to 300 Nm generowanych przez silnik HDi i przekazywanych na przednie koła oraz maksymalnie 200 Nm przekazywanych na koła tylnej osi poprzez silnik elektryczny.

Maksymalna łączna wartość to 450 Nm dostępna przy niewielkich prędkościach, co gwarantuje doskonałą trakcję w większości sytuacji na drodze, łącznie z jazdą po luźnych nawierzchniach, jak po śniegu czy szutrze. Klienci mogą więc być pewni, że najnowsze kombi typu All Road dotrze do celu przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane