/  / Peugeot 308 GTi – Moc 270 koni

Peugeot 308 GTi – Moc 270 koni

null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W segmencie sportowych kompaktów zaczyna rozpychać się nowy gracz – Peugeot 308 GTi, który w gamie oferować będzie wersję o mocy 250 oraz 270 koni.

Nowy Peugeot 308 GTi – stworzony pod okiem specjalistów z zespołu Peugeot Sport – oferuje silnik benzynowy 1.6 THP S&S dostępny w dwóch poziomach mocy: 250 lub 270 KM. Kierowca może liczyć na maksymalny moment obrotowy rzędu 330 Nm, a do zmiany przełożeń służy manualna skrzynia 6-biegowa.

"Podczas projektowania 308 GTi by Peugeot Sport wykorzystaliśmy elementy kluczowe w wyścigach: niską masę, sprawne zawieszenie, doskonałe hamulce, wysokie osiągi silnika i sportowe siedzenia dobrze trzymające ciało. Właściciele nowej wersji mogą spodziewać się intensywnych doznań za kierownicą. Już standardowa wersja tego modelu zapewnia wysokiej klasy osiągi - podkreśla Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport.

Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy – wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM – wersja 308 GTi 270 przyspiesza do "setki" w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy.

W słabszej wersji 250-konnej osiągi są tylko nieznacznie gorsze: auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,2 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje się w zaledwie 25,6 s.


Co potrafi jeden guzik?
Wersję Peugeot 308 GTi 270 wyposażono w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen i opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone. W układzie hamulcowym mamy tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami Peugeot Sport, oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu.

Wygląd 308 GTi podkreślają takie elementy jak np. obniżone o 11 mm zawieszenie, dwie potężne końcówki wydechu oraz – dostępne wyłącznie w wersji 270-konnej – dwukolorowe nadwozie (połączenie nowego, ognistego odcienia czerwieni Ultimate z czernią Perla Nera).

Sportowy klimat wnętrza może dodatkowo wzmocnić pakiet Driver Sport. Naciśnięcie na przycisk "Sport" umieszczony na centralnej konsoli powoduje zmianę koloru podświetlenia zegarów z białego na czerwony, na centralnym wyświetlaczu pojawiają się dodatkowe informacje (moc, moment obrotowy, ciśnienie doładowania, przyspieszenie boczne i wzdłużne), wzmacnia się brzmienie silnika, a także zmienia charakterystyka pracy pedału gazu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane