/  / Peugeot 208 – Nowszy, lepszy

Peugeot 208 – Nowszy, lepszy

null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Peugeot 208 to aktualnie najlepiej sprzedający się model w gamie marki spod znaku lwa. W Genewie koncern znad Sekwany zaprezentuje "208" poddaną zmianom modernizacyjnym.

Po upływie trzech lat od premiery rynkowej modelu Peugeot 208 francuska marka serwuje swojemu bestsellerowi zmiany modernizacyjne. Dzięki nim auto odzyskać ma świeżość na drugą połowę swojego cyklu generacyjnego. Takie wzmocnienie na pewno się przyda – tym bardziej, że konkurenci "208" w postaci Volkswagena Polo, Renault Clio, Skody Fabii, Hyundaia i20 oraz Opla Corsy mocno naciskają.

W porównaniu z poprzednikiem nowe Peugeot zmieniło się dzięki lekko przeprojektowanej przedniej części nadwozia, natomiast z tyłu znajdziemy w serii światła z diodami LED, które swoim kształtem i dzięki efektowi 3D nasuwają skojarzenia z pazurami lwa.

Bezpieczniejszy
Do gamy wyposażenia dodano m.in. wyróżniający się z tłumu metalizowany kolor nadwozia Orange Power i kolejne wzory alufelg 15/16/17 cali. Mamy również takie rozwiązania jak np. system automatycznego hamowania w ruchu miejskim Active City Brake, kamerę cofania, Park Assist czy układ Mirror Screen – pozwalający na wyświetlenie obrazu ze smartfona bezpośrednio na ekranie dotykowym auta.

Technologia Active City Brake pozwala uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego skutki podczas jazdy po mieście z prędkością poniżej 30 km/h, jeśli kierowca w sytuacji zagrożenia wypadkiem nie podejmie stosownych działań. Umieszczony przy górnej krawędzi przedniej szyby czujnik laserowy krótkiego zasięgu (Lidar) umożliwia wykrywanie przeszkód takich jak inne pojazdy stojące lub poruszające się w tym samym kierunku. Może on spowodować automatyczne zadziałanie układu hamulcowego z pełną siłą w celu uniknięcia kolizji lub ograniczenia jej skutków poprzez zmniejszenie prędkości w momencie zderzenia.

W niektórych przypadkach Active City Brake może nawet spowodować automatyczne zatrzymanie samochodu, aby uniknąć zderzenia z pojazdem jadącym z przodu.

Zalety silnika 1.6 BlueHDi
Nowy Peugeot 208 wjedzie do salonów z paletą silnikową, która spełnia normę emisji Euro 6. W gamie jest do wyboru pięć benzynowców o mocy od 68 do nawet 208 KM, natomiast diesle 1.6 BlueHDi w zależności od wybranej wersji generują maksymalnie moc 75, 100 oraz 120 koni.

W najbardziej ekonomicznej wersji z silnikiem dieslowskim nowy Peugeot 208 według danych fabrycznych jest w stanie zejść ze średnim spalaniem nawet do około 3 litrów na 100 km. Dla porównania, dla silników benzynowych najlepszy wynik oscyluje w granicach 4,5 l/100 km.

Ciekawym elementem oferty nowego Peugeot 208 będzie ponadto chwalony w prasie motoryzacyjnej 3-cylindrowy motor benzynowy 1.2 PureTech, rozwijający dzięki turbodoładowaniu moc maksymalnie 110 koni, jak również zupełnie nowa przekładnia automatyczna EAT6.

Peugeot kusić też będzie potencjalnych nabywców nowymi wersjami wyposażenia, obok których trudno przejść obojętnie – 208 GT-Line oraz 208 GTi by Peugeot Sport.

Według naszych ustaleń, nowy Peugeot 208 wejdzie do sprzedaży na polskim rynku w drugim kwartale bieżącego roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane