/  / Patent Mazdy na auto miejskie

NOWOŚĆ | Patent Mazdy na auto miejskie

Mazda|
null
© Mazda
nullnullnullnull

W przyszłym roku do salonów wjedzie zupełnie nowa Mazda2. Ma to być zwinne i wygodne auto miejskie, które jednocześnie daje kierowcy sporo frajdy. Fabia, Yaris i spółka już się denerwuje tą premierą?

Nowa Mazda2 wyróżnia się intuicyjną koncepcją wnętrza, którą po raz pierwszy zastosowano w modelu Mazda3, włącznie z rozwiązaniem Active Driving Display – pierwszym wyświetlaczem przeziernym w tej klasie pojazdów – oraz interfejsem specjalnie dostosowanym do kabiny małego samochodu. Według zapewnień producenta, sama kabina pasażerska jest jak na zwarte wymiary nadwozia zdumiewająco przestronna i wygodna, szczególnie dla kierowcy, ale zapewnia również wystarczającą przestrzeń dla pasażerów siedzących z tyłu.

Pod maską znajdziemy jeden z czterech dostępnych silników, w tym jednostkę napędową Skyactiv-D 1,5 litra. To całkowicie nowy diesel o niskim stopniu sprężania i mocy 105 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm. Jak deklaruje producent, diesel zużywa w cyklu mieszanym średnio około 3,4 l paliwa na 100 km (emisja CO2 to 89 g/km).

Nowa Mazda2 będzie również oferowana z benzynową konstrukcją Skyactiv-G 1.5 w trzech różnych wariantach mocy: od 75, poprzez 90 do maksymalnie 115 koni mechanicznych. Silniki zapewniają zużycie paliwa na deklarowanym przez producenta poziomie średnio około 4,5-4,9 l/100 km.

Moc trafia na przednie koła za pomocą przekładni ręcznej pięcio- lub sześciobiegowej Skyactiv-MT albo sześciobiegowej skrzyni automatycznej, którą japońska firma nazwała Skyactiv-Drive. Warto dodać w tym miejscu, że obie konstrukcje opracowano od podstaw. Są one pochodnymi wersji przekładni oferowanych w innych Mazdach nowej generacji.

Nowa Mazda2/wymiary zewnętrzne:
- długość: 4060 mm
- szerokość: 1695 mm
- szerokość z lusterkami: 1983 mm
- wysokość: 1495 mm (bez anteny)
- rozstaw osi: 2570 mm

"Japończyk" jest bogato wyposażony w elementy nowoczesnej technologii. Zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa obejmuje rozwiązanie Blind Spot Monitoring (BSM), które służy do obserwacji martwego pola lusterek. Dostępny po raz pierwszy w Maździe w Europie system BSM potrafi wykryć niewidoczne dla kierowcy obiekty za pojazdem i po jego bokach – nawet podczas cofania.

Choć masa własna pojazdu rozpoczyna się od zaledwie 970 kg, miejski model Mazdy zapewnia również bierne systemy bezpieczeństwa o skutecznym działaniu. Wynika to m.in. z zastosowania architektury karoserii Skyactiv-Body, która składa się ze znacznie większej ilości wytrzymałej i wysokowytrzymałej stali niż w przypadku karoserii aktualnej generacji "dwójki".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane