/  / Passat GTE przed polską publicznością

Passat GTE przed polską publicznością

null
© Volkswagen
null

Podczas wystawy Poznań Motor Show 2015 przed szeroką publicznością w Polsce zaprezentuje się po raz pierwszy nowy Volkswagen Passat w wersji GTE – czyli jako hybryda typu plug-in.

Hybrydowy układ napędowy Passata GTE składa się z silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem oraz z jednostki elektrycznej zasilanej z baterii litowo-jonowej. Zasięg przy napędzie wyłącznie elektrycznym wynosi nawet do 50 km.

Jednostka napędowa 1.4 TSI rozwija moc 156 KM, natomiast silnik elektryczny – 115 KM. Maksymalny moment obrotowy zespołu napędowego to 400 Nm.

Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i rozwija prędkość maksymalną ponad 220 km/h, w trybie elektrycznym – 130 km/h. Przy pełnym, 50-litrowym zbiorniku paliwa i maksymalnie naładowanej baterii zasięg wystarcza teoretycznie na pokonanie trasy z Gdańska do Budapesztu bez tankowania.

Passat GTE może poruszać się w czterech trybach pracy zespołu napędowego – E (elektrycznym), hybrydowym, ładowania baterii oraz GTE. Po uruchomieniu auto pracuje w trybie elektrycznym. Jedynie przy niewystarczającym poziomie naładowania baterii lub przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych uruchamia się silnik TSI.

Przy minimalnym stanie naładowania baterii albo przy bardzo dużym zapotrzebowaniu na moc układ napędowy automatycznie przełącza się na ustawienie Hybrid.

Wyostrzone reakcje
Przyciskiem "E" kierowca może włączyć tryb elektryczny, natomiast przyciskiem "GTE" aktywuje się tryb, który pozwala w pełni korzystać z dynamicznych cech auta. Różnica jest odczuwalna natychmiast: wyostrzają się reakcje na gaz, szybsze są zmiany biegów, maleje siła wspomagania układu kierowniczego, a silnik TSI jest nastawiony na rozwijanie wysokiej mocy.

Są dwa sposoby zewnętrznego ładowania baterii poprzez gniazdo wbudowane w osłonę chłodnicy. Pierwszy polega na użyciu seryjnego przewodu do ładowania i podłączenie go do gniazda instalacji o napięciu 230 V. W takim przypadku – przy mocy ładowania wynoszącej 2,3 kW prądu zmiennego – naładowanie całkowicie rozładowanej baterii do 100% trwa 4 godziny i 15 minut.

Drugi sposób skraca czas ładowania do 2 godzin i 30 minut i wymaga ładowania za pośrednictwem Wallboxa.

Wystawa Motor Show 2015 w Poznaniu otwarta będzie dla szerokiej publiczności w dniach 10-12 kwietnia, a poprzedzi ją dzień prasowy – 9 kwietnia.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane