/  / Oto zmieniony Citroen C3

Oto zmieniony Citroen C3

Citroen|
null
© Citroen
nullnull

Z okazji salonu samochodowego w Genewie marka Citroen zaprezentuje szerokiej publiczności model Citroen C3 po zmianach modernizacyjnych.

Nowy Citroen C3 zostanie wprowadzony do sprzedaży w kwietniu i przedłuży sukces jednego z najpopularniejszych modeli francuskiej marki, którego sprzedaż od 2002 roku osiągnęła łącznie blisko 3 mln egzemplarzy.

W Citroen C3 przód zyskał nowy wyraz, m.in. dzięki podkreśleniu go przez wbudowane światła dzienne LED. Światła tylne również zostały zmodyfikowane i zyskały na wyrazistości. Nowy, atramentowy lakier Bleu Encre wzbogaca paletę dostępnych lakierów.

Nowy C3 oferuje wnętrze z starannie wykończonym materiałami wysokiej jakości. Należą do nich chromowane elementy dekoracyjne czy też deska rozdzielcza z miękkiego plastiku, podkreślona listwą występującą w różnych wariantach kolorystycznych.

Citroen oferuje też nowe tapicerki dobrane kolorystycznie do deski rozdzielczej. Dopracowany w szczegółach zestaw wskaźników z białym podświetleniem wprowadza akcent nowoczesności.

Nowy kompaktowy van Citroena coraz bliżej

Nowy Citroen C3 zachowuje to, co zapewnia mu niepowtarzalną osobowość, a mianowicie szybę przednią Zenith, która oferuje najlepszą widoczność w swojej kategorii.

Szyba Zenith zwiększa pole widzenia pasażerów z przodu o 80° do góry. Jej wyjątkowa długość w połączeniu z cienkimi słupkami otwiera kierowcę i pasażerów na otaczający krajobraz. Stopniowane przyciemnienie umożliwia łagodne przejście od silnej ochrony przeciwsłonecznej nad pasażerami z przodu do standardowej przezroczystości szyby przedniej.

C3 może być wyposażony w kamerę cofania, która ułatwia codzienne manewrowanie, czy też w radio CD mp3, Connecting Box (zestaw głośnomówiący Bluetooth, wejścia jack i USB), system nawigacji eMyWay czy Hifi System.

Nowy Citroen C3 może być wyposażony do wyboru w 3-cylindrowe benzynowe silniki nowej generacji PureTech o pojemności skokowej 1,0 oraz 1,2 litra, wykazujące niski poziom zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla, a jednocześnie gwarantujące optymalną dynamikę jazdy.

Nowa generacja silników stała się przedmiotem 52 zgłoszonych patentów w zakresie obniżenia masy, uzyskania bardziej zwartej budowy, optymalizacji spalania oraz zmniejszenia oporów.

Silniki PureTech zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla o około 25%. Silniki VTi 68 i VTi 82 osiągają deklarowany przez producenta poziom zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla w przedziale od 4,3 do 4,5 l/100 km i od 99 do 104 g CO2/km.

Ofertę silników benzynowych uzupełnia jednostka VTi 120 dostępna z manualną i automatyczną skrzynią biegów.

W ofercie jest też łącznie pięć silników wysokoprężnych, z których trzy występują w technologii mikro-hybrydowej e-HDi, z najskuteczniejszym na rynku systemem Stop&Start (HDi 70, e-HDi 70, HDi 90, e-HDI 90, e-HDi 115).

Nowy Citroen C3 z deklarowana przez producenta emisją CO2 od 87 g/km wykazuje najniższy w swojej kategorii poziom zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane