/  / Oto Renault Scenic gama 2012

Oto Renault Scenic gama 2012

Renault|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnull

Tandem Renault Scenic i Grand Scenic, jako europejski lider w segmencie kompaktowych vanów, wchodzi z początkiem bieżącego roku w odnowionym wydaniu. Wersja modelu na rok 2012 wyróżnia się nowym kształtem przodu i wyraźnie bogatszym wyposażeniem.

Renault Scenic Gama 2012 to przede wszystkim zmiany stylistyczne. Udoskonalona linia nadwozia jest teraz bardziej wyrazista i płynna. Celem było zapewnienie bardziej zdecydowanego charakteru, podnoszącego jego atrakcyjność.

"Wprowadziliśmy daleko idące zmiany stylistyczne. Zmieniony został cały przód auta: reflektory, błotniki, maska, zderzak, a nawet przednie słupki wraz z obramowaniem przedniej szyby. Celem tych zmian było uzyskanie bardziej dynamicznego wyglądu krótkiej wersji pojazdu oraz dodanie prestiżu wersji długiej, z równoczesnym wyeksponowaniem bogatszego wyposażenia obydwu modeli - powiedział Jean-Philippe Texier, szef działu designu Renault Scenic Gama 2012.

"W tym celu wykorzystaliśmy odpowiednie rodzaje wykończenia takie jak błyszczący chrom czy błyszczącą czerń we wszystkich wersjach pojazdu".

Wersja Renault Scenic Gama 2012 otrzymała więcej elementów w kolorze błyszczącego chromu, w szczególności w obrębie przedniego zderzaka, z akcentami ozdobnymi stanowiącymi przedłużenie wykonanych w technologii LED świateł do jazdy dziennej. Chrom w połączeniu z elementami w kolorze błyszczącej czerni stwarza wrażenie przynależności auta do wyższej klasy.

Renault Megane Gama 2012

Niektóre elementy zostały zmodyfikowane w celu uzyskania wrażenia większej solidności. Wbudowany w przedni zderzak „żaluzjowy” grill w większym stopniu osłania chłodnicę. Wprowadzenie tych zmian miało na celu podniesienie skuteczności działania układu chłodzenia silnika.

Grand Scenic Gama 2012 to zmodyfikowany przód pojazdu z wyraźniej zaznaczonymi poziomymi liniami. Zmiana ta w połączeniu z relingami dachowymi pozwoliła nadać tej wersji vana jeszcze bardziej prestiżowy wygląd. "Długa wersja wyróżnia się szerszą, wbudowaną w przedni zderzak osłoną chłodnicy oraz relingami dachowymi - podkreśla Texier.  

Nowości modelowe Renault Polska na rok 2012

W ofercie przewidziano także dwa nowe kolory nadwozia: niebieski Majorelle i czerwień Grenat oraz nową gamę obręczy kół.

Design wewnętrzny
"Przy tworzeniu kolejnych poziomów wyposażenia wnętrza użyto nowych kolorów i nowych rodzajów materiałów. Grafikę i świetlisty wystrój ekranu TFT na desce rozdzielczej zaprojektowano na wzór nowoczesnych urządzeń elektronicznych - powiedział Texier.

Pojawiają się nowe wystroje wnętrza, nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary.

Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose Edition w roku 2011 obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia. Dzięki temu gama ulega wzbogaceniu o wyróżniającą się wersję, stanowiącą połączenie sportowej elegancji i unikalnych doznań akustycznych.

Silnik Energy dCi 100 na start
W okresie od maja 2011 r. do maja 2012 silniki Renault Scenic ulegną modyfikacji poprzez wprowadzenie trzech nowych silników z rodziny Energy (dostępne w zależności od kraju). Są one wyjątkowo oszczędne pod względem zużycia paliwa, emisji CO2, kosztów eksploatacji, a jednocześnie zapewniają wysoki komfort jazdy.

Od maja ubiegłego roku Scenic jest wyposażony w silnik Energy dCi 130 (o symbolu R9M). Jest to jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 litra prezentująca znakomite osiągi: 114 g CO2/km i 4,4 l/100 km, czyli spalanie o 20% niższe od zastępowanego w gamie tego modelu silnika 1.9 dCi 130 (F9Q).  

Dzięki temu silnikowi o niskim zużyciu paliwa i dynamicznych osiągach, Renault Scenic i Grand Scenic stały się najbardziej ekonomicznymi samochodami w swej kategorii - twierdzi francuski koncern.

Scenic i Grand Scenic są teraz oferowane z najnowszym silnikiem wysokoprężnym Renault, Energy dCi 110, będącym całkowicie nową generacją jednostki oznaczonej symbolem K9K, bestsellera, który w 2010 r. osiągnął sprzedaż w ilości miliona sztuk. Ten nowy silnik o pojemności 1,5 litra oferuje rekordowo niską na rynku emisję CO2: 105 g CO2/km, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa o 16% do 4,1 l/100 km.

Natomiast moment obrotowy nowej konstrukcji uległ zwiększeniu do 260 Nm (już od 1750 obr./min) czyli o 20 Nm więcej w porównaniu do wcześniejszej odmiany 1.5 dCi o mocy 110 KM.

Rekordowo niska emisja zanieczyszczeń i obniżenie zużycia paliwa nowych silników wysokoprężnych sprawiają, że Scenic jest samochodem przystosowanym do użytkowania we flotach samochodowych przez klientów wykorzystujących auto do celów zawodowych. Koszty jego eksploatacji uległy znacznemu obniżeniu. W przypadku Renault Scenic wyposażonego w silnik Energy dCi 110 są one wręcz najniższe na rynku.

Silnik Energy dCi 110 nie tylko zapewnia wysokie osiągi, ale i wpływa na poprawę komfortu prowadzenia pojazdu dzięki wyjątkowo starannie opracowanej akustyce pracy. Niskie, ciepłe brzmienie tej jednostki, porównywalne z silnikiem R9M, staje się bardzo dyskretnym dźwiękiem słyszalnym przez użytkownika w codziennej eksploatacji samochodu.

Charakterystyka techniczna silnika Energy dCi 110
- Wykorzystanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań z silnika Energy dCi 130:
1. System Stop & Start z układem odzyskiwania energii przy hamowaniu (ESM).
2. Recyrkulacja gazów spalinowych (EGR): podobnie jak w silniku Energy dCi 130, w Energy dCi 110 zastosowano niskociśnieniowy układ EGR. Gazy spalinowe są następnie schładzane w chłodnicy układu doładowania i uczestniczą ponownie w procesie spalania mieszanki. Ten obieg gazów zwany „zimnym” pozwala na bardziej skuteczne ograniczenie emisji tlenku azotu niż w tradycyjnym, wysokociśnieniowym układzie EGR przy lepszej sprawności silnika i lepszym przebiegu procesu spalania.
3. Samoczynnie regulowana pompa oleju z termostatem: pojemność skokowa pompy dostosowuje się do aktualnego zapotrzebowania układu i wytwarza takie ciśnienie oleju, jakie w danej chwili jest niezbędne do prawidłowego smarowania silnika. W ten sposób ograniczona zostaje energia potrzebna do napędu pompy. Czujnik temperatury oleju steruje jej pracą w czasie rzeczywistym zmniejszając w ten sposób opory tarcia wynikające z lepkości oleju, co bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa.
- Nowy kształt układu turbodoładowania: nowatorska konstrukcja turbo spowodowała zmniejszenie strat energii. Kanały układu dolotowego powietrza uległy znacznemu uproszczeniu, co podwyższyło sprawność turbo, a tym samym i osiągi silnika przy takim samym zużyciu paliwa.
- Turbo o bardzo niskiej bezwładności: skróceniu uległ czas reakcji turbiny przy niskich obrotach dzięki zmodyfikowanym jej wymiarom.
- Dysze wtryskiwaczy ANI (indywidualnie sterowany kąt wtrysku): ten bardziej precyzyjny sposób podawania paliwa wpływa bardzo korzystnie na proces spalania mieszanki (-15% niespalonych cząstek) i bezpośrednio przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2.
- Zmniejszenie oporów tarcia ruchomych części silnika.
 
Wiosną Renault Scenic i Grand Scenic będą oferowane z całkowicie nowym silnikiem benzynowym Energy TCe 115, którego zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń będą o ponad 20% niższe od jednostki 1.6 16V 110 KM.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane