/  / Oto Land Rover Discovery numer 5

Oto Land Rover Discovery numer 5

Land Rover Discovery 2016
© Land Rover
Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016Land Rover Discovery 2016

W porównaniu z poprzednikiem zmian jest sporo. Nowe "Disco" ma teraz mniej kanciastą sylwetkę, jest lżejsze i oferuje ciekawe rozwiązania pokładowe. A w listopadzie – zadebiutuje przed polską publicznością.

W ciągu ponad 25 lat obecności na rynku Land Rover Discovery zebrał na koncie łącznie ponad 1,2 mln sprzedanych egzemplarzy. Teraz na rynek wchodzi piąta generacja SUV-a znad Tamizy. W swoim najnowszym wcieleniu "brytyjczyk" przybrał nieco łagodniejsze linie, w których można dopatrzeć się licznych podobieństw do Discovery Sport. Pytanie tylko, czy dla części zagorzałych sympatyków nowe "Disco" nie wyda się może zbytnio eleganckie w roli maszyny do ciężkiej pracy, gdy trzeba na przykład załadować na pokład pokaźny ładunek lub pociągnąć przyczepę do transportu koni?

Choć producent szybko dodaje, że jego najnowszy model oferuje możliwość uciągu na poziomie aż 3500 kg. Manewrowanie z przyczepą ułatwia natomiast oferowany na liście wyposażenia system Advanced Tow Assist.

Łatwa aranżacja foteli
Długość nowego Discovery wynosi 4970 mm, szerokość 2220 mm (bez lusterek), a wysokość – 1846 mm. Pojazd jest zatem o 141 mm dłuższy, a zarazem węższy i niższy niż dotychczas. Rozstaw osi zwiększono zaś o 38 mm – wynosi on obecnie 2923 mm. Drugi rząd siedzeń da się przesuwać o 160 mm, co umożliwia użytkownikom optymalizację przestrzeni bagażowej i miejsca na nogi, a dodatkowo poprawia dostęp do trzeciego rzędu.



Co godne podkreślenia, nowe Discovery wyposażono w technologię "inteligentnego" składania foteli. Umożliwia ona skonfigurowanie siedzeń drugiego i trzeciego rzędu przy minimum wysiłku – z wykorzystaniem elementów sterujących z tyłu pojazdu lub np. za pomocą głównego ekranu dotykowego na konsoli środkowej. Producent pomyślał nawet o rozwiązaniu, które obniża wysokość nadwozia o wartość do 40 mm, gdy pasażerowie przygotowują się do wsiadania lub wysiadania z samochodu.

Dla aktywnych
Discovery legitymuje się równocześnie takimi parametrami przydatnymi podczas jazdy terenowej jak prześwit równy 283 mm – w połączeniu z kątem podejścia rzędu 34 stopni i kątem rampowym w wysokości 27,5 stopnia oraz 30-stopniowym kątem odejścia. No i jeszcze głębokość brodzenia, która wynosi (bagatela) 900 mm.

Zawieszenie zaprojektowano w celu uzyskania zoptymalizowanej dynamiki szosowej, a skok koła równy 500 mm plus zawieszenie pneumatyczne zostaną docenione podczas jazdy po ciężkich i nierównych nawierzchniach.

Ciekawym gadżetem, który może przydać się np. nurkom czy biegaczom, jest specjalna opaska na nadgarstek (Activity Key) do zamykania i otwierania pojazdu. Dzięki niej nie trzeba wcale nosić przy sobie kluczyka – przytrzymanie wodoodpornej opaski przy znaku "D" pojazdu na klapie jednocześnie rygluje auto i dezaktywuje zwykły kluczyk, który można w ten sposób bezpiecznie zostawić w kabinie.

Mniejsza masa i nowy diesel
W porównaniu z samochodem poprzedniej generacji nowe Discovery jest o 480 kilogramów lżejsze. To zasługa zastosowania jednoczęściowej ramy nadwozia, którą wykonano w 85% z aluminium (w tym w 43% z aluminium uzyskanego z recyclingu).

Na liście oferowanych jednostek napędowych pojawią się silniki cztero- oraz sześciocylindrowe, połączone z ośmiobiegową skrzynią automatyczną ZF. Nowością jest w tym towarzystwie konstrukcja wysokoprężna SD4 o mocy 240 KM i momencie obrotowym na poziomie maksymalnie 500 Nm. Kierowca może liczyć na sprint do setki w czasie około 8,3 sekundy, co jest wartością porównywalną do poprzedniego modelu silnika V6 Diesel w Discovery o pojemności 3,0 litrów. A średnie spalanie zaczyna się według danych fabrycznych od mniej więcej 6,3 l/100 km.

Wspomniana jednostka SD4 jest pierwszym silnikiem Jaguar Land Rover, jaką wyposażono w technologię sekwencyjnego doładowania, zapewniającą dodatkowy ciąg.

Kiedy w Polsce?
Land Rover Discovery numer 5 ujrzał światło dzienne podczas międzynarodowej wystawy motoryzacyjnej w Paryżu (1-16 października). Co ciekawe, polska premiera samochodu odbędzie się 18 listopada podczas targów Warsaw Motorshow. Ceny SUV-a nie są jeszcze znane, ale według uzyskanych przez nas zapewnień specyfikacja zostanie ogłoszona w ciągu najbliższych tygodni.

Pierwsze egzemplarze nowego Discovery trafią fizycznie na polski rynek w okolicach marca przyszłego roku.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane