/  / Ostatnie Porsche 918 Spyder

Ostatnie Porsche 918 Spyder

null
© Porsche
null

Supersportowe Porsche z napędem elektrycznym przechodzi do historii. W ubiegłym tygodniu wyprodukowano ostatnie auto z tej serii.

W miniony piątek – po 21 miesiącach produkcji – z linii montażowej zakładów w Zuffenhausen zjechał planowo ostatni egzemplarz modelu Porsche 918 Spyder. Niemiecka firma zapowiada jednak, że innowacyjne technologie z "918" trafią do kolejnych generacji sportowych aut ze znaczkiem Porsche na masce.

W 918 Spyder zastosowano koncepcję układu z wysoce wydajnym silnikiem spalinowym i dwiema jednostkami elektrycznymi. Aby w pełni wykorzystać możliwości napędu, Porsche oferuje łącznie pięć trybów jazdy. Podobnie jak w samochodach wyścigowych, aktywuje się je przełącznikiem na kierownicy.

918 Spyder to maszyna dysponująca napędem o mocy 887 KM, która we wrześniu 2013 pokonała Północną Pętlę toru Nürburgring w rekordowym dla aut seryjnych czasie 6 minut i 57 sekund. "918" ma też i drugą twarz. Otóż może być nie tylko wyjątkowo szybka, ale i oszczędna pod względem zużycia paliwa: w cyklu pomiarowym NEDC model zużywa mniej paliwa od większości małych aut (około 3 l/100 km).

W Porsche 918 Spyder zastosowano koncepcję zarządzania termicznego z pięcioma osobnymi obiegami chłodzącymi i wodno-powietrznym chłodzeniem tylnego silnika elektrycznego. Kolejnym przykładem przyszłościowego rozwiązania jest system kontroli generatora i hamulców, pozwalający odzyskiwać znacznie więcej energii kinetycznej podczas hamowania od innych hybryd.

Platforma technologiczna "918" wyróżnia się też m.in. nadwoziem wykonanym w całości z włókien węglowych, aktywną aerodynamiką czy skrętnymi kołami tylnej osi.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane