/  / Opony bez powietrza tuż, tuż?

Opony bez powietrza tuż, tuż?

Bridgestone|
null
null

Podczas targów w Tokio firma Bridgestone zaprezentowała drugą generację koncepcyjnych opon niepneumatycznych Air Free. Rewolucyjny model opony ma zwiększoną nośność, jest bardziej ekologiczny i cechuje się lepszymi parametrami jezdnymi.

Jak podkreśla producent, najnowsze modyfikacje wprowadzone w oponach koncepcyjnych Air Free zbliżają Bridgestone o jeden krok do wprowadzenia na ogólnodostępny rynek opon niewymagających powietrza.

Dzięki wyjątkowej strukturze szprych we wnętrzu opony, które przenoszą ciężar pojazdu, nie trzeba już okresowo dopompowywać kół; to zaś oznacza niższe wymagania w zakresie utrzymania opon. Jednocześnie opony Air Free eliminują problem przebicia ogumienia.

Ponadto, szprychy zostały wykonane z wytrzymałej żywicy termoplastycznej, która wraz z gumą bieżnika może być poddana recyklingowi, co z kolei przyczynia się do bardziej wydajnego wykorzystania zasobów.

Poza tym firma Bridgestone może zapewnić jeszcze wyższy poziom ochrony środowiska i bezpieczeństwa poprzez uzyskanie wyjątkowo niskiego oporu toczenia i obniżania emisji CO2 za pomocą cyklicznego wykorzystania zasobów ze zużytych opon oraz materiałów recyklingowanych do ponownej produkcji nowych opon.

Większa wszechstronność
Bridgestone pracuje nad strukturą szprych, wykorzystując podczas projektowania wysoce wytrzymałą i elastyczną żywicę, a także symulację metodą elementów skończonych FEM (Finite Element Method). Druga generacja opon koncepcyjnych Air Free zapewnia dzięki zwiększonej nośności i lepszej trakcji większą wszechstronność, w porównaniu do opon pierwszej generacji.

Możliwe stało się także podróżowanie z większą prędkością (maksymalnie 60 km/h) w pojazdach ultralekkich.

Niższy opór toczenia
Około 90% energii traconej w wyniku oporu toczenia pochodzi z powtarzających się zmian kształtu opony podczas jazdy. W oponach Air Free II firmie Bridgestone udało się znacząco obniżyć utratę energii poprzez zastosowanie unowocześnionych technologii materiałowych i uproszczenia samej budowy opon.

W rezultacie opony koncepcyjne Air Free osiągnęły ten sam niski poziom oporu toczenia jak pneumatyczne, paliwooszczędne opony Bridgestone.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane